חיפוש

עולם הדיגיטל בענף הביטוח

שיתוף הפעולה הקיים כיום בין תעשיית ההייטק וענף הביטוח המקומי, מחויב המציאות בעולם הטכנולוגי בו אנו חיים. שיתוף זה מקפיץ את הענף קדימה, מייעל אותו ומוזיל את העלויות ללקוח. מכך יוצאות נשכרות חברות הביטוח עצמן וגם הלקוחות.

 

ענף הביטוח בישראל

המצב הקיים כיום, לדוגמה בענף ביטוחי הרכב, הוא עליית התחרות בין חברות הביטוח השונות וירידה ברווחים.

בנוסף, גם בענף ביטוחי הבריאות פחתו הרווחים עקב עליית הסיכונים בו. בהתאם לכך, התייעלות וקיצוצים בענף זה הם צו השעה. התייעלות זו מושגת בעזרת קידמה טכנולוגית.

 

התייעלות – כורח המציאות

השילוב של אנשי ביטוח טובים, יחד עם אנשי טכנולוגיה מעולים, בצרוף מימון ראוי, הם הדרך לקדם את ענף הביטוח. באופן זה, הופך הענף לרווחי הרבה יותר, הן עבור חברות הביטוח והן עבור הלקוחות עצמם.

אולם, המעבר לביטוח דיגיטלי, מצריך שימוש בפחות כוח אדם וגורם לשינוי בהגדרת תפקידם של סוכני הביטוח. עקב כך, יש צורך ללמדם להיות סוכני ביטוח, בעולם דיגיטלי -להפוך למשווקים טובים יותר וללמוד כיצד להיות נותני שירות בעולם זה.

 

איתור רעיונות לפתרונות דיגיטליים

בארץ קיימים כל הזמן ניסיונות, לאיתור של רעיונות ויוזמות לפיתוח מוצרים ופתרונות, עבור ענף הביטוח. פתרונות בתחום ביטוח הרכב, רכוש, חיים, בריאות ועוד.

בדיקת הרעיונות נעשית בעזרת מסלול בדיקות, המאפשר בדיקה של רעיונות טכנולוגים שונים, עבור ענף הביטוח בארץ. גישושים של רעיונות נעשים ביפן, מזרח אסיה ובעולם כולו.

 

פתרונות דיגיטליים הקיימים בענף הביטוח

פתרונות דיגיטליים, מייצרים קשר בין חברות שירותי תוכנה בינלאומיות וחברות ביטוח בארץ, ומייצרות שיתופי פעולה גלובליים.

פתרונות דיגיטליים הנמצאים כבר בשימוש, הם לדוגמה: טכנולוגיה בשם PicUp. הטכנולוגיה מוסיפה אפשרות חכמה בשיחות הנעשות מעסקים שונים ללקוחותיהם, המאפשרת ללקוח לדעת מי מחפש אותו ולשם מה. כך משפרת הטכנולוגיה את השירות, ובעקבות זאת מעלה את המכירות בטלפון הנייד.

דוגמה נוספת מעולם ביטוחי הרכב: פלטפורמה לזיהוי אוטומטי של נזקים ברכב. טכנולוגית זו עושה שימוש בטלמטריה – כלומר, היכולת למדידה אוטומטית ודיווח אוטומטי של הנזק מרחוק, ומייעלת את תמחור הנזק לרכב.

 

היתרונות של חברות ביטוח דיגיטליות עבור הלקוח

ביטוח דרך סוכנות כמו ארנפלד סוכנות ביטוח בע"מ, העושה שימוש בפלטפורמה דיגיטלית, מאפשר ללקוח שקיפות בתהליך רכישת הביטוח, ובתשלום עליו. בעזרת הפלטפורמה, ניתן להסיר או להוסיף את הכיסויים הלא נחוצים, ולהישאר עם הביטוח המדויק ביותר עבורכם.

הנוחות והפשטות, והמחיר הזול, בשימוש בפלטפורמה הדיגיטלית – מקסימליים, וניתן להיכנס אליה, בכל זמן, מכל מקום, ודרך כל מכשיר דיגיטלי.

 

לסיכום

ענף הביטוח בארץ, מתקדם יד ביד עם הטכנולוגיה הדיגיטלית. טכנולוגיה זו בעלת יתרונות רבים, הן לחברות הביטוח והן ללקוחות. זמינות, שקיפות ונוחות, הם פועל יוצא של השימוש בטכנולוגיה. בנוסף, גם ההוזלה במחיר משמעותית ביותר.

 

computer-3406108_640

אולי יעניין אותך גם

סוכן ביטוח משוחח עם הלקוח
ביטוחים
איך ניתן לדעת איפה אני מבוטח

בעולם הביטוח המורכב, רבים מתקשים לעקוב אחר הפוליסות השונות שברשותם. הדבר נכון במיוחד כאשר מדובר בביטוחים שנרכשו לפני שנים רבות או כאלה שנעשו דרך מעסיקים.

קרא עוד »
פולוסה