חיפוש
חיפוש

איך להקטין דמי מזונות?

דיני מזונות מהווים חלק מהותי מדיני המשפחה בישראל, כאשר החוק נועד להבטיח באמצעותם מענה לצרכיו הכלכליים של בן זוג גרוש, במיוחד החלש. בהסדר גירושין, המזונות משולמים בדרך כלל על ידי בן הזוג בעל ההכנסה או הנכסים הגבוהים יותר, לבן הזוג בעל יכולות כלכליות נמוכות יותר.

למרות שמדובר במנגנון תמיכה פיננסי קריטי, ישנם מקרים בהם בן זוג גרוש עשוי לבקש להקטין או להפסיק את התחייבויותיו למזונות. במאמר זה נבחן את הדרכים באמצעותן ניתן להקטין את דמי המזונות.

 

שינוי בנסיבות

דיני מזונות בישראל מכירים בכך שנסיבות החיים יכולות להשתנות לאחר גירושין. כמו כן, שינוי נסיבות עשוי לכלול גידול או ירידה בהכנסה, שינוי במצבם הכלכלי של כל אחד מבני הזוג או שינוי משמעותי בצרכים של בן הזוג המקבל. לכן, אם חל שינוי משמעותי בנסיבות, כל אחד מבני הזוג יכול לעתור לבית המשפט בבקשה לבחון מחדש את הסדרי המזונות. לדוגמה, אם בן הזוג המשלם מזונות מאבד את עבודתו, הוא יכול לעתור לבית המשפט בבקשה להפחית או לבטל את חובות המזונות שלהם.

 

מערכת יחסים חדשה

אם בן הזוג שמקבל מזונות נכנס למערכת יחסים חדשה ומתחיל לגור עם בן זוג חדש, זו יכולה להיות עילה להפחתה או הפסקת דמי המזונות. כמו כן, מגורים משותפים אינם מוגבלים רק לעצם המגורים, אלא כוללים גם שיתוף בהוצאות משק הבית, חשבונות בנק משותפים ושיתוף רכוש. עם זאת, חשוב לציין כי חובת ההוכחה היא על בן הזוג המבקש להקטין את דמי המזונות.

 

פרישה לפנסיה

אם משלם המזונות מגיע לגיל פרישה, הוא יכול לעתור לבית המשפט בבקשה להפחית או לבטל את דמי המזונות. יחד עם זאת, בית המשפט ישקול מספר גורמים, לרבות מצבו הכלכלי של בן הזוג המשלם, משך הנישואין, צרכיו של בן הזוג המקבל ורמת החיים במהלך הנישואין.

 

משך המזונות

לפי חוק, תקופת תשלום המזונות תלויה במספר גורמים, ביניהם משך הנישואין, גילאי בני הזוג, גילאי הילדים ומצבם הכלכלי של כל אחד מבני הזוג. כמו כן, אם בן הזוג המשלם סבור כי הוא משלם מזונות זמן רב מדי, הוא יכולים לפנות לבית המשפט בבקשה להקטין או להפסיק את דמי המזונות. איך חשוב לציין, ניתן לעשות זאת רק בנסיבות חריגות.

 

לסיכום – כך תוכלו להקל על מצבכם ולהקטין מזונות

דיני מזונות הם חלק עיקרי ומרכזי בכל הנוגע לדיני משפחה, והם נועדו להבטיח את מילוי הצרכים הכלכליים של בני זוג גרושים. עם זאת, ישנם מקרים בהם ניתן להקטין או להפסיק את תשלומי המזונות כמו במקרים של שינוי נסיבות, מגורים משותפים, פרישה לפנסיה, משך המזונות ונישואים מחדש. אם אתם מחפשים להפחית או להפסיק את תשלומי המזונות שלכם, בדקו את האפשרויות העומדות בפניכם ופנו לעורך דין מיומן שיוכל לסייע לכם, בהצלחה!

דיני מזונות

אולי יעניין אותך גם

פיצויי תאונות דרכים
עריכת דין
תאונות דרכים וזכויות לפיצויים

תאונות דרכים יכולות להיות אירועים טראומטיים ומשנים חיים, ולגרום לפציעות פיזיות, למצוקה רגשית ולעומסים כלכליים. בנסיבות מצערות שכאלה, חיוני להיות מודע לזכויות ולאפשרויות שלך לבקש

קרא עוד »
פולוסה