חיפוש
חיפוש

אומברה או בליאז' מה עדיף ולאיזה אירוע?

אומברה ובליאז' הן שתי טכניקות נפוצות לצביעת שיער.

מה ההבדל ביניהן, מה עדיף ולאיזה אירוע? – על כך במאמר הבא.

 

מהו סגנון האומברה?

אומברה היא סגנון צביעת שיער שמקורו מצרפת. הפירוש המילולי של המילה הוא מוצל. כלומר, סגנון הצביעה נעשה בצבע שיער כהה שמתבהר בהדרגה לאורך השיער ויוצר אפקט המכונה נשיקת שמש. השיער עובר למעשה תהליך הדרגתי חד מהצבע הכהה לבהיר שיוצר צל על השיער. את הצבע ממקמים בצורה אופקית המעניקה סגנון מיוחד וסטייל.

 

מהי טכניקת הבליאז'?

גם טכניקת הבליאז' מקורה בצרפת ומשמעותה לטאטא. זוהי טכניקה של הבהרת השיער בגוונים טבעיים כהים ובהירים. כלומר, ההדגשים של המעבר בין צבע כהה לבהיר יהיו פחות בולטים מהאומברה ופחות דרמטיים. באמצעות הבליאז' ניתן לקבל מראה אחיד וטבעי יותר.

 

כיצד מתחזקים את האומברה והבליאז'?

כדי לשמור על סגנון האומברה לא צריך להתאמץ במיוחד ולכן זהו סגנון פופולרי. מכיוון ששינוי הצבעים הוא הדרגתי, כאשר צומחים השורשים, החלק הבהיר בשיער יורד לכיוון מטה ולא מצריך צביעת שורשים בתדירות גבוהה. כמו כן, כאשר מדובר על אומברה מחיר הטכניקה אינו עולה בהרבה על מחיר הבליאז' וכך גם מבחינת התחזוקה. בשני המקרים משתמשים בתכשירים השומרים על הצבע שלא יישחק וכדי לשפר את הברק של השיער. מדובר על שמפו המכיל ויטמינים וחומרים ידידותיים לסביבה שמפחיתים את הסיכוי לשיער דהוי או פגום.

 

מה עדיף אומברה או בליאז'?

השאלה מה עדיף מתייחסת לטעם אישי. הבחירה בין סגנון האומברה או טכניקת הבליאז' תלויה בספר שלכם ובמיומנות שלו. ספרים כמו הברברים מנוסים ומקצועיים יהיו יעילים לשתי השיטות. נשים צעירות רבות בוחרות בשיטה האהובה עליהן שמוציאה אותן הכי טוב מבחינת המראה. ניתן לשלב שני צבעים כמו בלונד ושטני, שטני וחום או צבעים נועזים יותר כמו: וורוד, כחול או אפור. הצביעה מחזיקה לפחות ל-4 חודשים מה שלא קורה בצביעה המסורתית המחזיקה רק ל-3 שבועות. בנוסף, בטכניקת הבליאז' אין נגיעה בשורשים ולכן היא אינה מזיקה לשיער.

 

לאיזה אירוע נתאים אומברה או בליאז'?

בין אם בחרתן בסגנון האומברה או בטכניקת הבליאז' לא תצטרכו לבקר במספרה תקופה ארוכה ולכן הצבעים ילוו אתכן תקופה ארוכה. לפיכך, אין אירוע שלא יתאים לכך. תוכלו לשנות את הסטייל מבחינת תסרוקת, פן, סלסול וכד'. לאירועים מסוימים אולי תעדיפו לאסוף את השיער בהתאם לאורכו. בכל מקרה הצבעים יהיו אופנתיים לכל מקום ללא חשש. מכיוון שגם האומברה וגם הבליאז' מספקים מראה טבעי לשיער תוכלו לזרוק עליכן ג'ינס או גרביון קרוע ליום יום, מכנס מחויט לעבודה או שמלה אלגנטית לערב ולהיראות טבעיות ויפות. כל זה בתנאי שהגוונים הדרגתיים ונעשים בצורה מקצועית ויסודית. לסיכום, ככל שתבחרו בספר מקצועי יותר גם התוצאות יהיו טובות יותר.

 

דוגמנית

אולי יעניין אותך גם

פולוסה