חיפוש
חיפוש

5 אביזרים חשובים לקראת הרכיבה ביום כיפור

יום כיפור מתקרב ואיתו המכוניות שנעלמו מהכבישים.

במקומם באים אלפי רוכבי אופניים שמנצלים את השקט בכביש כדי לרכב.

זהו אכן תאריך שנוח לרכב בו אך אסור לנו לשכוח את הבטיחות ואת הכלים שיעזרו לנו לחזור הביתה בשלום.

כבר קרו מקרים ויש אינספור סיפורים על תקלות באופניים וגם אירועי בטיחות שקרו ביום הזה, ולכן נעשה מאמץ והשנה נגיע מוכנים עם ציוד מתאים.

 

אביזרי בטיחות חשובים שאסור לוותר עליהם

כמובן שלכל רכיבה יש את נקודות התורפה שלה, ולא דומה רכיבת שטח בגשם לרכיבה בתוך העיר ביום קיץ נעים. אך בכללי כל עלייה על אופניים צריכה לכלול: קסדה, אביזרי מגן שונים, פנסים, ביגוד מתאים וציוד תיקון. אם נוציא רגע רכיבה בתוך העיר כדי להגיע ממקום למקום, ונתייחס לרכיבה בתוך ספורט, אימון או סתם רכיבה ארוכה לכיף, לא נוכל לוותר על הדברים הללו. קסדה טובה תגן על הראש שלנו מפני נפילות, וכמו שאנחנו לא ניסע ברכב בלי חגורת בטיחות – ככה גם באופניים לא נרכב בלי קסדה.

כל נפילה קטנה כשרוכבים בלי קסדה היא מתכון לאסון, ולכן חשוב לוודא שהקסדה שלנו תקנית, מגינה טוב על הראש וסגורה הייטב. אל נשכח שביום הזה המכוניות לא כל כך מופיעות על הכביש, אך במקרה שכן נגיע לאזור עם רכבים אז כדאי שנהיה מוכנים לזה – פנס אחורי וקידמי בלילה, ואפוד זוהר או חולצה צבעונית שתבליט אותנו מול הנהגים האחרים בכביש הם חובה.

 

אביזרים שיקלו עלינו את הרכיבה

אחרי שנגענו בנושא הבטיחות, חשוב לשים לב לנוחות הרכיבה שלנו ולהנאה שנצליח לחוות דרכה. פה חשוב לראות ואפילו לעשות רכיבה קצרה לפני ולהרגיש את האופניים ומה חסר לנו. רוב הרוכבים יעדיפו לרכב עם ריפוד במכנס, עם חולצה מאוררת שמנדפת זיעה, ונעליים סגורות קלות שיהיה נוח לדווש איתם. ישנם כיסאות מיוחדים וריפוד נוח במיוחד לכיסא האופניים שמקל מאוד על הרכיבה ועושה אותה שונה מקצה לקצה. אם אנחנו מתכוונים לרכב בשטח – ההכנה היא שונה לגמרי. פה נצטרך לקחת איתנו תיק קטן ונוח עם כל הציוד למקרה של תקלות ופנצ'רים, סט חלקי חילוף קטן ופנימית או שתיים. מספיק מים ואוכל לזמן הרכיבה שלנו, וביגוד נוח ומתאים ושיכלול גם איזה סוודר קטן או משהו חם למקרה וניגרר ברכיבה לתוך הלילה.

 

לסיכום – תכנון הרכיבה

כדי ליהנות ולצאת עם חוויה טובה מהרכיבה, כדאי לתכנן קצת את המסלול ואת האביזרים שניקח איתנו לרכיבה. לא נוותר על אביזרי הבטיחות החשובים, וכדי שיהיה לנו כיף ומהנה ניקח איתנו אביזרים לאופניים שיעזרו לנו ברכיבה, לפי מה שצפוי לנו – אם זה רכיבה בשטח או בכביש, אם המזג אוויר קר או חם,

 

רוכב מקצועי

אולי יעניין אותך גם

פולוסה