חיפוש
חיפוש

איך לטפל בכאבי ברכיים?

כאבי ברכיים זוהי בעיה נפוצה באוכלוסייה, בעיקר כאשר מדובר על ספורטאים או על אנשים מבוגרים.

הכאב יכול להתמקד רק באזור אחד של הברך, או להיות מקיף יותר – ולרוב עלול לגרום גם להגבלת פיזית של התנועה החופשית ולשיבוש מהלך החיים התקין שלנו.

אילו סיבות יכולות להיות לכאבי ברכיים, וכיצד ניתן לטפל בכאב?

 

מהן הסיבות הנפוצות לכאבי ברכיים?

פציעה קשה

פציעות באזור הברך נפוצות מאוד אצל ספורטאים שעוסקים בענפי ספורט כמו כדורגל, כדורסל או טניס – ונגרמת לרוב על ידי תנועה לא נכונה של הברך או קבלת מכה חזקה כחלק מהאימון. הפציעות הנפוצות ביותר בקטגוריה זו היא פציעה של רצועות הברך (כאשר לרוב מדובר ברצועה הצולבת הקדמית), פריקת פיקת הברך ופגיעה במיניסקוס.

במקרים רבים הפציעה עשויה להיגרם גם משימוש יתר באזור הברך. גם במקרה זה ספורטאים נמצאים בסיכון גבוה יותר, כאשר שימוש היתר יכול להיגרם בין היתר כתוצאה מריצות, קפיצות וכיפוף הברך באופן תכוף.

 

בעיה רפואית

סיבה נפוצה נוספת לבעיות ברכיים היא בעקבות בעיה רפואית, כמו דלקת מפרקים מסוגים שונים. דלקות אלו עלולות לגרום לכאבים חמורים, נפיחות ואדמומיות באזור הברך ואף לחום. כאשר מדובר בבעיה רפואית שבגללה כואבת הברך הטיפול הוא שונה מטיפול בפציעה, ועשוי לכלול גם טיפול באנטיביוטיקה (כמובן שיש להתייעץ עם רופא לפני כן).

 

כיצד ניתן לטפל בכאבי ברכיים בצורה יעילה?

חשוב להקדים ולומר – אם אתם מתחילים להרגיש כאבים בברכיים, אל תתעלמו מהם! לאנשים רבים, ובדגש על ספורטאים, יש נטייה להמעיט בחשיבות של כאבים שונים בגוף ולהתעלם מהם עד למצב שהכאב כבר משתק. טיפול מהיר ויעיל בכאבים בגוף יכול להפחית מאוד את הכאב המיידי ואת הנזק שייגרם לגוף שלכם, ולכן חשוב לעצור הכל ברגע שאתם מתחילים לחוש כאב ולהיבדק אצל רופא.

הרופא ייתן לכם את האבחון המדויק של מצבכם, ובמידת הצורך יוכל לטפל בכם באופן מיידי או להפנות אתכם לצילום של האזור הכואב. הטיפול הראשוני, מיד לאחר קבלת מכה חזקה או פציעה, עשוי לכלול בעיקר מנוחה (גם אם יש משחק או אימון חשוב בעוד כמה ימים), חבישת המקום הכואב בתחבושת אלסטית, הגבהת הרגל והנחת קרח על האזור הכואב.

לטווח הארוך יותר, תוכלו לדאוג לעצמכם לנעליים טובות ואיכותיות, וכן לאביזרי עזר כמו תומכי ברכיים. תומך ברכיים עשוי למנוע בעיות רבות הקשורות לברך – וביניהם מניעת פריקת פיקת הברך, מניעה של נעילת הברך, מניעת חבלות שיכולות לגרום לשברים או לקרע ברצועות ועוד. על מנת לבחור לעצמכם את תומך הברך המתאים ביותר עבורכם, תוכלו להיכנס לאתר https://insole-midrasim.co.il  ולהיעזר באנשי מקצוע שמתמחים באביזרים להקלה בכאבים ולמניעת פציעות עתידיות.

הבריאות שלכם נמצאת תמיד במקום הראשון – תדאגו לעצמכם ולעולם אל תזניחו כאבים שונים בגוף!

 

עצם

אולי יעניין אותך גם

בֶּקַע
בריאות
מה זה בקע ואיך מטפלים בזה?

במצב של בקע, איבר פנימי בולט באופן לא תקין, דרך דופן שרירית פגומה. בקע יכול להתרחש באזורי הגוף השונים אבל עיקר המקרים הנפוצים מתארים בקע

קרא עוד »
פגיעה באיכות השמיעה
בריאות
פגיעה באיכות השמיעה

השמיעה שלנו היא חוש חשוב שאנחנו נוטים לקחת לעיתים כמובן מאליו. אלא שחשיבות השמיעה מתגלה כאשר יש ירידה באיכות שלה. פתאום התקשורת עם חברים משפחה

קרא עוד »
איך לטפל בנשירת שיער
בריאות
איך לטפל בנשירת שיער

נשירת שיער, היא מצב שכיח המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית על ההערכה העצמית והרווחה הכללית של האדם. למרבה

קרא עוד »
פולוסה