חיפוש
חיפוש

איך לבחור קבלן שיפוץ מבנים מקצועי

לפני הקמת בית חדש או שיפוץ מבנה קיים צריך לבחור קבלן שיפוץ מקצועי שמתמחה בשיפוץ מבנים.

חשוב לבחור בקבלן אמין ואיכותי שינהל את הפרוייקט על הצד הטוב ביותר לקבלת תוצאה סופית כפי שחלמתם וחשבתם (יפה, בטיחותי ויציב).

נסרוק כאן את הדברים החשובים לבחירת הקבלן המתאים: המלצות, מחירים, פגישה ראשונית וחוזה.

 

הכנת רשימת קבלנים עם המלצות

הכינו רשימת קבלנים מומלצים בהתאם לאזור מגוריכם, וודאו שהם מופיעים בפנקס קבלנים של משרד שיכון ובינוי ובדקו אם יש להם התמחות מסויימת שאתם צריכים. הקבלן צריך להיות קבלן שיפוץ מבנים  מוסמך עם 3 המלצות לפחות אותן ניתן לראות באינטרנט או המלצות מחברים/בני משפחה. בהחלט אפשר גם לבקש המלצות מהקבלן עצמו: לקוחות עכשווים או מהעבר וספקים. קבלן שעובד בצורה שקופה, לא יסתיר מכם את המידע.

 

קביעת פגישה ראשונה

מטרת הפגישה הינה היכרות ראשונית וקבלת רושם. במהלך הפגישה מומלץ לתת לקבלן את כל פרטי השיפוץ הרלוונטיים כדי לקבל הצעת מחיר בהתאם שכוללת את כל השלבים של פרוייקט השיפוץ בצורה חד משמעית. בנוסף, תתעניינו גם בצוות עמו הוא עובד-קבלנים נוספים שחשובים להתקדמות הפרוייקט, כדי לקבל מושג על צוות הבנייה ומקצועיותו. תתרשמו מהתקשורת שכן אם תהיה ביניכם כימיה הדברים יתנהלו בצורה נעימה יותר.

 

בחירה סופית ומשא ומתן

אחרי שהתרשמתם מכל הקבלנים שהיו לכם ברשימה, בחרו את האחד שנראה לכם ותסכמו איתו את כל הפרטים טרם החתימה על החוזה וגם וודאו שהצוות עמו הוא עובד, מוסמך ובעל רשיון. בעת חתימת החוזה תעשו עם הקבלן משא ומתן לגבי תאריכים, מחירים וכל דבר שנראה לכם חשוב. קבלן טוב ומקצועי יתגמש אתכם ויראה נכונות לשיתוף פעולה מתוך בטחון מלא בשירות שהוא יעניק לכם.

 

לוח זמנים ותשלומים

כדאי מאד לקבוע עם הקבלן לוח זמנים מסודר להשלמת כל שלבי הבנייה תוך קביעת תאריכים מדוייקים לכל דבר. נכון שיכולים להיות בלתמ"ים אבל עדיין יש לעבוד סביב לוח זמנים שנקבע מראש. כמו תאריכי העבודה כך גם יש לקבוע את תאריכי התשלום: כמה משלמים במעמד החתימה, כמה תשלומים בהמשך הבנייה והתשלום הסופי בסיום הבנייה שהבית מוכן.

 

טיפים נוספים

בדקו את זמינותו של הקבלן, גם אם הוא לא עונה לכם באותו רגע אז לפחות שיחזור אליכם עד סוף היום, וודאו את עניין הביטוח של הקבלן ועובדיו שחלילה לא תהיו תחת תביעה משפטית במקרה של תאונת עבודה או פציעה. לבסוף, תעשו סקר מחירים שכן אם הקבלן מציע לכם מחיר נמוך מידי אז כנראה שמשהו לא בסדר איתו.

 

לסיכום

בחירת קבלן שיפוץ מבנים זאת החלטה משמעותית ביותר בבואכם לבנות בית ולכן אל תתפשרו, לא על הקבלן, לא על העובדים ולא על הספקים. תבחרו רק מישהו שקיבלתם עליו המלצות ושנמצא קרוב לאזור מגוריכם.

אתר בנייה

 

 

אולי יעניין אותך גם

פולוסה