חיפוש
חיפוש

איך להשקיע במטבעות קריפטו – והאם זה משתלם

העולם שלנו משתנה, משתדרג, מתפתח, ואיתו גם צורת ההשקעות. כיום, אנשים רבים משקיעים במטבעות קריפטו, אך לאחרים זה יכול להישמע מסובך ואף מפחיד. רוצים לדעת איך? והאם כדאי? מיד נעשה סדר בכל.

 

ראשית, מהו קריפטו?

מטבעות קריפטו הם מטבעות וירטואליים שהגיחו לעולמנו בשנת 2009. השם קריפטו לקוח מהמילה "קריפטוגרפיה" שמשמעותה – תורת כתיבת הסתר. המטבעות קרואים ככה על סמך דרך השימוש בהם. כדי להשתמש במטבעות הללו צריך לבצע אימות ולהכניס סיסמה כיוון שהם נמצאים תחת הצפנה מאסיבית. כך המסחר בהם בטוח, בזכות ההצפנה אפשר לאבטח ולאמת עסקאות, וכן ליצור מטבעות חדשים.

כאמור, המטבעות הינם וירטואליים לכן הם מתקיימים במרחב וירטואלי הנקרא "בלוקצ'יין", שם ניתן לבצע עסקאות וליצור מטבעות חדשים בעזרת קוד פתוח הנמצא ברשתות תוכנה מבוזרות. כל אדם יכול להשיג גישה לתוכנה, להריץ גרסה ולבצע פעולות קריפטוגנטיות. לפרטים ומידע נוסף: עולם הקריפטו – מכירה וקניית קריפטו 2022

 

האם כל אחד יכול להרשות לעצמו?

בהחלט הערך של חלק מהמטבעות הגיע לשווי גבוה מאוד, אך מי אמר שצריך לרכוש מטבע שלם? המטבעות הקריפטוגנים מחולקים לכ-מיליון יחידות. לכן כל אדם בעל סכום כספי די סמלי יכול לרכוש חלק מסוים ממטבע להשקיע אותו ו/או לסחור בו.

 

איך משקיעים?

כדי להתחיל להשקיע ולסחור בבורסת הקריפטו, יש לבצע כמה שלבים:

 

  1. זירת מסחר

ראשית יש לבחור זירת מסחר דיגיטלית, הזירות שונות אחת מהשנייה לפי המטבעות שיש בהן, גובה העמלות, אמצעי התשלום, נוחות ואפשרויות המסחר בהן. יש אפשרות להשאיר בזירות המסחר את המטבעות שרכשנו אך זה לא מומלץ כיוון שיש פריצות. לכן מומלץ לשמור אותם בארנקים דיגיטליים.

 

  1. ארנק דיגיטלי

לאחר בחירת הזירה מומלץ לפתוח ארנק דיגיטלי, זה בעצם יהיה חשבונך האישי. על מנת לפתוח חשבון יש להעלות תעודה מזהה, צילום פנים ופונקציה של זיהוי פנים. ארנק דיגיטלי הוא תוכנת מחשב באמצעותה ניתן לאחסן את המטבעות שברשותך וכן לבצע פעולות.

 

  1. רכישת מטבעות

אחרי שהזהות שלך אומתה תוכל לרכוש מטבעות בכמה דרכים:

  • בעזרת כרטיס אשראי או העברה בנקאית [בשקלים או בסוגי מטבעות אחרים על פי תקנון הזירה].
  • רכישה מאנשים פרטיים. אך יש לציין כי בשלב התחלתי זה פחות מומלץ, כיוון שתחום זה מזמן נוכלים.
  • כספומט לקניית ביטקוין, ישנם אחדים בארץ. יש להגיע עם תעודה מזהה.
  • רכישה תמורת מכירת סחורות באתרים כמו Ebay.

 

  1. ביצוע פעולות עם המטבעות

כאמור, ניתן לבצע פעולות שונות עם המטבעות לאחר קנייתן, סחר, עסקאות ועוד… לכל מטבע יש קוד פומבי, כך שכולם יכולים להכנס ולראות את הקוד, אך לא לבצע פעולה. רק מי שיש לו את המפתח למטבע, יכול לבצע פעולות. המפתחות למטבעות מאוחסנים בארנק הדיגיטלי שפתחתם לפי המטבעות שנרכשו.

 

לסיום, האם כדאי?

השקעות בקריפטו הן לא רגילות, יש בהן תנודות יותר קיצוניות. ייתכנו זינוקים של אלפי אחוזים ולאחר מכן ירידה חדה, יש לקחת זאת בחשבון. בנוסף, כיוון שזהו תחום חדש ולא קל להבנה, צצים נוכלים שעשויים להציע הצעות מפתות של קניית מטבעות במחיר מצחיק או אף בחינם, שימו לב. ישנן עדויות של אנשים שהצליחו להתעשר מאוד, אך צריך לדעת כיצד לעשות זאת בחוכמה – יש בכך סיכוי וסיכון. בהצלחה!

איך להשקיע במטבעות קריפטו - והאם זה משתלם

אולי יעניין אותך גם

מהו בית השקעות

מהו בית השקעות? איך בדיוק ניתן לקחת את הכסף שלנו ולהשקיע בשוק ההון לצורך עליית הסכום ההתחלתי. מה חשוב לדעת על בית השקעות? כל זאת

קרא עוד »
פולוסה