חיפוש
חיפוש

איך לבחור כבל רשת שמתאים לצורכי העסק שלך

אחד הדברים החשובים בתשתית של עסקים הוא המחשוב, ובפרט מהירות הרשת.

מהירות רשת גבוהה יותר מסייעת הן לעובד בשטח ובסופו של דבר גם ללקוח שמקבל שירות טוב יותר.

בעלי עסקים בדרך כלל לא בקיאים בנושאים האלו, ולכן לא תמיד משקיעים מחשבה בבחירת כבל רשת ובוחרים באפשרויות מיושנות יותר – וחבל.

כך תבחרו את כבל הרשת המתאים לעסק שלכם.

 

איך לבחור כבל רשת המתאים לצרכי העסק?

למעשה לא מדובר במדע טילים, וכאשר אתם בוחרים כבל רשת ישנם מספר פרמטרים שיכולים מאוד לסייע לכם:

  1. הגנה מפני רעשים והפרעות

עוד לפני המהירות, חשוב מאוד שהכבל יהיה מוגן ובעל סיכוך עבור הגידים שלו. סיכוך זה מאפשר הגנה מפני רעשים והפרעות ברשת שכן תזוזה של הכבל לא תשפיע והוא לא ייפגע בקלות.

 

  1. עמידות לאורך זמן

אתם לא רוצים שהתשתית שלכם תצטרך לעבור תיקונים כל שני וחמישי, וכאן שוב חשוב הסיכוך של זוג הגידים בכבל: הם הופכים את הכבל לעמיד יותר לאורך זמן כך שהכבל הופך להשקעה כדאית יותר לטווח הארוך. בתשתית של משרדים ובאופן כללי עסקים זה חשוב מאוד.

 

  1. מהירות

לא צריך להרחיב יותר מדי מדוע מהירות של כבל רשת חשובה. אתם הרי מן הסתם עובדים על מחשבים פה ושם, ויודעים כמה העבודה יכולה להיות יעילה ומהנה יותר כשהרשת מהירה, וכמה זה מתסכל שלוקח לעשות כל פעולה זמן רב. בסופו של דבר זה מיתרגם באופן ישיר לתפוקת העבודה ולכן מומלץ בחום להשקיע בתשתית מהירה. עבור תשתית עסקית מומלץ כבל רשת שמאפשר מהירות גבוהה של 10 או 100 Gbps, שכן ישנם עובדים רבים שהרשת מתחלקת בניהם.

 

כבלי Rj45

כבל רשת Rj45 הוא אחד הכבלים הנפוצים כיום. בכבל זה ישנם 4 זוגות של גידים, והוא כולל מספר קטגוריות:

  • Cat5e: זהו למעשה שדרוג של כבל Cat5 הישן שמאפשר לעבוד בקצב מהיר יותר. ההבדל בינו לבין כבל Cat5 רגיל הוא ש-Cat5e משתמש בכל 8 הגידים שלו לעומת Cat5 המשתמש ב-4 גידים בלבד, וכך הוא עובד בקצב מהיר יותר. כבל זה מאפשר תדירות מקסימלית של 100MHz ומהירות מקסימלית של 100Mbps.
  • Cat6: כבל העומד בתקנים מחמירים יותר מאשר ה-Cat5 ומתאים לרשתות ג'יגה. הכבל כולל רשת פלסטיק המפרידה בין ארבעה זוגות הגידים לאורך הכבל ומונעת רעשים והפרעות וכן תורמת לעמידות הכבל לאורך זמן. הכבל מאפשר ביצועים טובים יותר כגון תדירות מקסימלית של 250MHz ומהירות מקסימלית של 10Gbps.
  • Cat7: הכבל עומד גם בתקנים הישנים של Cat5 ו-Cat6 וגם בתקנים מחמירים יותר מהם. כבל זה מבודד בנייר אלומיניום שעוטף כל זוג גידים, בנוסף לסיכוך של הכבל כולו. הכבל מאפשר תדירות מקסימלית של 1000MHz ומהירות מקסימלית של 100Gbps. בנוסף לכך, הכבל מאפשר חיבור למרחקים ארוכים יותר של עד 100 מטר וחיבור קונקטורים מיוחדים כגון GG45 של ניקסן וקונקטורים TERA העומדים בתקן.

קבלים

 

אולי יעניין אותך גם

פולוסה