חיפוש
חיפוש

איך בוחרים איפה להשקיע את הכסף?

חיסכון הוא נכס חשוב לכל אחד מאיתנו, כמו שאומר המשפט הידוע – "צריך לשמור שקל לבן ליום שחור". אך, חיסכון בלבד לעיתים לא מספיק. כדי להרוויח עוד כסף מהכסף שלנו – מומלץ להשקיע אותו באפיקים שונים ולא לשמור אותו כפי שהוא. השקעת כסף מדי חודש לצורך הנבת תשואה –  זוהי פעולה חשובה אשר עשויה להציל אותנו בתקופה קשה. לכן, מומלץ לעשות מאמץ ולהשקיע סכום חודשי, שיעבוד בשבילנו ויגדיל את עצמו.

 

השקעה קצרת טווח או ארוכת טווח?

כאשר מדברים על השקעת כסף, ניתן להבדיל בין שלוש סוגי השקעות: השקעה לטווח הקצר, השקעה לטווח הבינוני והשקעה לטווח הארוך. ההבדלים המרכזיים בין הטווח הקצר לטווח הארוך הם:

השקעה לטווח הארוך השקעה לטווח הקצר
מעל 10 שנים שניות בודדות עד מספר חודשים משך זמן ההשקעה
אגרות חוב, אופציות לטווח ארוך, מניות לטווח ארוך פיקדונות קצרי מועד, מלווה קצר מועד, קרנות ומניות לטווח קצר מכשירי ההשקעה
יציבות, תשואה מובטחת במרבית המקרי – השקעה בטוחה תוצאות מהירות, תהליך קל ונגיש, ניתן לחיזוי באמצעות מתודות שונות יתרונות

 

השקעה דרך בית השקעות

על אף היתרונות של שתי סוגי ההשקעות, השקעה לטווח הארוך נחשבת בטוחה יותר. השקעה זו מתבצעת לרוב על ידי בתי השקעות. בשנים האחרונות, מגמת ההשקעות בבתי השקעות היא אחת המגמות הפיננסיות המובילות בעולם. לאור זאת, מוקמות עשרות פלטפורמות להשקעה זאת.

 

איך לבחור בית השקעות?

ישנם עשרות בתי השקעות בישראל, ולכן צריך למצוא את בית ההשקעות שמתאים ביותר לצרכי הלקוח.

 

בדקו את הנתונים

הקריטריון המרכזי שלפיו נבחר בית השקעות הוא כמובן גובה התשואה. יש לבחון נתוני עבר ולבחור בבית השקעות אשר התשואה שהוא הניב הייתה הגבוהה ביותר. בנוסף, יש לשים לב לרמת הסיכון, במידה ונבחר בהשקעה קצרת טווח, מומלץ לבחור בבית השקעות שמתנהל עם סיכון נמוך יחסית.

 

כמה עולה לנו להנות מהתשואה?

מלבד הנתונים היבשים כמו גובה התשואה ורמות הסיכון, מומלץ לבחון גם את העמלות ואת דמי הניהול. מדובר במספרים קטנים שעשויים לשנות את כל התמונה. שאפו להוריד את העמלות ואת דמי הניהול ככל הניתן.

 

איך זה עובד?

כאשר לקוח פרטי מעוניין להשקיע דרך בית השקעות, עליו לבחור בית השקעות, למשל ai bank. הלקוח בוחר את מסלול ההשקעה המועדף עליו – על פי נתונים של תשואה, סיכון, טווחי זמן וגודל ההשקעה. לאחר שנחתמו כל פרטי המסלול, מנהל תיק ההשקעות מתחיל לעבוד ולהשקיע את כספי הלקוח בנתיבים שנבחרו.

 

לסיכום

השקעה היא דרך מצוינת לתת לכסף שלנו לעבוד בשבילנו ולייצר כסף נוסף. מומלץ להשקיע דרך בית השקעות, כך תוודאו שהכסף שלכם בידיים טובות של אנשי המקצוע המתאימים. כאשר בוחרים בית השקעות יש לשים לב לגובה התשואות, נתוני הסיכון ומחיר העמלות. בנוסף, עדיף לבחור בבית השקעות אשר מעניק גם שירות לקוחות איכותי ואדיב.

דולרים

 

אולי יעניין אותך גם

דולרים
פיננסים
התנהלות פיננסית בגיל השלישי

לא קל להתנהל נכון פיננסית בגיל המבוגר. כאשר אנחנו מתבגרים אנחנו מוצאים את עצמנו זקוקים לכנסה גבוהה יותר למרות שגובה ההכנסה הצטמצם. לא מעט מבוגרים

קרא עוד »
עשרים אחוז
פיננסים
4 שיטות לחישוב אחוזים

חישוב אחוזים היא פעולה מתמטית שאנחנו נדרשים אליה לא פעם ביומיום. במקום למצוא את עצמכם אובדי עצות מול תווית מחיר בסופר, אנחנו כאן כדי לספר

קרא עוד »
פולוסה