חיפוש
חיפוש

איך מבצעים אחזקה נכונה של ריצוף בטון

ריצוף בטון הופך בשנים האחרונות לפתרון עיצובי מודרני לבתים רבים, מעצבים רבים אוהבים להשתמש בבטון המסגרת עיצוב תעשייתי כזה או אחר, אחת  התהיות של כל מי שמחזיק רצפת בטון היא איך מבצעים אחזקה נכונה של ריצוף בטון, במאמר זה נסביר קצת על רצפות הבטון ועל אופן התחזוקה שלהן.

סוגים של רצפות בטון

בומנייט – בטון מוטבע, בומנייט הוא בעל יתרונות בתחומים רבים, הוא נחשב לחומר עמיד וחזק בצורה יוצאת דופן, הוא שומר על הצורה המקורית שלו לאורך שנים ארוכות וכמעט של סובל מנזקי זמן. הבומנייט לרוב נפרש על משטח חלק ולכן לרוב הוא בחירה מועדפת בחללים פתוחים כמו חצרות וגינות.

ניתן להשתמש בבטון זה במגוון רחב של צורות, משימוש בו כבטון תעשייתי, כמו שאנחנו מכירים ועד צביעה ושינוי מוחלט של הצורה והגוון של הבטון, ניתן להשתמש בבומנייט כך שידמה לרצפות מכל סוג וצורה או כדי שידמה לדק או פרקט. ניתן לצבוע את הבטון ולקבל כמעט כל גוון שעולה על דעתכם.

יתרונות השיטה הן שהיא מאפשרת מאפשרת עמידות מקסימלית המנצלת את כל המאפיינים החיוביים של הבטון, למרות העלות שנחשבת לגבוהה יחסית העובדה שהתחזוקה של הרצפה כה זולה הופכת את ההשקעה ברצפת בומנייט חיצונית למשתלמת בטווח הזמן הרחוק.

חשוב לציין שניתן לבצע התאמות של הבומנייט כך שיתאימו לכל משטח, מכל צורה ומכל גודל. אם אתם חשבתם שאתם מוגבלים בגלל שהחצר שלכם אליפטית או בעלת צורות חדות לבטח תופתעו לגלות שבאמצעות קצת מחשב ויצירתיות ניתן להתאים פיתרון לכל סיטואציה.

בטון מוחלק – שימוש בבטון מוחלק נחשב לבחירה עיצובית מודרנית ומתקדמת, היא נפוצה במיוחד בקרב מעצבים מובילים בישראל ובעולם. הבטון המוחלק מעניק לכל בית בו הוא מותקן מראה מתוחכם ושיקי. השיטה שבה מחליקה את הבטון הופכת אותו מחומר אפור ומשעמם לחומר מבריק ושיקי שיכול להתאים לכל בית.

היתרונות של הבטון המוחלק הוא שקל מאוד ומהיר מאוד להתקין אותו בבית הלקוח, העובדה שהרצפה ישרה ונטולת רובה או פאנלים הופכת את התחזוקה לקלה ופשוטה, שטיפה זריזה תעניק לרצפה מראה מצוחצח ונקי.

רצפת הבטון נחשבת לקלה בטיחותית, לאור העובדה שמים נספגים בה ביעילות הרבה יותר טובה ביחס לרצפות אחרות סכנת ההחלקה לאחר שטיפה או שפיכה של נוזל מצטמצמת בצורה משמעותית.

מדרגות מבטון
מדרגות מבטון

תחזוקה וניקיון של רצפת בטון

חומר ציפוי מיוחד – כבר בהתקנה הראשונית מותקן על גבי רצפת הבטון חומר מיוחד שמונע מחומרים שונים להיספג בבטון וללכלך אותו, אחת לכמה שנים מומלץ לחדש את החומר שעושה שימוש בסילר וואימפרגנציה. בנוסף מומלץ אחת לכמה חודשים להשתמש במעט ווקס במהלך שטיפת הרצפה

ניקוי יום יומי – השיטה הטובה ביותר לניקוי רצפת הבטון המוחלק היא באמצעות מטלית לחה, עדיף שלא לשפוך כמויות של מים בזמן הניקיון כיוון שאין בכך צורך, במידה וחומר נשפך על ברצפה מומלץ חנקות אותו כמה שיותר מהר, למרות העובדה שהבטון פחות מתלכלך ביחס לחומרים אחרים בכל זאת עדיף שלא להשאיר כתמים על הרצפה לאורך זמן.

אולי יעניין אותך גם

פולוסה