חיפוש
חיפוש

איך לטפל בכלב שנדבק בפרעושים?

אמנם לגדל כלב זה דבר נפלא וכיפי ביותר, אך לצערנו לעיתים העיסוק בכך מגיע עם לא מעט בעיות ומועקות, דוגמת הידבקות בפרעושים וקרציות.

יחד עם זאת חשוב לדעת שאנו לא צריכים להיות קורבן למצב ודווקא כן יש טיפולים מונעים שיכולים לסייע לנו להפחית מהסיטואציה המציקה לקראת עונת השיא.

חשוב לציין כי טרם מתן טיפול כלשהו לכלב, עבור הסרת פרעושים, חשוב להתייעץ מראש עם הווטרינר. כלבים בגילאים שונים לפעמים זקוקים לטיפולים שונים, היות ויש אלו שיכולים להזיק להם מאד. בנוסף, קחו בחשבון שמצב מציק זה הוא מציק לא רק לכם. מדובר במטרד של ממש עבור הכלב, שיכול להזיק לו בדרכים שונות ובעיקר בריאותיות, ולכן ישנה חשיבות מאד גדולה בטיפול מהיר ויעיל.

 

איך כלב נדבק בפרעושים

מצב ההידבקות הוא לא חריג ודי צפוי כאשר הכלב שלנו מסתובב בחוץ כל יום, אפילו למעט מאד זמן. לרוב ההידבקות מתרחשת בעונות החמות היותר, אך לא רק היות ובחורף אנו דואגים לחימום הבית ועל כן זה עדיין יכול להוביל לדגירה של פרעושים באזור הביתי.

פרעושים הם טפילים שנדבקים לשיער ולעור וניזונים על ידי עקיצה על דמו של הכלב, ולכן הדבר מתרחש.

 

איך נבצע טיפול נקודתי

במידה ולא נקטנו באמצעי מניעה נגד פרעושים עד כה וגילינו פרעושים כעת, חשוב קודם כל לתת טיפול נקודתי. לכן, מומלץ לרכוש אמפולה נגד פרעושים שתקטול ותהרוג אותם. מדובר בטיפול שהוא גם לטווח של שלושה עד ארבעה חודשים ובכך הוא נותן לנו גם ביטחון קדימה.

בנוסף, ניתן בייעוץ וטרינר, לתת לכלב ברבקטו שהוא כדור למניעת פרעושים וקטילתם. במקביל מומלץ לרחוץ את הכלב בשמפו ייעודי.

לבסוף, נדאג לשאוב ולכבס היטב את כל האזור בו הכלב נמצא לרוב, דוגמת המיטה שלו או אזור המשחקים שלו, גם אם מדובר באזור בו אנו ישנים.

 

איך נבצע טיפול מונע

מומלץ לרוב לא לחכות להידבקות של הכלב בפרעושים, אלא לבצע טיפול מונע מראש כל כמה חודשים. הטיפול לא בהכרח ימנע לגמרי הידבקות אך לחלוטין יפחית את הסיכוי או היקף ההידבקות.

בהתאם להעדפתכם או המלצת הווטרינר, תוכלו לרכוש עבור הכלב קולר נגד פרעושים, אמפולות, אבקות, כדורים ועוד. כל אלו פועלים לכמה חודשים ועל כן יש לחזור על הטיפול באופן מחזורי.

 

לסיכום

כמעט כל כלב יכול להדבק בפרעושים, במיוחד בחודשי הקיץ החמים, ועל כן חשוב לדעת שלא מדובר במצב שנוכל תמיד למנוע באופן הרמטי. עקב כך, חשוב לדעת כיצד להתמודד עם המצב באופן יעיל ואפילו למזער אותו. נוכל לבצע טיפול מונע באמצעות רכישת קולר נגד פרעושים, אמפולות, אבקה ועוד. בנוסף, במידה ואכן הכלב נדבק נתייעץ עם וטרינר בנוגע לסוג החומר המומלץ לטיפול וננקה את הבית.

האסקי סיבירי

 

אולי יעניין אותך גם

פולוסה