חיפוש

באילו מקרים עדיף לפרק רכב במקום למכור אותו

יש לכם רכב ישן, ואתם מתלבטים מה הנכון ביותר לעשות איתו.

בפניכם שלוש אפשרויות.

האם האפשרות הנכונה ביותר היא למכור אותו? האם פשוט לשמור אותו? או שמא ללכת לסוכנות שקונה רכבים לפירוק? ומהו המקום הטוב ביותר לפירוק?

 

מה ניתן לעשות עם הרכב הישן?

כאשר מחליטים להחליף רכב, עומדות אופציות רבות בפני הבעלים. האופציות משתנות לפי סוג הרכב. האופציה הראשונה והמוכרת ביותר, היא מכירת הרכב. מחיר המכירה  משתנה לפי מצב הרכב, מספר הקילומטרים שהרכב צבר, מספר ביקורים במוסך ועוד משתנים. לכן, האופציה רלוונטית רק כאשר יש ביקוש לרכב בשוק.

אופציה שניה היא לנסות להישאר עם הרכב. דרך זו היא הכי פחות כדאית, משום שהיא מורידה את הערך של הרכב, עם חלוף הזמן. בנוסף על כך, היא תגרום לכם להוצאה כספית גדולה משום שיידרשו שלל טיפולים כדי לשמור על רכב מתפקד.

האופציה השלישית היא פירוק הרכב ומכירתו לאדם או לחברה אשר קונה רכבים לפירוק. ישנן סוכנויות לפירוק בכל רכבי הארץ, ועלויות ההובלה מצדיקות בחירה במפרק הגר בסמוך אליכם. למשל, אם אתם גרים בכפר סבא, בחרו באופציה של קונה רכבים לפירוק בכפר סבא.

האפשרות טובה, כאשר לא חושבים שיש אפשרות שמישהו יקנה את הרכב, עקב הפגמים הרבים שיש לרכב. פירוק הרכב הוא הליך בו מוצאים חלקי הרכב, ומפיקים מהחלקים את הרווח המקסימלי דרך מכירת כל חלק בנפרד.

החלקים המפורקים מתחלקים לשתי קבוצות. הקבוצה הראשונה מורכבת מחלקים התקינים, והשנייה החלקים שאינם תקינים. את החלקים התקינים מוכרים בעת פירוק הרכב, בעוד החלקים מהקבוצה השנייה נשלחים לגריטה ולמכירת הברזל.

הסכום שאותו ניתן לקבל מפירוק הרכב הוא אינדיבידואלי והוא משתנה בין רב לרכב. השוני בין המחירים תלוי בסוג הרכב ובשנת ייצורו. הטווח הסביר הוא בין 800-2000 שח לפירוק.

 

מתי יודעים שצריך לפרק  את הרכב?

זמן הפירוק האולטימטיבי נקבע לפי קטריונים כלליים ותחושה סובייקטיבית של בעל הרכב. כן, זה אולי מפתיע, אך ההחלטה לפרק את הרכב היא ברובה אישית. כשבעל הרכב מרגיש כי רכבו אינו מצליח לבצע פעולות בסיסיות של רכב ולשרת אותו כנדרש – מגיע המועד הנכון לפירוק. כמובן שלעיתים עוד ניתן ללכת למוסך ולתקן את המכונית, לרוב בעלות לא מבוטלת, ולכן נכונות ההחלטה תלויה ברצונו של בעל הרכב.

הקריטריון השני, הוא מצב הרכב. גם כאשר בעל הרכב מחובר לרכבו, עליו להיות רציונלי ולבחון האם רכבו מצליח למלא את הפונקציות הקריטיות לתפקודו השוטף. עליו לשים לב למשל, מהי התדירות בה הוא מבקר במוסך, כמה דלק צורך הרכב, מה מצב פליטת הגזים שלו ומה סך ההוצאות.

 

האם זה משתלם?

ובכן, פירוק הרכב צפוי להיות משתלם לבעל הרכב, בעיקר כאשר שווי הרכב במחירונים המקובלים נמוך. כאשר מדובר ברכב ישן, אין ספק שעדיף לפרקו. אך אם מדובר ברכב שלא נצטרך להתאמץ יותר מידי כדי למצוא לו קונים, כדאי לנסות למכור אותו.

 

לסיכום

עדיף לפרק את הרכב מאשר למכור אותו, כאשר התפקוד שלו לקוי למדי, התיקון יקר ושוק הקונים שלו מצומצם. בנוסף על כך, על בעל הרכב לחוש כי הוא אינו מעוניין להשקיע עוד משאבים ברכבו אלא להתקדם הלאה. מפירוק הרכב צפוי רווח נאה ועל כן הוא משתלם.

 

טנדר

אולי יעניין אותך גם

פולוסה