חיפוש
חיפוש

איך לבחור מצבה שתחזיק לאורך שנים

פטירה של אדם קרוב היא החוויה הקשה ביותר שאנחנו יכולים לחוות. מלבד סערת הרגשות הרבה שאנחנו מצויים יש גם עניינים טכניים שאנחנו צריכים לדאוג להם וקשורים לזכרו של הנפטר. אחד הדברים הללו הוא הקמת מצבה, שברוב קהילות ישראל אמורה להתרחש כחודש בדיוק לאחר הפטירה. כאן נעזור לכם להבין מהי הדרך הנכונה לבחור מצבה שתחזיק מעמד.

 

הקמת מצבה

הקמת מצבות נועדה לשמר את זכרם של הנפטרים. כאשר אנחנו מגיעים לקברו של אדם שכבר לא נמצא איתנו, המצבה מאפשרת לנו ללמוד על דמותו, להיזכר מי הוא היה ולהעמיק עוד יותר בדמותו. האתגר הגדול בהקמת מצבה הוא שאין לנו יותר מידי זמן לחשוב איך לעשות את זה. כדי שלא תמצאו את עצמכם במצב שיש לכם מצבה לא טובה, הנה כמה דברים שחשוב לשים לב אליהם.

הקמת מצבה

סוג האבן

הדבר הראשון שאתם צריכים לבדוק בעת בחירת מצבה הוא סוג האבן שממנה המצבה תהיה עשויה. בדרך כלל החלק העליון של המצבה עשוי משיש, וזאת כדי לשמור עליה לאורך זמן ולאפשר לכם לכתוב על גבי המצבה מה שתרצו. סוגי השיש שמהם עושים מצבות נבדלים זה מזה באיכות, בצבע וכמובן במחיר. שיש איכותי הוא תנאי הכרחי לכך שהמצבה שבחרתם תחזיק מעמד לאורך זמן.

 

הכיתוב על המצבה

הדבר השני שצריך לקחת בחשבון אם רוצים שהמצבה תחזיק מעמד לאורך שנים הוא הכיתוב שהולך להיות על גבי המצבה. ישנה אפשרות לחרוט על המצבה או לבצע הטבעה של האותיות על גביה. אם המצבה שלכם נמצאת במקום פתוח חשוב להתייעץ עם אנשי המקצוע שמייצרים את המצבה מהי הדרך הנכונה להטביע את הטקסט כדי שהוא לא ידהה במרוצת השנים.

 

בחירת בעל מקצוע

שני הנתונים הקודמים הם חשובים, אבל כדי שתצליחו בבחירה שלהם התנאי ההכרחי הוא בעל מקצוע איכותי. בעולם המצבות יש לא מעט יצרנים, אולם רק חלק הם יוכלו להעניק לכם שירות שבסופו של דבר יוציא אתכם עם מצבה איכותית שתחזיק מעמד לאורך זמן. מומלץ גם לראות עבודות קודמות של בעל המקצוע כדי שתוכלו להחליט האם הוא מי שיוכל להקים את המצבה.

 

ניקוי המצבה

השמירה על המצבה לאורך זמן לא תוכל לקרות אם לא תנקו את המצבה מידי פעם. התפקיד של הניקוי הוא לשמור על המצבה במצב טוב, כך שכל מי שמגיע לקברו של הנפטר יוכל לראות אותה היטב וכמובן לקרוא את הטקסט שכתוב עליה. מידי פעם תוכלו לבצע פוליש לאבן רק חשוב לוודא שהוא לא יהיה חזק מידי כדי שהכתב לא ייפגע.

 

לסיכום

הקמת מצבה היא אחת הדרכים בהן תוכלו לשמר את זכרו של יקירכם. כדי שהמצבה תחזיק מעמד לאורך זמן עליכם לעשות אותה מאבן מתאימה וכמובן לבחור באופן מושכל את הדרך שבה הכיתוב יהיה מוטבע עליה.

בחירת בעל מקצוע איכותי

אולי יעניין אותך גם

פיזיותרפיה
בעלי מקצוע
5 יתרונות לפיזיותרפיה פרטית

אם יצא לכם להתמודד או שעדיין אתם מתמודדים עם פציעה או כאבים, בוודאי יצא לכם לשמוע על טיפולי פיזיותרפיה. פיזיותרפיה היא ענף רפואי המתמקד בשימור

קרא עוד »
פולוסה