חיפוש
חיפוש

איך בודקים מלגזה לפני תחילת יום עבודה

לא מזמן החלטתם לרכוש מלגזות חדשות לעסק שלכם? או שאולי יש לכם מספר מלגזות שאתם עובדים איתן כבר לא מעט שנים? אם כך, אתם בוודאי מודעים היטב לחשיבות של בדיקת המלגזות לפני תחילת העבודה איתן. איך עושים זאת? והאם אתם בעצמכם תוכלו לבצע את המשימה? כל הפרטים במאמר שלפניכם.

 

מדוע חשוב כל כך לבדוק מלגזות?

כפי שאתם יודעים, מלגזה היא למעשה כלי רכב מנועי שמשמש אותנו להעמסה של מטען ולהובלתו למרחקים קצרים. יש לכלי הזה זרועות פלדה ובפועל הוא יכול להרים ולהעביר ציוד במשקל כבד. זו גם בדיוק הסיבה שבגללה, עוד לפני שמתחילים לעבוד עם מלגזה כזו או אחרת, צריך לבדוק אותה. הנזק שעלול להיגרם כתוצאה מעבודה עם מלגזה שאינה תקינה הוא נזק אדיר והעניין מסוכן ביותר.

 

בדיקה יומית למלגזה

חשוב לדעת שכמובן יש צורך לבצע בדיקות יומיות למלגזה לפני שמתחילים לעבוד איתה, לא רק כיוון שכך קובע החוק אלא כיוון שמדובר על הבטיחות שלכם ושל העובדים שלכם. בפועל הבדיקה היומית למלגזה כוללת מספר שלבים והם:

  • בדיקת מערכת התאורה
  • בדיקת המגבים
  • בדיקת המראות
  • בדיקת הצופר
  • בדיקת לוח השעונים
  • בדיקת מערכת ההרמה
  • בדיקת ניסיון למערכת ההרמה ההידראולית
  • כיון מושב

 

מי יוכל לבצע את הבדיקה למלגזה?

זה לא משנה אם יש לכם מלגזה אחת בעסק שאתם עושים בה שימוש, שתיים או יותר. מה שבטוח זה שהחוק קובע שיש לבצע לפחות אחת ל14 חודשים בדיקה לכלי הרכב הממונע הזה, ממש כפי שיש לבצע בדיקות לכלי הרמה אחרים. אם חשבתם לרגע שאתם בעצמכם תוכלו לעשות את הבדיקה למלגזה שלכם כי יש לכם "ידיים טובות" או כי אתם מבינים בתחום הזה, כדאי שתדעו שהתשובה היא חד משמעית לא. החוק קובע בצורה חד משמעית: יש לפנות אל בודק מוסמך למתקני הרמה ורק הוא יוכל לבצע את הבדיקות הנדרשות. כמו כן, יש להקפיד על הזמנים שבהם מבצעים את הבדיקות לכל מתקני ההרמה, שכן גם בנושא הזה חוק קובע מתי ואיך יש לבצע את הבדיקה.

 

בחירת בודקים מקצועיים לביצוע בדיקות תקופתיות

כפי שהוזכר לעיל, כאשר מדברים על מתקני הרמה שונים, יש צורך לבצע בדיקות תקופתיות וכדי לעשות זאת יש צורך ברישיון. לכן, אם אתם מחפשים היום חברה שתוכל לבצע עבורכם בדיקות מהסוג הזה, למלגזה או למתקני הרמה אחרים, יש לברר אל מי אתם פונים. מעבר לסוגיית הרישיון, כמובן שרצוי יהיה לפנות אל חברה מוכרת ובעלת מוניטין. רק כך תוכלו להיות בטוחים שהבדיקה באמת מתבצעת על הצד הטוב ביותר. אומנם זה נכון שכאשר אתם פונים אל חברה עם מוניטין בתחום הזה ייתכן שתשלמו יותר על שירותיה, אך מצד שני, כך תוכלו להיות בטוחים שהבדיקה מתבצעת בדיוק בהתאם לחוק.

הרמת גלגל

אולי יעניין אותך גם

פולוסה