חיפוש
חיפוש

לאחר תאונת עבודה איבדתי את חוש המגע – מה עליי לעשות?

לכל תאונה יכולות להיות השפעות שונות כדוגמת איבוד חוש המגע. חוויתם מצב שכזה? עליכם להגיש תביעה. אל מי מגישים ואיך עושים זאת?

לאחר שאדם חווה תאונה, ותאונת עבודה בפרט, סביר להניח כי הוא יוותר עם פגיעה מסוימת אשר תשפיע הן על יכולת ההשתכרות שלו, אך גם על התפקוד היומיומי שלו וניהול השגרה. ההשפעות של תאונת עבודה יכולות להיות מאוד חמורות, אך גם מאוד קלות, בכל מקרה, נפגעי תאונות עבודה זכאים לקבל פיצויים כלשהם ואפילו קצבאות מסוימות.

 

אובדן חוש המגע כתוצאה מהתאונה

באם נותרתם לאחר התאונה עם פגיעה כלשהיא אתם זכאים לתבוע, זאת נכון גם בעבור אובדן חוש המגע אשר יכול להיגרם בעבודה בעקבות מגע עם חומרים מסוכנים אשר יכולים להרוס את חוש המגע. בגלל שמדובר במקרה קיצוני וחמור, כנראה שלא תוכלו להמשיך לעבוד בהרבה עבודות וזאת מתקשר למצב של אובדן כושר עבודה אשר מגדיר אדם כלא יכול לעבוד וכתוצאה מכך, גם לא יכול להשתכר כראוי ועל כן, נדרש לתמיכה וסיוע כלכלי. (קראו כאן מידע נוסף אודות תביעת אובדן כושר עבודה – https://pitzuim.co.il/תביעות-אובדן-כושר-עבודה/).

 

אספו מסמכים ומידע רפואי

לפני שתתחילו את תהליך התביעה וקבלת פיצויים, תהיו נתונים בהליך רפואי אשר מטרתו שתחלימו ותהיו בריאים כמה שיותר מהר. במהלך תהליך ההחלמה והטיפולים, כנראה שתעברו אצל הרבה רופאים ואנשים מקצועיים, את כל המידע שהם נותנים לכם, וההליכים שתעברו, זכרו לשמור במסודר כי תצטרכו אותם מאוחר יותר במהלך תביעה או כל הליך דומה.

 

הגישו תביעה לביטוח לאומי

על מנת לקבל פיצויים והכרה כנפגע תאונת עבודה, יש להגיש תביעה לביטוח הלאומי אשר מפרטת את הפגיעה שחווה העובד, אך גם את חומרת הנזק הרפואי שנגרם לו וכיצד זה משפיע עליו מבחינת המשך העסקתו במקום העבודה שלו או במקום אחר.

את התביעה יש להגיש למוסד לביטוח לאומי בתוך תקופת הזמן הניתנת לצורך כך. כאשר מדובר בהגשת תביעה לקבלת דמי פגיעה, תינתן לכם תקופה מוגבלת של 3 חודשים להגיש את התביעה. נוסף על תביעה לדמי פגיעה, תצטרכו להגיש גם תביעה לקבלת אחוזי נכות אשר יסייעו לכם לקבל הקלות בכל מיני תחומים מהמדינה, אך בעיקר, קצבת נכות מביטוח לאומי להתמודדות עם המצב הרפואי והנכות.

באם לאחר תאונת עבודה איבדתם את חוש המגע, אתם זכאים לקבל פיצוי וסיוע כלכלי. המדינה מבינה כי נפגעתם כתוצאה מכך שניסיתם להשתכר כראוי ועל כן תסייע לכם להמשיך להשתכר כראוי בעזרת קצבת נכות ודמי פגיעה המותאמים לחומרת המצב הרפואי שלכם. על מנת שבכלל תקבלו פיצויים אלו, חשוב שתשמרו את כל המידע הרפואי שיהיה לכם בדרך, ולאחר מכן להגיש תביעה לביטוח לאומי ולעדכן אותם במצב שלכם. אל תוותרו לאור כול הבירוקרטיה והתייעצו עם איש מקצוע שינחה אתכם כמו שצריך.

 

סמל משפטי

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה