חיפוש
חיפוש

איך לבחור מדפסת תלת מימד מתאימה?

הדפסת תלת מימד היא תהליך המרת כל קובץ דיגיטלי לאובייקט תלת מימד אמיתי. אתה יכול לצייר באמצעות תוכנות עיצוב או לסרוק כל אובייקט שתרצה להפוך לאובייקט אמיתי או שאתה יכול פשוט להוריד קבצים מהאינטרנט. אובייקט מדפסת נוצר על ידי שכבות רצופות של חומר הדפסה. הדפסת תלת מימד הייתה בעלת השפעה רבה בתעשיות רבות כגון רפואה, מדע, הנדסה, תעופה וחלל, חינוך ורבים אחרים.

 

מה חשוב לדעת כשבוחרים מדפסת תלת מימד?

שיטות וטכנולוגיות:

לא כל מדפסות התלת-ממד משתמשות באותה הטכנולוגיה, אבל המטרה של כל המדפסות היא להפוך את הרעיון למוחשי. טכנולוגיה נפוצה ושימוש נרחב ליצירת האובייקטים הסופיים הם סינטור לייזר סלקטיבי (SLS) המשתמשת בתאורת לייזר כדי לחבר בין חלקיקי החומר גלם ליצירת האובייקט, מודלים בתצהיר התמזגות (FDM) או סטריאוליטוגרפיה (SLA).

דוגמנות:

ניתן ליצור אובייקטים להדפסה בתלת מימד באמצעות תוכנית העיצוב CAD או תהליך סריקה. ברגע שהעיצוב נטען באמצעות התוכנה' המדפסת תהיה מוכנה להדפיס את האובייקט לאחר שחתכה אותם שכבה אחר שכבה.

דפוס:

התהליך העיקרי של מדפסת תלת מימד הוא להדפיס את האובייקט ברגע שהקובץ נטען, הקובץ הפרוס יתחיל לקבל הדפסה דרך הזרבובית. זרבובית בדרך כלל מגיעה 1.75 או 3 מ"מ. המדפסת עוקבת אחר ההוראות שאנו נותנים בקוד G כמו עובי שכבה, רזולוציית הדפסה, טמפרטורה, מהירות הדפסה.
זמן ההדפסה משתנה ככל שנדרש זמן רב למדפסת להדפיס את ההדפסה ברזולוציה הגבוהה ביותר שעשויה להיות לנו. כיול מדפסת הוא הגורם העיקרי להשגת הדפס טוב. ברגע שהטמפרטורה מגיעה לרמה, הפלסטיק נמס וזורם דרך הזרבובית וכך נוצר אובייקט במדפסת תלת מימד.

יישום:

נעשה שימוש נרחב במדע והנדסה, תחום רפואי, תעופה וחלל, מכוניות, אדריכלות, חינוך, בידור.

טכנולוגיית הדפסת תלת מימד הייתה בשימוש נרחב בתעשיות רבות לאחרונה. היא שימשה על ידי נאס"א והגיעה לשמיים. אפילו חלקים קטנים פנימיים של מרצדס הם אובייקט מודפס, ובמידה רבה יותר זה עבר דיונים ומחקר ברצינות לשימוש באיברים פנימיים לבני אדם. מחקרים עשויים לבחון זאת קודם לבעלי חיים אם זה יצליח ואז זה יהיה נקודת ציון ענקית להדפסה תלת מימד עבור כעת ייצור תוספים זה משמש לאיברים חיצוניים כמו החלפת יד פצועה, אצבעות, יד ורגל מלאכותית כך וכך. כמה מונחים שימשו להתייחס לתחום מחקר זה כמו: הדפסת איברים, הדפסת ביו והנדסת רקמות בעזרת מחשב.

 

דפוס תעשייתי

לייצור המוני והרכבת מכונה מלאה דורשים הרבה אומנויות פנימיות ועלויות הייצור יהיו גבוהות. הדפסת חלקים לתעשייה החלה למלא את תפקידה בשנים האחרונות ולמעשה, החל משנת 2005 אנשים בתעשייה הבינו את ערך הדפסת תלת מימד והשימוש בה. מכיוון שמדפסת תלת מימד יכולה ליצור חלקים מרובים במדפסת אחת בלבד, ברור שהיא תחסוך פי 10 פחות ממה שהם מוציאים בתהליך הייצור, מייצרת, משתמשת במדפסת תלת מימדית כדי ליצור אבות-טיפוס וזו הסיבה שהיא חלק חשוב בעולם התעשייה ההולך ומתפתח.

מדפסת מתקדמת

אולי יעניין אותך גם

מה זה שירותי קוברנטיס
טכנולוגיה
מה זה שירותי קוברנטיס?

בעולם המהיר של פיתוח ופריסה של תוכנה, עסקים מחפשים ללא הרף טכנולוגיות שמייעלות את ניהול האפליקציות ומגדילות את יכולת ההרחבה. שירותי קוברנטיס  הופיעו כפתרון רב

קרא עוד »
תפקידו של מהנדס תוכנה
טכנולוגיה
תפקידו של מהנדס תוכנה

מהנדס תוכנה המזוהה גם בשם המקצועי באנגלית software engineer הינו תפקיד נחשק ומבוקש בתעשיית ההייטק והמחשוב, הכל נשמע לכם אותו דבר? מתכנת, מפתח תוכנה, בוגר

קרא עוד »
פולוסה