חיפוש
חיפוש

איך טיפול זוגי עובד?

לשמור על זוגיות טובה דורש עבודה נכונה וחשובה. לעיתים עלולות לצוץ בעיות ומורכבויות שונות שעליהן יש לדון ולמצוא פתרונות.

יש כמה דרכים לעשות זאת באופן עצמאי וכן, ניתן במקרה הצורך להשתלב בטיפול זוגי ולקבל מענה חיצוני יותר.

מתי לעשות זאת? איך טיפול זוגי עובד ומה המחירים של קונספט מסוג זה? על כך ועוד מוזמנים ומוזמנות לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

מתי לחשוב על זה?

לא תמיד חייב ללכת לטיפול זוגי בכדי לפתור קונפליקטים במערכת היחסים הזוגית, אך יש מצבים שכן. כאשר אתם מרגישים שהגעתם למבוי סתום, שאתם לא מצליחים לגשר על הפערים ביניכם, למצוא את העמק השווה, להתמודד עם האתגרים, כאשר יש משקעים רבים, כדאי לשקול ללכת לטיפול זוגי.

טיפול זוגי לא חייב להגיע רק כאשר יש פיצוץ גדול במערכת היחסים, ודווקא אולי כדאי לעשות זאת לפני שהדברים מתלהטים מידי. כנראה שטיפול זוגי לא דבר שיזיק למערכת היחסים שלכם. חשוב להגיע מוכנים לשלב זה ובעיקר שתהייה הסכמה של שני הצדדים. כאשר אחד מבני הזוג לא מעוניין, אי אפשר לעבוד על מערכת היחסים של השניים גם אם השני מאד רוצה בכך.

הסכמה של שני בני הזוג להגיע ולהתמסר לתהליך של טיפול זוגי היא הצהרת כוונות ומראה ששני בני הזוג רוצים לפתור את הבעיות וזה כבר חצי מהדרך לפתרון של המצב.

 

מה זה טיפול זוגי?

בטיפול זוגי מגיעים לפגישות בני הזוג ויושבים עם מטפל זוגי מוסמך. תחילה צריך ליצור קשר משולש בין בני הזוג למטפל הבנוי על אמון וקרבה. כמובן שהמטפל מכיר את כל אחד מבני הזוג בצורה אישית ויושב איתם בנפרד. השיחות עצמן נוגעות בטיב הקשר בין השניים, במה מפריע לכל אחד מהצדדים, מה היה רוצה לשנות ולפתור במערכת היחסים.

השיח הטיפולי ינבע מתוך הדברים שיעלו בני הזוג, כאשר יש קונפליקטים שונים ולכל אחד מהם יש דרך אחרת. לעיתים מדובר בחוסר תקשורת ואז תהייה עבודה על הקשבה, הכלה, אמפתיה ועוד. לעיתים המפגשים נוצרו בעקבות קונפליקט גדול עליו בני הזוג לא מסכימים ותהייה מחשבה כיצד ניתן להגיע לעמק השווה ולתת לכל אחד בקשר תחושה כי מקבלים אותו והוא מקבל את האחר.

כך או כך כדאי לתת הזדמנות לטיפול זוגי במידה ואתם מרגישים שאתם זקוקים לכך. בכל שלב בתהליך תוכלו להחליט שלא להמשיך אם תרצו.

 

בסיכומו של דבר

טיפול זוגי הוא אחת האופציות להגיע לפתרון של מצב מורכב בין בני זוג. הסיבות למצב זה יכולות להיות שונות, כאשר בני הזוג מרגישים כי הם צריכים עזרה חיצונית וניטרלית, לאחר הסכמה ורצון של שניהם, כדאי לבחון אפשרות לטיפול זוגי. באופן זה יקיימו בני הזוג פגישות קבועות עם מטפל זוגי, שינסה לתת מענה לקונפליקטים ולמצבים מאתגרים בין השניים וכך לשפר את המערכת והקשר הזוגי של בני הזוג הללו.

זוג

 

אולי יעניין אותך גם

פגיעה באיכות השמיעה
בריאות
פגיעה באיכות השמיעה

השמיעה שלנו היא חוש חשוב שאנחנו נוטים לקחת לעיתים כמובן מאליו. אלא שחשיבות השמיעה מתגלה כאשר יש ירידה באיכות שלה. פתאום התקשורת עם חברים משפחה

קרא עוד »
איך לטפל בנשירת שיער
בריאות
איך לטפל בנשירת שיער

נשירת שיער, היא מצב שכיח המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית על ההערכה העצמית והרווחה הכללית של האדם. למרבה

קרא עוד »
פולוסה