חיפוש
חיפוש

מהי האחריות הסטנדרטית על רהיטים והאם קיימת אפשרות להרחבה?

ריהוט הבית הוא תהליך מורכב הכרוך בהתלבטויות רבות ומקרים רבים אף בהוצאה כספית משמעותית. הריהוט הוא למעשה הלב של הבית. הוא קובע את אופיו של הבית, את הסגנון שלו והוא מהווה את הפנים של הבית אל מול אורחים או משפחה. בחירת הריהוט הוא תהליך הכרוך בבחינת פרמטרים רבים, ובהם סגנון הריהוט, איכותו, עלותו ועמידותו. עם זאת, לא תמיד כל חנויות הרהיטים מספקות רהיטים איכותיים ועמידים כפי שנראה בחנות עצמה.

 

כיצד לבחור את הרהיטים?

רכישת ריהוט חדש לבית היא איננה רכישה הניתן להתפשר על טיב המוצר אותו אנו רוכשים. מדובר בציוד המשמש אותנו באופן יום יומי, לעתים באופן אינטנסיבי, כזה אשר נדרש להיות איכותי ועמיד. אילו נתפשר על איכות הריהוט, הרי שתוך זמן קצר נמצא את עצמנו עם אוסף פריטים שאינו עומד בדרישות שלנו מריהוט הבית, פוגע בהנאה שלנו מהבית ומעורר תסכול על אותה רכישה יקרה ולא טובה דיה.

כלומר, מי שמבקש לרהט את ביתו נדרש להשקיע זמן ומחשבה בבחירת הריהוט עצמו, ולא פחות חשוב מכך בבחירת החנות ממנה אנו רוכשים את הריהוט. חנויות רהיטים נמצאות כמעט בכל פינה ברחבי הארץ. אולם מרביתן של חנויות אלה לא מוכרות רהיטים שיגרמו לסיפוק לרוכשיהן, אלא בעיקר לצער וחרטה על רכישת הרהיטים.

 

למה צריך אחריות?

מעבר לחשיבות שבבחירת ריהוט איכותי ועמיד דיו כדי לעמוד בשימוש המיועד לו, נכון יהיה אילו הרוכש יבדוק האם קיימת אחריות על הרהיטים אותם הוא רוכש. אילו לא יעשה זאת, יגלה לפתע בשעת צרה כי עליו להשקיע כספים רבים בתיקון הרהיטים, לחפש בעל מקצוע מתאים שיעשה זאת, להוביל את הרהיטים ולטפל בכל הפרוצדורה הכרוכה בכך.

חשיבות יתרה לבדיקה האם הרהיטים אותם רכשנו מכוסים תחת אחריות היא כאשר הבית מכיל ילדים קטנים העשויים לגרום שלא בכוונה לנזקים לריהוט, או כאשר בעלי חיים מתגוררים בתוך הבית. אך לא רק במצבים כאלו, גם אנשים מבוגרים ונורמטיביים עשויים לגרום לנזקים לריהוט שלא במתכוון, כך במיוחד במקרים שהבית המרוהט מושכר או משמש כבית אירוח.

 

לבחור את סוג האחריות

מלבד הבדיקה אודות עצם קיומה של אחריות, נכון שיהיה אילו רוכש הריהוט יבחן את טיב האחריות. כדאי שהרוכש יבדוק באילו מקרים ניתן להפעיל את האחריות ומה תוקפה. חנויות רבות מציעות אחריות מוגבלת בלבד על הרהיטים, מה שעשוי להיות שיקול שלילי כבד משקל לרוכשים מסוימים. עם זאת, חנויות אחרות דוגמת לילך רהיטים מספקים גם אחריות וגם אפשרות להרחבת האחריות למי שחפץ בכך.

הבחירה באחריות מורחבת עשויה להיות הבחירה הנכונה עבור רבים. בחירה כזו תיתן ראש שקט מדאגה לריהוט ועמידותו לאורך זמן, ותסייע למקסם את ההנאה המופקת ממנו. לאחר השקעה כספית משמעותית בריהוט הבית, אך טבעי לבחור באחריות מורחבת, טובה, מהימנה לריהוט החדש.

 

סלון חדר מגורים

אולי יעניין אותך גם

פולוסה