חיפוש
חיפוש

איזה החזר מס מגיע בעקבות פיטורין

פיטורין הן האירוע שכל שכיר חושש מפניו, ובשנים האחרונות רבים גם חוו אותו בפועל.

מלבד הקשיים הנפשיים שמתלווים לפיטורים, ישנו גם חוסר וודאות לגבי המצב הכלכלי.

אז כמובן שדמי אבטלה נועדו לעזור לכם לצלוח את התקופה המורכבת הזו מבחינה כלכלית, אך יחד עם זאת ייתכן וגם מגיע לכם החזר מס שיוכל להכניס לכם סכום כסף משמעותי.  

 

החזר מס

במקרים רבים אדם שעובד ומשלם מיסים זכאי לקבל אישור פטור ממס הכנסה על פי קריטריונים מסוימים שאותם המדינה הגדירה. החזרי המס יכולים להיעשות בצורה של גבייה מופחתת של המס שאותו עובד היה אמור לשלם, או באמצעות נקודות זיכוי על מס ההכנסה שאותן מקבלים בסוף שנת המס. במקרה של פיטורין, את ההחזר על המס תוכלו לקבל בסופה של שנת המס. מדוע? מיד תבינו.

 

החזר מס בעקבות פיטורין

שיעור המס שעל כל עובד לשלם נקבע בתחילתה של השנה שבה הוא עובד, על פי תחזית של הסכום אותו הוא אמור להרוויח במהלך השנה. כמובן שבמקרה של פיטורין החישוב הזה צריך להיעשות מחדש, מה שגורר בסבירות גבוהה החזר של מס. לעיתים, במיוחד אם הפיטורים נעשו בתחילת השנה, יוכל המפוטר לקבל פטור מלא מתשלום מס, בהתחשב בסכום הכולל שאותו שילם.

 

איך מקבלים את החזר המס?

כדי לקבל את החזר המס במהלך תקופת פיטורין יהיה עליכם להביא למשרדי מס הכנסה את הטפסים של המשכורת שאותן קיבלתן במהלך השנה ואת הטפסים שמוכיחים שאתם אכן מפטורים ולא מקבלים את המשכורת שעל פיה חושב המס שלכם בתחילתה של השנה. את הטפסים עליכם להגיש לפקיד השומה הקרוב אליכם.

במבט ראשון מדובר בתהליך בירוקרטי שעלול להיות קצת מעיק, אך בסופו של דבר חשוב שתדעו שמדובר בסכומים משמעותיים שחבל לכם לוותר עליהם. החזר המס הזה נוגע כמובן למס ההכנסה הרגיל שאותו כל עובד משלם על המשכורת שלו. עם זאת, במקרה של פיטורין יש סוג נוסף של מס שאתם צריכים להכיר.

 

מס על פיצויי פיטורין

פיצויי פיטורין הם סכום שמגיע לכל עובד שכיר שמפוטר, והחישוב שלהם הוא משכורת אחת ביחס לכל שנת עבודה. במקרים שבהם הסכום של פיצויי הפיטורים שלכם יהיה נמוך מרף מסוים לא תהיו מחויבים בתשלום של מס על פיצויי הפיטורין. בנוסף, ניתן לפרוס את המס שאותו אתם מחויבים לשלם על פיצויי הפיטורין בצורה שתהיה נוחה יותר עבורכם לשלם.

 

לסיכום

בתקופת הפיטורין אנחנו עלולים לחוות קשיים לא מועטים ביחס למצב הכלכלי שלנו. אחד הדברים שיכולים להקל עלינו בצורה משמעותית זהו החזר המס שאליו אנחנו זכאים בעקבות הצורך לחשב מחדש את ההכנסה השנתית שלנו. פנו לפקיד השומה הקרוב אליכם יחד עם הטפסים הרלוונטיים ותהיו זכאים קבלה של החזר מס על הכסף שלכם. חבל שתפסידו את מה שמגיע לכם.

קופת חיסכון

 

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה