חיפוש
חיפוש

איך לחסוך כסף בצורה נכונה

כל העולם סובב סביב כסף. אין דרך לברוח מכך או להתנגד למצב ולכן אנו חייבים להיות מחושבים ומוכנים לכל מצב. לא סתם ישנו מגוון רחב של אפשרויות חיסכון הקיימות בשוק; כל אחת באה לסייע באופן אופטימלי לאזרח להכין את עצמו לעת זקנה, למצבי חירום רפואיים או פשוט לסייע לו להגשים את החלום שלו לקנות בית או אוטו. 

מומחים רבים יכולים להתווכח על מהי הדרך הנכונה והבטוחה ביותר לחסוך את סכום הכסף הנדרש לנו, לכל מטרה שהיא. אך ישנו קו מנחה אחד שקשה להתווכח אתו והוא כמובן שהכסף שלנו צריך לנוע ולזוז כל הזמן. משמע, רק לשים כסף בצד באופן נזיל וחודשי לא יביא אותנו לחיסכון גדול, או להפך יגרום לנו לחסוך, אך ממש לאט ולא מספיק. לכן, האופציה האופטימלית היא השקעת הכסף בדרכים שונות ולשם כך יש לנו את מסלולי הגמל והפוליסות.

 

למה בכלל צריך חיסכון

חשוב להדגיש, ישנו צורך מאד גדול לחיסכון ולא רק חיסכון שמיועד לשלם עבורנו את רכישת הבית או הדירה. ישנה חשיבות מאד גדולה בהשקעה מספקת בחיסכון הפנסיוני וביטוחי הבריאות שלנו. קופות אלו מטרתן לסייע לנו בשלב בחיים בו אנו כבר אמורים לנוח ולא יכולים לעבוד. כמו כן, מטרתן לתת לנו גב וגלגל הצלה במקרים רפואיים בלתי צפויים. כל חיסכון לצד זה יכול לאפשר לנו, ולילדים שלנו, לחיות ברמת חיים גבוהה ומכובדת.

 

אילו דרכי חיסכון קיימות

נציג כמה מן האופציות הבסיסיות ביותר לחיסכון, אך תוכלו לצפות בסקירה מלאה אצל אתר לירות.

 

קופת גמל להשקעה

מדובר בחיסכון היברידי וגמיש. ניתן מצד אחד להשתמש בו לשם חיסכון פנסיוני, עם הטבות מס מיוחדות כמו פטור במסגרת תיקון 190. מן הצד השני ניתן לחסוך בקופה באופן נזיל או חודשי מהשכר, לשם חיסכון לטווח קצר או בינוני. נוכל לעבור מסלולים והשקעות באופן גמיש ופשוט. באתר לירות נוכל לברור בין קופות גמל שונות, לדוגמא נקרא כי מיטב דש קופת גמל להשקעה היא אחת הקופות הפופולריות ביותר כעת היות והיא מניבים תשואות מכובדות.

 

פוליסת חיסכון

הפוליסה היא עבור השקעות בלבד ולא מבוססת על רכיב פנסיוני או ביטוחי כלשהו. מן הצד השני, למרות היותה אפיק השקעה, אינה דורשת הון גדול מצד המשקיע ולכן היא רלוונטית לרבים.

 

קרן השתלמות

מדובר בחיסכון מאד משתלם עבור עצמאיים ושכירים כאחד. החיסכון הוא מאד גמיש וניתן להוציא את החיסכון כבר לאחר חצי שנה, אבל לא חובה. זהו אפיק משתלם במיוחד לחיסכון קצר או בינוני, ללא מס רווחי הון, ותשואות טובות.

 

לסיכום

כולנו כעת מסכימים שהקמת חיסכון הוא צעד חשוב מאד. אבל חשוב לברור היטב באתר לירות מהו החיסכון המשתלם ביותר עבורנו, מבחינת דמי ניהול, רמת ההכנסה שלנו ובעיקר המטרות לשמן אנו חוסכים.

תחסוך כסף

אולי יעניין אותך גם

למי מתאים איחוד הלוואות
טיפים פיננסים
למי מתאים איחוד הלוואות?

איחוד הלוואות הוא אסטרטגיה פיננסית שיכולה לעזור לאנשים לנהל את החוב שלהם בצורה יעילה יותר. על ידי שילוב של מספר הלוואות להלוואה אחת עם ריבית

קרא עוד »
גזירת אשראי
טיפים פיננסים
עורך דין למחיקת דירוג אשראי

אם אתם מחפשים אחר עורך דין למחיקת דירוג אשראי נמוך, אתם כנראה משתעשעים עם המחשבה של לקיחת הלוואה. וכשפלוני או פלונית מעוניינים ליטול הלוואה, הם

קרא עוד »
מטבעות
טיפים פיננסים
כיצד מחושבת ריבית ההלוואה?

ריבית על הלוואה אמורה לשקף את מידת הסיכון שאותו הגוף המלווה לוקח על עצמו. עם זאת, יש עוד פרמטרים שעשויים להשפיע על האטרקטיביות של הלוואה

קרא עוד »
פולוסה