פעולות שחובה לעשות כדי להיות רשום כספק במשרד הביטחון

אם ברצונך להיות ספק המוכר על ידי משרד הביטחון, עליך לבצע מספר פעולות סדורות וקבועות שיובילו אותך עד לשלב ההגשת הבקשה לוועדה המוסמכת של משרד הביטחון, שתפקידה להחליט בעניין התאמתך בהתאם להוראות המשרד. כל פרטים לפניך!

 

השלב הראשון: מעבר על התדריך

השלב הראשון בתהליך רישום הספק במשרד הביטחון לספק המבקש לקבל הכרה כספק מוכר עבור המשרד, נדרש לעיין במסמך המקיף הנושא את הכותרת "תדריך – בקשה להכללה ברשימת ספקי משרד הביטחון".
הפרטים המופיעים במסמך הכרחיים להבנת התהליך, ועל כן חשוב לקרוא אותו בעיון.

 

השלב השני: טפסי הרישום

נדרש להדפיס ולמלא את טפסי הרישום. מדובר בסכום של כ- 9 מסמכים שיש למלא בעיון, שכן טפסים שלא מולאו באופן מלא או שהנתונים בהם אינם מולאו כנדרש, יוחזרו אליכם.
טופס 0 ("רשימת התיוג") ידריך אתכם – איזה טפסים להדפיס? כמה עותקים? ולאן להגיש?

 

השלב השלישי: מסירת טפסים

לאחר מילוי הטפסים המוזכרים בסעיף הקודם וצירוף המסמכים הנדרשים על פי טופס 0, יש לשלוח אותם בדואר למשרד הביטחון / מנה"ר / תיעוש – המרכז לשילוב ובקרת ספרים במנהלת ההרכשה והייצור, הקריה ת.ד 7022 תל-אביב, 6473424.
שימו לב, הגשת הטפסים על פי הנדרש היא תנאי בסיס לתחילת הטיפול בבקשתכם.

 

השלב הרביעי: בדיקה ראשונית

לאחר שהמסמכים ששלחתם יגיעו לייעדכם, הם ייבדקו על ידי הגורמים המקצועיים במשרד הביטחון שיוודאו את שלמות הנתונים, מילוי מקצועי ומלא, נוכחות של כלל המסמכים הנדרשים וכו'. שימו לב שמדובר בבדיקה ראשונית בלבד.

 

השלב החמישי: תתחדשו – תיק ספק

במידה והבדיקה הראשונית תושלם כראוי, ייפתח עבורכם תיק ספק, ויישלחו לכם אישור על קבלת המסמכים ועל ביצוע הפעולה.
לאישור יצורף מספרו של תיק הספק וכן שם הקבוצה המקצועית במרכז לשילוב ובקרת ספקים המטפלת בבקשתכם (יצוין גם שם ומספר טלפון להתקשרות במידה ויש צורך).

 

השלב השישי: בדיקת הנתונים

בשלב הרביעי בוצעו בדיקות ראשוניות. כעת, משנפתח תיק הספק, המסמכים יועברו לבדיקה מעמיקה במשרד הביטחון.
בשלב זה תדרשו להתאזר בסבלנות, שכן הבדיקה עשויה לקחת מספר שבועות. בבדיקה זו ייבחנו שנית נכונות פרטי תיק הספק, אימות הפרטים והשוואות הנתונים במידה ואתם ספקים חוזרים.
בהתאם לרגישות אופיו של המשרד, הבדיקות מקיפות וכן משרד הביטחון שומר לעצמו את הזכות לבצע אותן שוב ושוב בהתאם לצרכיו.

 

השלב השביעי: אישור ראשוני של תיק הספק

בשלב זה, במידה וכל הבדיקות עברו בהצלחה וכלל הגורמים המוסמכים אישרו את התיק, הוא יועבר לבחינה על ידי הקבוצה המקצועית המטפלת בתחום במשרד הביטחון, שתקבע האם הוא מאושר באופן עקרוני, כלומר – הא מולאו כל החובות בטרם התיק יועבר לדיון בוועדה המוסמכת.

 

השלב השמיני: הוועדה המוסמכת

הוועדה המוסמכת, אשר מורכבת הן מנציגי משרד הביטחון והן מנציגיו של הציבור, דנה בבקשתו של הספק ובוחנת האם נתן לאשר את פעילותו.
שימו לב, אישור זה תקף לחמש שנים בלבד. בתומן תדרשו להגיש את הבקשה לחידוש, ולצרף מחדש את כלל המסמכים.

 

השלב התשיעי: מזל-טוב! אתם ספק מוכר!

הודעה אודות אישור או אי-אישור תתקבל באמצעות הדואר האלקטרוני.
במידה והאישור התקבל, תקבלו מספר ספק מוכר, אשר ישמש אתכם כמן מספר זהות בכל פעם שתתקשרו עם משרד הביטחון. כמו כן, תקבלו קוד משתמש וסיסמה לשימוש באתר הסחר האלקטרוני של המשרד.

 

לסיכום – מה אסור לנו לשכוח?

  1. בראש ובראשונה – לקרוא את התדריך למבקשים להיות מוכרים כספקים ולוודא שהבנו את ההנחיות כולן.
  2. לקרוא היטב את "טופס 0", ולמלא את הטפסים בצורה המדויקת ביותר שאפשר על מנת להימנע מתיקונים או החזרות.
  3. לשלוח במהרה את הטפסים בדואר, בדיוק על פי ההנחיות.
  4. לעקוב אחר הנחיות הוועדות.
  5. לזכור שמידי חמש שנים, אנחנו נדרשים לחדש את המסמכים בהתאם לתאריך המעודכן. מדובר בפעולה חשובה והכרחית!

 

חתימה על מסמך

אולי יעניין אותך גם