חיפוש
חיפוש

איך יודעים אם האוכל טוב או רע לכלב

בפעם הראשונה בחיים, ואחרי דילמה ארוכה,  החלטתם שאתם רוצים לאמץ כלב? הלכתם לכלבייה, בחרתם לכם כלב ועכשיו אתם רוצים לעשות הכול כדי לדאוג לו ולגדל אותו בשלווה? אם כך, חשוב שתבינו: האוכל שתיתנו לכלב שלכם ישפיע בצורה משמעותית ביותר על חייו ולכן יש להשקיע בנושא הזה מחשבה.

 

 למה חשוב להיות ערים?

כאשר מדברים על רכישת מזון יבש לכלבים צריך לקחת בחשבון מספר נתונים ולהיות ערים לכמה סימנים שונים. ראשית, אם נתתם לכלב שלכם אוכל והוא לא אוכל אותו, סימן שהוא לא עושה לו טוב. כלבים, בניגוד לחתולים, אוכלים כמעט הכול. משמעות הדברים היא שאם הכלב לא מביע התלהבות מהמזון, עלול להיות שהמזון הזה פשוט לא טוב לו. שנית, לא כל האנשים מודעים לכך, אך האמת היא שגם כלבים, ממש כמו אנשים, עלולים להיות אלרגיים למוצרים שונים. לא מעט כלבים אלרגיים לעוף לדוגמה כך שרצוי מאוד לקרוא בעיון את המרכיבים השונים שיש במזון שאתם קונים לכלב שלכם.

 

קלוריות והשמנה

עוד נתון שהרבה פעמים אנשים לא לגמרי ערים לו, זה שגם הכלבים שלנו, ממש כמונו, עלולים לעלות במשקל. יש סיבות שונות שמובילות לעניין הזה, כמו לדוגמה: נטייה טבעית, עיקור, סירוס או אוכל שאינו מספיק טוב. כמו כן, אם הכלב הולך בבית ו"גונב" אוכל או "חוטף" אוכל לילדים, הרי שכל אלה עלולים להשפיע בסופו של דבר על המשקל שלו. לכן חשוב כל כך להיות ערים לעניין הזה ולראות מה באמת הכלב שלכם אוכל. בנוסף, כדאי לדעת שיש גם מזון יבש לכלבים שמוגדר כמזון דיאטטי. לכן, אם הכלב סובל מהשמנת יתר, כדאי יהיה לקנות לו מזון מופחת בקלוריות.

 

איפה אפשר לקנות היום מזון איכותי לכלב?

ממש כפי שקורה בכל תחום אחר בחיים, אנחנו רואים שגם כאשר מדברים על מזון יבש לכלבים יש חברות טובות יותר מאחרות. יש חברות שקיימות בתחום הזה כבר עשרות שנים ויש להן רזומה ומוניטין, כך שברור מדוע עדיף יהיה לקנות לכלב שלכם אוכל של חברה כזו. אומנם הרבה פעמים זה אומר שתשלמו יותר, אך מצד שני, כך תוכלו להיות בטוחים שאתם נותנים לכלב שלכם את האוכל הכי טוב שיש. אם תבינו ותפנימו את הנקודה הזאת שהמזון משפיע על בריאות הכלב, אתם תראו שלא תהיו מוכנים להתפשר על פחות מהטוב ביותר, ובצדק. בנוסף, חשוב להבין שהכלב שלכם צריך לא רק מזון טעים וטוב, אלא גם פעילות גופנית וטיפולים שונים. לגדל חיית מחמד זה לא עניין של מה בכך ולכן חשוב לעשות את הדברים בצורה מסודרת. היו ערים להתנהגות של הכלב ולתגובות שלו, כי רק כך תוכלו לדעת האם האוכל שאתם קונים עושה לו טוב או לא.

כלב

אולי יעניין אותך גם

פולוסה