חיפוש
חיפוש

איך למחזר את הפלסטיק שלכם – טיפים והמלצות

דמיינו שאתם בים. נהנים מהשמש, החום והגלים.

אתם יושבים בחוף, שותים בירה קרה ואוכלים אבטיח מתוק. אתם מתחילים לבנות ארמון בחול.

לאט לאט חופרים ואוספים ערמות של חול. ופתאום, משהו מרגיש מוזר. לרגע במקום ערמה של חול, אספתם בקבוק מרכך כבסה מרוט וישן.

איזה גועל.

רגע, הנה לידו יש גם כוס פלסטיק.

והנה אתם שמים לב שכל החול מלא בפלסטיקים מבצבצים שהורסים את הנוף והכיף.

מה הפתרון? למחזר!

 

מה זה מיחזור?

פלסטיק אינו מתכלה, וגם כשאנחנו זורקים אותו לזבל, אינו נעלם משם. כדי שהוא לא יזהם את העולם ואת האווירה, הפתרון היחיד הוא למחזר אותו. למחזר משהו משמעותו לעשות בו שימוש נוסף. השאלה איך נשתמש שוב בפלסטיק שלנו בצורה הטובה ביותר? לזה יש כמה דרכים.

 

פח כתום

הפחים הכתומים הוסיפו צבע לחיינו. במקום לראות רק ירוק, פתאום יש גיוון. הפח הכתום הוא פח שמיועד לאריזות פלסטיק. כבר בבית אפשר לעשות פח מיוחד, נפרד מהזבל הרגיל שאנחנו צורכים, וכשיורדים לזרוק זבל נזרוק גם לפח הכתום. בעצם מהפח הכתום הפלסטיק עובר למפעל שממיין ומחדש את הפלסטיק שמגיע אליו.

כדי לעשות מיחזור פלסטיק טוב, צריך לוודא שלא זרקנו לפח הכתום שאריות מזון יחד עם האריזות.

 

שימוש חוזר ביתי

עוד דרך למחזר את הפלסטיק שאנחנו צורכים היא פשוט להשתמש בפלסטיק לאחר שימושו המקורי, ולהסב אותו למשהו אחר. קופסאות רבות מפלסטיק יכולות לשמש אותנו לאסון ולסידור הבית. כך גם קיבלנו קופסא חדשה בחינם וגם עזרנו למחזור הפלסטיק ולשמירה על העולם היפה שלנו.

 

שימוש חוזר לבית אחר

אם אין לכם שימוש בשביל עצמכם בשאריות הפלסטיק, אל תתייאשו, כי יש מצב שמישהו בדיוק מחפש את הפלסטיק הספציפי הזה שאתם באים לזרוק. יש לאנשים שימושים מיוחדים בכל מיני סוגי פלסטיק. אז למיטבי הלכת, לפני שזורקים, אפשר לשאול בקבוצת הוואצפ השכונתית אם מישהו צריך. גם ככה עובר בקבוצות האלו הרבה זבל.

 

קחו את האומנות שלכם צעד קדימה

בכל אדם מסתתר אמן קטן. יש כאלו שנותנים לו ביטוי ויש כאלה שכמעט לא שמים לב אליו. תנו דרור וחופש ליצירתיות שבכם, ותיצרו יצירות חדשות ומגניבות עם הפלסטיק שלכם. סריגה משקיות סופר, פיסול מבקבוקים ואדניות מקופסאות פלסטיק שונות הם רק חלק מהרעיונות ליצירה שאפשר ליצור עם הפלסטיק שלכם.

כמו בשימוש הרגיל החוזר, גם פה, אם נגמרת לכם היצירתיות, כנראה שגן הילדים הקרוב לביתכם ישמח מאוד לקבל.

 

לסיום

מיחזור הוא חשוב. אם לא בשבילכם, אז בשביל הנכדים והנינים שלכם. כדי שנוכל לנשום אוויר נקי ושהאווירה תהיה נעימה (בים ובכלל), בואו נשתמש שוב בפלסטיק שלנו. ניצור בו, נשתמש בו שוב או נזרוק אותו לפח הכתום, לא משנה מה, אך בואו נעשה בו שימוש חוזר.

פחים

 

אולי יעניין אותך גם

בניין
צרכנות
כיצד נקבע שמבנה נחשב מסוכן?

בעיות מבניות בבניין יכולות להיגרם מגורמים רבים ושונים, כמו גם בעיות שלד וכן התפוררות מעטפת הבניין. כל אלו ועוד, הינם גורמים שיכולים להוביל לכך שהעירייה

קרא עוד »
רולטה
צרכנות
גבר? יש לנו סוד בשבילך

חולה על משחקים? אוהב להרוויח כסף? יש לנו בדיוק את מה שאתה צריך! בעוד שבעבר היינו צריכים להרחיק ולטוס למקומות כמו בורגס או לאס ווגאס

קרא עוד »
פולוסה