חיפוש
חיפוש

אבחון לקויות למידה והפסיכולוגיה שמאחורי האבחון

מהי הפסיכולוגיה שמאחורי אבחון לקויות למידה? מי מוסמך לאבחן ילדים ולגלות בעיות הפרעת קשב וריכוז? אם הילד שלכם מתקשה בלשמור על הקשב ועל הריכוז במהלך מטלות שונות ומשימות, כנראה הוא יכול להפיק תועלת אדירה מאבחון מדויק.

אם בשנים האחרונות אנחנו מרגישים כאילו ישנם יותר ילדים הסובלים מבעיות של קשב וריכוז, התמונה היא לא בדיוק כפי שהיא נראית. מה ז"א? בואו נסביר. אפשר להסתכל משני כיוונים על העלייה בשנים האחרונות במספרם של המתמודדים עם הפרעת קשב וריכוז. מצד אחד, נדמה לנו כאילו ישנם הרבה יותר ילדים המוגדרים כסובלים מההפרעה, אך זה לא בדיוק משקף את המציאות.

 

פסיכולוגיה ואבחונים לילדים המתקשים לייצר קשב

בשנים האחרונות, חלה התפתחות משמעותית בכל מה שקשור לאבחונים מדויקים. עם השנים, התפתחו אפילו שיטות ממוחשבות לאבחון הפרעות קשב וריכוז. בעקבות ההתפתחות הטבעית שמתרחשת עם השנים, מתרחשים מספר תהליכים. הראשון, אנשים כבר לא מתביישים בקושי שלהם לשמור על קשב ולייצר ריכוז. כבר מגביר את הסטטיסטיקה, נכון?

אם בעבר אנשים התביישו, הם למעשה "נשארו בארון" הפרעות הקשב, מה שגרם לסטטיסטיקה להיות יחסית נמוכה. בנוסף לכך שאנשים בימינו ממהרים לאבחן את ההפרעה כדי לזכות בהקלות, ישנו תהליך נוסף הקשור בהתפתחות הטכנולוגית. היות והדרכים לאתר הפרעת קשב וריכוז מתקדמות כיום, מי שסובל מההפרעה ומגיע לאבחון, לא יפוספס על ידי המערכת.

 

אבחונים מדויקים לאיתור הפרעת קשב וריכוז

בעבר, אנשים שסבלו מבעיות של קשב וריכוז נטו ליפול בין הכיסאות, לפעמים בעקבות אבחונים לא מוצלחים. כיום? ניתן לעבור אבחון ממוחשב BRC לאיתור בעיית הפרעת קשב וריכוז. כך, למעשה, אף אחד לא מתפספס וכולם זוכים להקלות המגיעות להם. אבחון לקויות למידה וקשיי למידה אצל ילדים מתבצע בשלבי הלמידה הראשוניים של הילד.

מה ז"א? במילים פשוטות, הזמן הנכון לבצע אבחון בילד, הוא הזמן בו הילד מתחיל להיתקל לראשונה בחומרים לימודיים שונים. אגב, במקרים רבים, ניתן לגלות הפרעת קשב וריכוז גם לפני שהילד מגיע לכיתה א'. יש גם לשים לב לעובדה, שבעיות קשב וריכוז עשויות לפתח אצל הילד בעיות של רגשי נחיתות.

 

תחושתו של הילד מעל הכול

בעוד שלשאר הילדים אולי יהיה קל יותר להצליח בלימודיהם, הילד שלכם עשוי להפגין קשיים מסוימים. אין צורך להילחץ, אך כן יש צורך להביע את כל התמיכה שבעולם, כמו שאתם יודעים בתור הורים טובים.

אם הילד מרגיש רגשות של נחיתות בעקבות ציונים נמוכים, חשוב להסביר לו שזה לא אומר שהוא אינו חכם, או פחות מוצלח משאר הילדים בכיתה. זה רק אומר שכל בנאדם בעולם הזה זקוק להקלה כזאת או אחרת. ספרו לילד שהוא זקוק להקלה בלימודים, בעוד שילדים אחרים יצטרכו הקלות בתחומים אחרים. בהצלחה, למדו מהתהליך והפיקו ממנו את המיטב!

פגישה אצל פסיכולוג

אולי יעניין אותך גם

בֶּקַע
בריאות
מה זה בקע ואיך מטפלים בזה?

במצב של בקע, איבר פנימי בולט באופן לא תקין, דרך דופן שרירית פגומה. בקע יכול להתרחש באזורי הגוף השונים אבל עיקר המקרים הנפוצים מתארים בקע

קרא עוד »
פגיעה באיכות השמיעה
בריאות
פגיעה באיכות השמיעה

השמיעה שלנו היא חוש חשוב שאנחנו נוטים לקחת לעיתים כמובן מאליו. אלא שחשיבות השמיעה מתגלה כאשר יש ירידה באיכות שלה. פתאום התקשורת עם חברים משפחה

קרא עוד »
איך לטפל בנשירת שיער
בריאות
איך לטפל בנשירת שיער

נשירת שיער, היא מצב שכיח המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית על ההערכה העצמית והרווחה הכללית של האדם. למרבה

קרא עוד »
פולוסה