חיפוש
חיפוש

איך לבחור מיטות ילדים ונוער

ילדכם מגיע לגיל שבו ניתן לרכוש עבורו מיטה או שפשוט החלטתם לרכוש מיטה חדשה לילדכם שעובר מגיל הילדות לגיל הנערות. בכל מקרה, אתם עומדים בפני משימה שעלותה לא מבוטלת כלל ולכן כדאי מאוד שתדעו מראש מה אתם מחפשים, מה נכון לילדכם, מה יהיה נכון מבחינת גדול החדר והטמעת המיטה החדשה בו ולבסוף, כל מה שקשור בעיצוב החדר והצבעוניות.

 

גודל המיטה

בשנים האחרונות חדרה לחיינו נורמה חדשה וילדים רבים המגיעים לגיל 7 או 8 מבקשים מהוריהם מיטת נוער שהיא מיטה וחצי כלומר, רוחב 1.20 מטר. מדובר במיטה גדולה שלא תתאים לכל חדר ילדים. אז כיצד נחליט איזה גודל מיטה הוא הרצוי לנו?

 

מיטה רגילה  – אורך 1.90 מטר, רוחב 80 סמ'

מדובר במיטה בעלת נתונים סטנדרטיים ויש אנשים מבוגרים שרוכשים לעצמם מיטות בגודל זה, בעיקר אלה שעדין רווקים או אולי גרושים טריים. מיטה בגודל זה על פי רוב תתאים לכל גודל חדר ולא תייצר צפיפות בחדר שממדיו צנועים. ניתן להרכיב מיטה כזאת בשלושה חלקים – בסיס מיטה בנפרד, מזרן נפרד וראש מיטה נפרד.

 

מיטה וחצי – מיטת נוער

מיטה וחצי הפכה לפופולרית מאוד בקרב בני נוער ובשנים האחרונות גם ילדים בגיל 8 מבקשים מיטה כזאת. אולם בשל הבניה החדשה והעובדה שלא מעט חדרים בבניינים חדשים הם קטנים, יש לשקול היטב האם מיטת נוער מתאימה לגודל החדר ולא תהפוך אותו לתא קטן וצפוף.

 

איך לבחור מיטות ילדים ונוער – העיצוב

במידה וילדכם מתעקש על מיטה גדולה וחדרו אינו יכול כל כך להכיל מיטת ילדים ונוער גדולה, אני יכול להמליץ על פתרון שמגיע מעולם העיצוב. במקום מיטה וחצי תוכלו לרכוש מיטה רגילה במידות מבוגרים ולהוסיף לה שוליים רחבים מעץ כמו במיטות יפניות. השוליים נותנים תחושה של מיטה גדולה ובסך הכל מוסיפים לאורך ורוחב המיטה 10 סנטימטרים בכל צד בהיקף, ניתן להסתפק גם ב- 5 סנטימטרים. מיטה כזאת נראית מיטה גדולה ויש לה את יתרון העיצוב המיוחד. מיטות נוער מעוצבות הן פתרון מעולה להגדלת המיטה.

 

עולם של צבעים

הצבעים של קירות החדר והצבעים של המיטה גם הם בעלי משמעות גדולה כשבאים לבחור מיטות לילדים ונוער. ידוע שישנם צבעים שיוצרים תחושה של מרחב – בדרך כלל צבעים בהירים וישנם צבעים שמייצרים תחושה של הקטנת המרחב – בדרך כלל צבעים כהים. כדי שחדר יראה טוב ומרווח עם מיטה וחצי או עם מיטה רחבת שוליים חשוב לוודא שצבעי המיטה יהיו בהירים וכך גם צבעי הקירות של החדר. הייתי מרחיק לכת ואומר שרצוי שהמיטה והקירות יהיו באותו הצבע, זה לא אומר בהכרח מיטה וקירות לבנים אבל בצבעים בהירים.

 

איך לבחור מיטות לילדים ונוער – סיכום

  • חשוב להתאים את גודל המיטה לגדול החדר כדי לא ליצור תחושה של תא צפוף.
  • עדיף לבחור צבעים בהירים למיטה ויהיה מעולה אם גם קירות החדר בהירים.
  • לחדר שמיטה וחצי לא יכולה להיכנס אליו ניתן לרכוש מיטה מעוצבת הכוללת שוליים רחבים ומעוצבים.
  • במידה והחדר קטן במיוחד אל תתעקשו להכניס מיטה גדולה בחרו במיטה בגודל 1.90 מ' אורך על 80 סנטימטרים רוחב. מיטת מבוגר רגילה.

 

מיטת נוער

אולי יעניין אותך גם

פולוסה