חיפוש
חיפוש

איך לבחור קסדה טקטית שמתאימה לתפקידך

בתקופה האחרונה הביקוש לקסדות טקטיות עלה בצורה משמעותית. הסיבה לכך היא שהקסדות שאותן רשויות המדינה מספקות לנו הן לא תמיד הקסדות המתאימות ביותר לתפקיד שלנו. לאור העובדה שמדובר על פריט חיוני שיכול גם להציל את החיים שלכם בעת הצורך, קנייה של קסדה כזו היא בהחלט אופציה שכדאי לכם לשקול. כאן נעזור לכם להבין איך לבחור אותה באופן נכון.

 

מהי קסדה טקטית

קסדה טקטית היא קסדה שמיועדת ללחימה בשטחים צפופים, בעלת משקל נמוך ויכולת הגנה מרבית. קסדה כבדה היא משהו שאולי מגן היטב על הראש שלנו, אולם כאשר מדובר על לחימה אינטנסיבית של שעות רבות אי אפשר להחזיק מעמד כאשר על הראש שלנו מונח חפץ כל כך כבד. הקסדה הטקטית נועדה למנוע את המצב הזה והיא מאפשרת לנו הגנה ונוחות במוצר אחד.

בדרך כלל על קסדות טקטיות יש גם מקום להתקנה של אמצעים נוספים כמו מצלמת גו פרו או אמצעי לראיית לילה. בהמשך נסביר לכם מדוע מדובר על נתון שאתם צריכים לבדוק אותו בעת קניית הקסדה. בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר שעליכם לבדוק הוא את התאמת הקסדה לראש שלכם.

מהי קסדה טקטית

התאמה לראש

ההתאמה של הקסדה הא קודם כל מבחינת הגודל, כאשר קסדה גדולה מידי עלולה לזוז, דבר שיסכן אתכם בלחימה ואילו קסדה קטנה מידי לא תהיה מספיק נוחה ולא תוכלו להחזיק איתה מעמד הרבה זמן. בדרך כלל הקסדות לא יגיעו בדיוק במידה שלכם, ולכן יש להן רצועות שנועדו לאפשר לכם לבצע התאמה מלאה, אך גם את הרצועות הללו חשוב לבדוק.

 

בדיקת רצועות

בדיקת הרצועות כוללת שני דברים. הראשון הוא לבדוק שהרצועות אכן מאפשרות לכם להגיע למצב שבו הקסדה מתאימה לכם באופן הטוב ביותר. הדבר השני שאתם צריכים לוודא הוא שכאשר הקסדה סגורה יחד עם הרצועות אתם לא מרגישים לחץ באזור הצוואר או הסנטר כתוצאה מהסגירה של הרצועות.

 

ציוד נוסף על הקסדה

הדבר האחרון שעליכם לוודא הוא מה קורה כאשר אתם מניחים ציוד נוסף על גבי הקסדה. כיום לא מעט לוחמים מסתובבים עם מצלמה על גבי הקסדה או אמצעי לראיית לילה. כל אותם אמצעים מגיעים בדרך כלל עם התקן ייעודי שאמור לחבר אותם לקסדה, אך בקניית הקסדה כדאי לבדוק שגם כאשר אותם אמצעים נמצאים על גבי הקסדה שלכם היא עדיין מאפשרת לכם להילחם בצורה נוחה.

 

לסיכום

קסדה טקטית היא כנראה הפריט החשוב ביותר עבור לוחמים. מדובר על קסדה שלא רק מגנה עליכם מפני רסיסים או ירי של נשק קל אלא גם מאפשרת לכם להילחם לאורך שעות ארוכות בצורה נוחה. בבחירת הקסדה עליכם להקפיד על התאמה שלה לראש שלכם, וכמובן לוודא שהרצועות של הקסדה מאפשרות לכם להדק אותה היטב לראש שלכם. בדקו גם מה קורה בהוספת ציוד לקסדה.

ציוד נוסף על הקסדה

אולי יעניין אותך גם

פולוסה