חיפוש
חיפוש

איך יודעים איזה כבל חשמל מתאים לחדר שרתים?

חדרי שרתים הם הלב הפועם של כל ארגון מודרני כמעט. מערכות מחשוב פנימיות וחיצוניות הופכות לחלק בלתי נפרד משגרת העבודה, המחיה והפנאי של כולנו. על מנת שחדר השרתים יוכל לבצע את תפקידו בצורה הטובה ביותר, הוא צריך להיות מתוכנן ומוקם בסטנדרטים הגבוהים ביותר. חלק ניכר מכך הוא גם בחירה בכבלים הנכונים. איזה כבלי חשמל מתאימים לחדרי שרתים? כל התשובות כאן.

 

על חשיבות חדר השרתים

חדר שרתים הפך, בשנים האחרונות, לאחד המרחבים החשובים ביותר בכל מבנה מודרני, במיוחד כשמדובר במקומות עבודה. חדר השרתים הוא למעשה המרכז של פעילות הרשת בארגון – בין אם מדובר בשרתים פנימיים המחברים את יחידות הקצה בארגון האחת לשנייה, ובין אם מדובר בשרתים חיצוניים המחברים את מערכות החברה ללקוחות ולגורמים חיצוניים.

חדר שרתים איכותי, עמיד ויעיל הוא הכרחי, אם כן, בכל מקום עבודה ובמרבית המבנים באופן כללי, וחשוב לדעת איך לתכנן ולהקים את חדר השרתים בצורה הנכונה ביותר. חלק בלתי נפרד מכך הוא בחירה נכונה של כבלי חשמל.

חדר שרתים

מדוע חשוב לבחור נכון כבלים לחדר שרתים?

במרבית המקרים, בהקמת חדר שרתים מצליחים לבחור בצורה נכונה בשרתים הרלוונטיים, וכן בציוד המשלים המאפשר להם לבצע את עבודתם כהלכה כלפי פנים וכלפי חוץ. הבעיה מתחילה, לא פעם, כאשר לא מקדישים מספיק תשומת לב לתשתית הפיזית של חדר השרתים, שהחלק המרכזי בה הוא כבלי חשמל. בחירה לא נכונה ותכנון לא נכון של כבלים יכולים להוביל לתקלות חשמל, למכשולים פיזיים ובמקרה הגרוע ביותר אפילו לפגיעה בציוד. לכן, בחירה נכונה של כבלים לחדר שרתים היא חשובה מאין כמותה.

 

איך יודעים איזה כבלים אנחנו צריכים?

התשובה לשאלה הזאת מתחלקת לשניים. ברמה הטכנית, תוכלו לדעת איזה כבלים אתם צריכים בהתאם לדרישות הטכניות – מהו החיבור שקיים בשרתים שלכם (C19 או C15 לדוגמה), כשצידו השני צריך להיות מן הסתם חיבור חשמל מתאים לשקע ישראלי. עם זאת, זוהי רק תשובה חלקית, שכן צריך גם להבין מה אורך הכבלים הנחוצים, מה איכות הכבלים הזמינה שבה ניתן להשקיע, וכיצד מתכננים את הסלילה בחדר השרתים בצורה נכונה בהתאם לציוד שנרכש.

אילו כבלים אנחנו צריכים

בחדר שרתים ממוצע יהיה צורך ביותר מסוג אחד של כבלים

סביר להניח שתצטרכו להשקיע ביותר מסוג אחד של כבלי חשמל, בהתאם לכלל השרתים הקיימים אצלכם בחדר השרתים. ודאו שאתם בודקים היטב את כל הדרישות שלכם, והדבר נכון לא רק מבחינת סוג הכבל אלא גם מבחינת האורך והאיכות הנחוצה לכם. לאחר מכן, תוכלו לפנות לחברה שמתמחה בציוד ופתרונות חשמל בכדי להזמין את הכבלים הנחוצים לכם.

 

בהקמת חדר שרתים, אל תזניחו את נושא הכבלים

כשמקימים חדר שרתים חושבים בדרך כלל על הציוד הכבד והמרכזי – השרתים, הנתבים והראוטרים למשל. עם זאת, חשוב שלא להזניח את נושא הכבלים, ולתכנן גם את כבלי החשמל לחדר השרתים בצורה המדויקת והמקצועית ביותר. כך חוסכים תקלות בעתיד, ומבטיחים תפקוד תקין ויעיל של חדר השרתים לאורך זמן.

כבל חשמל מתאים לחדר השרתים

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
יש לך עסק? כך תייעל אותו

מאחורי כל עסק מצליח עומד מנהל שבוחן בתדירות גבוהה את דרכי ההתייעלות האפשריות שיובילו לשיפור ההתנהלות היום יומית. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע בהליך

קרא עוד »
פולוסה