חיפוש
חיפוש

איך להקים חדר כושר ביתי?

חדר כושר ביתי כבר מזמן לא נחשב לרעיון הזוי או בלתי ניתן להגשמה. אופנת האימוניים הביתיים, שהתגברה עקב מגפת הקורונה, הגבירה את כמות המתעמלים שבחרו לאבזר את ביתם במכשירים האיכותיים ביותר ובאבזרים הנלווים על מנת לייצר לעצמם שגרת אימון איכותית ובריאה, בלי לצאת מהבית. איך עושים זאת?

 

כבר לא שאיפה בלתי אפשרית

הקמת חדר כושר ביתי נחשבה בעבר למותרות של אמידים בלבד. מגפת הקורונה, לימדה אותנו אחרת – הכל אפשר לעשות בבית, ולא רק אפשר – אלא גם כדאי. בלי תירוצים ("לא רוצה לנסוע לחדר הכושר בגשם הזה" או "אין לי אוטו זמין עכשיו") ובלי תלות בלוחות זמנים ("חדר הכושר נסגר אחרי שסיימתי משמרת") – זה רק אתם, וחדר הכושר האישי שלכם. מלבד העצמאות הנפלאה, חדר כושר ביתי יכול לסייע לכם להתחבר לאימונים "מרחוק" באמצעות זום או מדיה חברתית, וכך תוכל לשמור על היתרון של מאמן אישי מבלי לעזוב את הבית.

 

צעדים ראשונים בהקמת חדר כושר ביתי

אז אחרי שקיבלתם את ההחלטה הנכונה – להקים חדר כושר ביתי – הגיע השלב להפוך את החלום למציאות. בתחילה, בחרו את המיקום של האביזרים. תוכלו להחליט למקם את כולם בחדר אחד, ותוכלו להחליט לפזר אותם (אופני כושר מול הטלוויזיה, משקולות בארון וכו'). שימו לב שבעבור למכשירים "הגדולים" (קרוס אובר, הליכון וכו') תצטרכו מרחב גדול יתר. בשלב השני, מומלץ להתייעץ עם מאמן או אדם מומחה שיעזור לכם לחשוב מה המכשירים הרלוונטיים עבורכם – בהתחשב בשגרת האימונים שלכם, גובה, משקל, תפריט ותזונה ורצונכם להשקיע כלכלית באבזור.

 

אביזרים מומלצים לחדר כושר ביתי

ברמת האביזרים הכלליים, חשבו מה משמש אתכם בחדר הכושר הקהילתי וכך תוכלו לבחור מה תרצו שיהיה קיים גם בביתכם. ההמלצות הבסיסיות ביותר יכללו משקולות במשקלים שונים לטובת אימוני עיצוב גוף ושיפור הכושר, רצועות וגומיות ומזרני התעלמות לנוחות. עוד מומלץ לשקול אביזרים כגון כדור-פיזיו או מכשירי שיווי משקל. אבזור מסוג זה יהיה זול יותר מהמכשור "הכבד", ויעלה בטווח שבין עשרות למאות שקלים.

 

מכשור כבד

אמנם אביזרים קטנים זה נחמד, אבל חדר כושר אמיתי צריך כמה מהמכשירים "המתקדמים". במקרה זה, השאלה המרכזית היא כמה כסף תרצו להשקיע בחדר הכושר האישי שלכם. אופני כושר או ספסל אימונים יעלו בטווח שבין 2,000 ל- 3,000 ש"ח, והם מומלצים ביותר. הליכונים ינועו בטווח שבין ל- 12,000 ש"ח ועד 18,000 ש"ח, בהתאם לאיכות המכשיר, האופציות המוצעות בו והמותג המייצר או המשווק.

מכשירי מולטי טריינר או קרוס אובר, אשר נחשבים מתקדמים יותר, יכולים לשרד את חדר הכושר שלכם. השקעה באחד מאלה תעלה כ- 12,000 ש"ח, ולעיתים אף יותר, זאת בהתאם לממדי המכשיר ואפשרויות התרגילים בו. זה הזמן להגשים את החלום ולבנות את חדר הכושר הביתי שלכם, תוך התייעצות עם מומחה בתחום שיעזור לכם לשקול את כלל המשתנים – בטיחות, בריאות ותקציב!

 

חדר כושר בבית

אולי יעניין אותך גם

איך מנקים מיקרוגל
לבית ולגינה
איך מנקים מיקרוגל

ניקוי המיקרוגל הוא משימה פשוטה וקלה שניתן לבצע בכמה דקות. ניקוי קבוע ימנע הצטברות של לכלוך, שומן וריחות לא נעימים, וישמור על המיקרוגל תקין לאורך

קרא עוד »
עיצוב הבית
לבית ולגינה
5 מוצרים לעיצוב חלל הבית

אתם לא צריכים להיות מומחים בעיצוב פנים, כדי לעצב את הבית שלכם באופן מושלם. כל שעליכם לעשות זה להכיר במוצרי עיצוב בסיסיים שיהפכו את החלל

קרא עוד »
פולוסה