חיפוש
חיפוש

איך להכין פרלינים – המדריך המלא

כולם אוהבים פרלינים, והכי כיף לקבל אותם כמתנה בתוך בונבניירת שוקולד.

אבל לא רבים יודעים להכין פרלינים טעימים בתנאים ביתיים.

תהליך ההכנה הוא מהנה בפני עצמו, ויכול להיות גם פעילות מגניבה וכיפית עבור הילדים בזמן החופש הגדול, שמגיעה גם עם תוצרים משמחים.

אז קדימה לעבודה!

 

מה זה בכלל פרלינים?

פרלינים זה קינוח שמקורו בצרפת, אשר מכינים אותו לרוב עם סוכר, סירופ תירס, חלב, חמאה וחצאי פקאן. הקינוח הוא גם בעל היסטוריה עשירה כמעט כמו הטעם שלו. מקורו ככל הנראה בתחילת המאה ה- 17, והומצא על ידי שף שעבר עבור דיפלומט צרפתי. השף הכין אותו במקור עם שקדים, ולא פקאנים, ועם ציפוי של קרמל.

אך שקדים או פקאנים לא תמיד היו בנמצא, וגם היו יקרים יותר מתחליפים אחרים, כך שהשפים השונים מצאו פתרונות יצירתיים. בבלגיה וגם בצרפת הפרלינים מכילים לעיתים קקאו ואגוזים טחונים במקום חצאי הפקאן.

 

אופציות שונות במתכון לפרלינים

המתכון הבסיסי לפרלינים כולל חצאי פקאנים, חמאה, סוכר ושמנת מתוקה. אך, ניתן לשנות אותו בהתאם להעדפות שלכם בנוגע למידת המתיקות ומידת השומניות. במקומות מסוימים נעשה שימוש בשמנת שומנית וכבדה יחסית, בעוד שבמקומות אחרים משתמשים בחלב. יש גם מתכוני פרלינים שמשתמשים בסוכר חום ולבן, וכאלו שמשתמשים בסוכר וסירופ תירס עבור המתקה.

 

המתכון לפרלינים

למרות השינויים בין המתכונים, כל סוגי הפרלינים מתבססים על אותה טכניקה בסיסית. ראשית, מערבבים את הסוכר או הממתיק, החמאה והנוזל שהינו שמנת או חלב, על אש בינונית. לאחר מכן, עליכם להרתיח את התערובת עד להגעה לטמפרטורה מסוימת, בדרך כלל 100 מעלות. בהמשך, מוסיפים את האגוזים ותוספות שונות לבחירתכם, וטורפים או מערבבים עם מיקסר את התערובת עד שהיא נעשית סמיכה. מהתערובת יוצרים את צורת הפרלינים, ונותנים להם להתקרר בטמפרטורת החדר.

אנשים שרוצים להפוך את הכנת הפרלינים למקצועית באמת יכולים להשקיע במדחום עבור קינוחים, וכך תדעו מתי אתם מגיעים לטמפרטורה המדויקת בשביל הפרלינים המושלמים.

 

קשיים בהכנה

אם אתם לא שפים מקצועיים, סביר שתתקלו בקשיים מסוימים בהשגת המרקם המושלם של הפרלינים. טמפרטורות לא מדויקות ורמות לחות שונות יכולות להרוס את התערובת שלכם. לכן, הכנת פרלינים ביום סוער, גשום או לח במיוחד, היא דבר לא מומלץ.

ייתכן שתתקלו בבעיות גם לקראת הסוף, בשלב הערבול או הטריפה של התערובת. אם מערבלים אותה יותר מדי, הפרלינים עלולים לצאת רכים מדי, אך אם מערבלים יותר מדי, הם עלולים להתקשות מדי. לאחר כמה ניסיונות וטעיות, סביר שתבינו את רמת הערבול הנכונה ביותר, שמעניקה לפרלינים את המרקם העדין והמיוחד שלהם.

אם כל זה נשמע לך מסובך מדי, תמיד אפשר להזמין סדנה כמו זו של עדי סדנאות שוקולד, חוויה מהנה שתלמד אתכם את העבודה בצורה המקצועית ביותר.

 

כדורי שוקולד

אולי יעניין אותך גם

פולוסה