חיפוש
חיפוש

איך יודעים לנהל תרבות ארגונית בצורה נכונה?

תרבות ארגונית טובה תורמת להעלאת הפרודוקטיביות בעבודה, גדילה בהכנסות החברה, שיח מכבד יותר במקום העבודה ועוד. דוגמאות טובות לחברות שמנהלות תרבות ארגונית טובה הן אמזון, נטפליקס וצה"ל. כל חברה גדולה משקפת נרטיב ארגוני הייחודי לה. ישנם לא מעט דברים שאפשר לעשות על מנת לקדם תרבות ארגונית טובה במקום העבודה: יצירת משימות משותפות, שיקוף ערכי החברה, העסקת אדם שיהיה אחראי על התרבות הארגונית בחברה ועוד.

 

חשיבות התרבות הארגונית במקום העבודה

  • פרודוקטיביות: תקשורת המבוססת על שיח מכבד בעבודה תתרום לאווירה טובה יותר במקום העבודה. מה שיבוא לידי ביטוי בפרודוקטיביות גבוהה יותר ופחות טעויות במקום העבודה.
  • מוטיבציה: אווירה טובה בעבודה תגרום לכך שהעובדים ירצו להמשיך להגיע למקום העבודה.
  • צמיחה עקבית: תרבות ארגונית טובה תתרום לחברות הסטארט אפ לגדול באופן עקבי בזכות היכולת למצוא עובדים המתאימים למקום העבודה.
  • גבולות ברורים במקום העבודה: כשכל אחד יודע את מקומו במקום העבודה, זה מייתר את הצורך לשטר אחר העובדים.על מקום העבודה להציב גבולות ברורים ולגרום לכך שערכי החברה ונהלי העבודה יהיו ברורים לעובדים.
  • יציבות: כשלחברה יש ערכים ברורים וחזון ברור, הדבר מונע משברים וחוסר יציבות במקום העבודה. מה, שלמעשה, יבוא לידי ביטוי בביצועים גבוהים יותר והתקדמות מהירה במקום העבודה.

 

מה אפשר לעשות על מנת לקדם תרבות ארגונית טובה יותר?

להלן דרכים שבאמצעותן ניתן לשפר את התרבות הארגונית במקום העבודה:

  • פעילויות במקום העבודה: יצירת פעילויות במקום העבודה שיסייעו להעמיק את הקשרים בין עובדי החברה. הדבר יכול לבוא לידי ביטוי על ידי משימות משותפות בעבודה, פעילות גיבוש וכו'.
  • אדם שיהיה אחראי על התרבות הארגונית בעבודה: רצוי להעסיק יועץ אסטרטגי במקום העבודה שיהיה אחראי על כל הנושא של תרבות ארגונית בעבודה.
  • גיבוש השקפה תרבותית: קביעת ערכי החברה ודפוסי ההתנהלות שלה.
  • שיקוף התרבות הארגונית: הדבר יכול להיעשות על ידי הקמת פלטפורמות ייעודיות לכך, הן בחברה עצמה והן מחוצה לה.
  • תרגום הנרטיב התרבותי: איך מביאים לידי ביטוי את ההשקפה התרבותית של החברה.
  • היסטוריה של החברה: הצגת היסטוריית החברה באופן שישקף את ערכי החברה. כמו כן, גם את החשיבות של הידבקות בערכי החברה לאורך כל הדרך.

 

דוגמאות לניהול תרבויות ארגוניות בחברות שונות

תרבותית ארגונית טובה קיימת בחברות גדולות ומצליחות כגון מיקרוסופט, נטפליקס, אינטל, אמזון ועוד.

 

אמזון

הנרטיב התרבותי של חברת אמזון היא "יום ראשון בעבודה". על פי נרטיב זה, על העובד להתנהג במקום העבודה שלו כאילו רק היום הוא התחיל לעבוד.

 

צה"ל

צה"ל הוא דוגמא לתרבות ארגונית טובה תוצרת ישראל. ערכי צה"ל באים לידי ביטוי על ידי הבאת דוגמאות של גיבורים לאומיים שנפלו למען המורשת. כמו כן, גם הבלטת ערכים כמו שיקוף מוסריות הצבא, אי השארת חייל פצוע לבד וכו'.

 

לסיכום

תרבות ארגונית טובה תתרום להעלאת הפרודוקטיביות של החברה ותתרום להצלחת החברה. הדבר בא לידי ביטוי בחברות גדולות ומצליחות.

שעון ומטבעות

 

אולי יעניין אותך גם

דולרים
פיננסים
התנהלות פיננסית בגיל השלישי

לא קל להתנהל נכון פיננסית בגיל המבוגר. כאשר אנחנו מתבגרים אנחנו מוצאים את עצמנו זקוקים לכנסה גבוהה יותר למרות שגובה ההכנסה הצטמצם. לא מעט מבוגרים

קרא עוד »
פולוסה