חיפוש
חיפוש

איך לבחור שיש למטבח שיישאר לשנים

שיש הוא חומר טבעי העשוי מאבן טבעית, אולם לא כל המשטחים המיוצרים עבור המטבח עשויים שיש.

ישנם משטחים, המיוצרים מתרכובות שונות של קוורץ או מינרלים,

בתהליך תעשייתי מבוקר.

לרוב הצרכנים אין הדבר משנה, אך כדי לבחור שיש למטבח שיישאר לשנים, כדאי להכיר את סוגי המשטחים השונים.

 

אבן קיסר

משטחי אבן קיסר, מיוצרים בישראל בטכנולוגיה מתקדמת. זהו המשטח הנפוץ ביותר במטבח הישראלי, והוא מגיע במגוון דגמים, ובמחיר אטרקטיבי במיוחד. אבן קיסר היא חומר איכותי, ונוח לניקוי אך חולשתה, היא חוסר עמידותה בטמפרטורות גבוהות. אי לכך, בהנחת סיר רותח, כדאי מאוד להיעזר בתחתית.

 

דקטון

משטח נפוץ המיוצר בספרד. הדקטון הינו משטח איכותי, עמיד מאוד בטמפרטורות גבוהות וכן בשחיקה.

 

גרניט פורצלן

משטח איכותי ביותר, לא יקר, ובעל יתרונות רבים:

  1. עמיד ביותר בטמפרטורות גבוהות ואף קיצוניות, עד כדי כך, שניתן להניח עליו סירים חמים ללא תחתית.
  2. עמיד לשריטות ושחיקה, עד כדי כך שניתן לחתוך עליו, ללא צורך בקרש חיתוך.
  3. חזק מאוד.
  4. קל לניקוי, אינו סופח כתמים, וניתן לניקוי בעזרת כל חומר ניקוי, לרבות אלו הגורמים נזקים למשטחים אחרים.

 

בחירת שיש למטבח

כדי לבחור שיש למטבח שיישאר לשנים, צריך להגדיר מסגרת תקציבית, ולבחור את השיש הפרקטי ביותר עבורכם, והמתאים ביותר למטבח, מבחינה עיצובית.

 

מחיר השיש

טווח המחירים של המשטחים השונים הוא רחב מאוד, ויכול לנוע בין 250 ₪ למטר, עבור הסוגים הפשוטים, ועד 10,000 ₪ למטר, עבור היוקרתיים וייחודיים. כדאי לבדוק מהי עלות המטבח הכוללת, ומתוך כך לגזור את תקציב השיש.

 

שיש פרקטי

כושר הספיגה של השיש, יעיד על היכולת שלו לספוח נוזלים, שעלולים להישאר ככתמים. אי לכך, כושר ספיגה נמוך עדיף. בנוסף, ספיגה של נוזלים שונים מעודדת גם יצירת חיידקים.

 

חוזק השיש

השיש, מיוצר בדרגות חוזק שונות. כדאי לבדוק, האם אנו זקוקים למשטח חזק במיוחד או גמיש יחסית. המשטח סופג מכות מכלי בישול, מסכינים, אולם גם נחשף לחום בישול גבוה, הדורש גמישות מסוימת. לדוגמה, שיש טבעי, הוא בעל יכולת התרחבות בחום.

 

עיצוב השיש

עולם המשטחים למטבח, מגוון ביותר ויש בו קולקציות כמו בעולם האופנה. לפני בחירת השיש, כדאי לעיין בקטלוגים של החברות השונות, ולבחור את העיצוב המתאים.

 

אחריות על ההתקנה

בבחירת השיש למטבח, כדאי לבדוק את תקופת האחריות הניתנת עליו. האחריות על שיש בדרך כלל מצומצמת, ונעה בין 3-5 שנים, וישנם גם סוגים, ללא אחריות כלל.

 

לסכום

בשוק קיימים היום, סוגים רבים ודוגמאות שונות, של משטחים למטבח. כדי לבחור שיש שיישאר לשנים, צריך להגדיר מסגרת תקציבית ולבחור את השיש הפרקטי ביותר עבורכם, והמתאים ביותר למטבח שלכם, מבחינה עיצובית. בנוסף, כדאי גם לבדוק, האם קיימת אחריות על התקנת השיש.

 

פינת אוכל

אולי יעניין אותך גם

כְּלֵי מִטְבָּח
מטבחים
איזה סוגי סירים מתאימים לכם?

היום תוכלו למצוא מגוון רחב של סירים שונים, שיכולים להגיע בכל גודל, נפח ושימוש אפשריים. חלק מהסירים איכותיים ועשויים מחומרי גלם ברמה הגבוהה ביותר, דבר

קרא עוד »
מטבח חדש
מטבחים
3 סגנונות עיצוב מטבח טרנדיים!

בחירה במטבח חדש מצריכה היכרות עם סגנונות העיצוב החמים ביותר. שכן, כך מתאפשר לקחת חלק בטרנד הקיים וגם ליהנות מנוחות מקסימלית. יצאנו לבדוק מהם סגנונות

קרא עוד »
קלמן מטבחים
מטבחים
איך בוחרים מטבח?

בעיצוב הבית, בחירת המטבח היא כנראה המאתגרת מכולן. בעוד שלעיצוב החדרים הפנימיים יש משמעות בעיקר מבחינת הנוחות שלנו, המטבח צריך להיות לא רק נוח אלא

קרא עוד »
פולוסה