חיפוש
חיפוש

איך להקל על כאבי גב חזקים?

כאב גב הוא אולי הכאב השכיח ביותר לאדם, למעלה מ- 80 אחוז מהאוכלוסייה סובלים מכאב גב לפחות פעם אחת במהלך חייהם.

כאבי גב עלולים להיות חזקים במיוחד ולהוות מטרד רציני מאוד על שגרת יום יומנו, לכן אין לזלזל בכאבי גב חזקים.

במקרה כזה מומלץ להיוועץ עם רופא, חוות דעתו של הרופא אינה יכולה להזיק לנו ולהפך מכך.

אך עם זאת, יש דרכים בהם נוכל להקל בכאבי הגב בעצמנו. במאמר זה נרחיב על מספר שיטות להקלה על כאבי גב חזקים.

 

סיבות לכאבי גב

כאבי גב יכולים להופיע כתוצאה משלל סיבות. בדרך כלל, כאבי גב חזקים נובעים כתוצאה ממתיחה או קרע של חלקי השרירים או הרצועות המצויות באזור הגב ועמוד השדרה.

 

שיטות להקלה בכאבי גב

שינה טובה יותר

כאשר יש לך כאבי גב, השינה שלך עלולה להיפגע. כאשר השינה שלך נפגעת, כאבי הגב שלך עשויים להחמיר. לכן, יש לפעול על מנת לשפר את איכות השינה שלנו ע"י שינוי תנוחה, מזרון בריא יותר או לקיחת תוספי מזון טבעיים לסיוע לשינה טובה יותר.

 

ישיבה ועמודה זקופה

"תעמוד זקוף", זה אולי נשמע כמו משפט של סבתא או אמא, אך כנראה שהן צדקו. עמידה וישיבה זקופה, מבלי הפעלת לחץ על הכתפיים יכולה להקל על כאבי הגב שלכם. כאשר אתם יושבים, נסו לשים מגבת או כרית בין הגב התחתון ובין המושב.

 

משככי כאבים

ישנם סוגים שונים של משככי כאבים הניתן להשיג בכל בית מרקחת וללא מרשם. לחלק מתרופות אלו קיימות תופעות לוואי והחרגות כלפי חלק מהאוכלוסייה, אך למרות זאת הן מתאימות לרוב האוכלוסייה. משככי הכאבים הינם זמניים, עוזרים בהקלה בכאבים לזמן קצר ולא לפתרון הבעיה לטווח הארוך.

 

פיזיותרפיה

בטיפול פיזיותרפיה אנו יכולים ללמוד כיצד לשבת, לעמוד ולזוז בצורה שתשאיר את עמוד השדרה שלנו ביישר תקין, תקל בעומס על הגב ותקל בכאבים. בנוסף, בפיזיותרפיה יבצעו תרגילים מיוחדים המחזקים את שרירי הליבה שתומכים בגב. מחקרים קבעו שכאשר מגבירים את כוח, הגמישות והסיבולת של שרירים אלו, כאבי הגב פוחתים.

 

חימום וקירור האזורים הכואבים

יישום קבוע של קרח לאזורים הכואבים בגב עשוי לסייע בהפחתת כאבים ומניעת דלקות. לאחר כמה ימים של יישום הקרח, עברו ליישום חום, בעזרת כרית חמה. חימום האזור עשוי לעזור בהרפיית השרירים והגברת זרימת הדם באזור הפגוע.

 

כאב בעמוד שידרה

אולי יעניין אותך גם

פגיעה באיכות השמיעה
בריאות
פגיעה באיכות השמיעה

השמיעה שלנו היא חוש חשוב שאנחנו נוטים לקחת לעיתים כמובן מאליו. אלא שחשיבות השמיעה מתגלה כאשר יש ירידה באיכות שלה. פתאום התקשורת עם חברים משפחה

קרא עוד »
איך לטפל בנשירת שיער
בריאות
איך לטפל בנשירת שיער

נשירת שיער, היא מצב שכיח המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית על ההערכה העצמית והרווחה הכללית של האדם. למרבה

קרא עוד »
פולוסה