חיפוש
חיפוש

איך לעצב את שולחן החג שלכם?

ליל הסדר מתקרב, ויש המון הכנות. אחת ההכנות הכי כיפיות היא המחשבה על עיצוב שולחן החג. עיצוב שולחן החג תמיד משמח את כל המשפחה וגורף מחמאות רבות מכל המוזמנים. אולם, זוהי מלאכה שבהחלט דורשת מחשבה ויצירתיות. אנחנו פה כדי לעזור ולהכווין במשימת עיצוב השולחן, ולגרום לשולחן הסדר שלכם להיראות במיטבו.

 

שלב ראשון – בחירת סוג מפה

ראשית, עליכם לחשוב מהו סוג המפה שאתם רוצים שתעטוף את השולחן. הבחירה הטובה ביותר היא מפות שולחן מעוצבות. לדעתנו, מפת שולחן לבנה מעוצבת היא הבחירה הנכונה ביותר לליל הסדר. הצבע הלבן מתאים מאד לאווירת החג, ועיטורי המפה משווים לה מראה מהודר.

כמובן שתוכלו לבחור בכל סוג מפה מעוצבת אחרת, החל ממפת משבצות וכלה במפה בצבע אחיד ועדין. כל בחירה שתהא לטעמכם ותתאים לאווירת החג תהיה בחירה נבונה.

 

שלב שני – בחירת גודל המפה

חשוב מאד למדוד את השולחן עליו יערך סדר הפסח. המפה צריכה לכסות את כל השולחן ויכולה להשתפך גם מעבר. אתם תבחרו עד לאן המפה תגיע. כמובן שיש לזכור כי אנשים יושבים מסביב לשולחן ולא כדאי שאורך המפה תציק להם בזמן האוכל. בחרו גודל שיכסה את השולחן אך כמובן ולא יתקרב לרצפה.

 

שלב שלישי – בחירת סוג הכלים

ישנן שתי אופציות לבחירת סוג הכלים – כלים חד פעמיים וכלים רב פעמיים. כמובן שלכל אחת מהאפשרויות יש את היתרונות שלה. לכלים חד פעמיים שני יתרונות: ראשית, כשהכלים חד פעמיים אין צורך לשטוף את הכלים עד השעות הקטנות של הלילה או בין המנות והדבר חוסך כאב ראש רציני. שנית, כך לא צריכים להכשיר את כל הכלים לפני הסדר.

כלים רב פעמיים כמובן יותר מרשימים ויכולים ליצור רושם מעט יותר חגיגי. בנוסף, כלים חד פעמיים יוצרים זיהום רב לסביבה ואם משפחה מרובת אנשים תשתמש בהם זיהום הסביבה שתיצור תהיה גדול מאד.

 

שלב רביעי – התאמת הכלים למפה

אם הכלים חד פעמיים, בחרו כלים שמתאימים למפה. כדאי שהכלים ישתלבו איתה כך שלא יצא שולחן בו הצבעים לא מתאימים ויוצרים מראה מבולגן.

אולם, אם בחרתם בכלים רב פעמיים כמובן שסדר הפעולה צריך להיות הפוך – קודם יש לבחור את הכלים ורק לאחר מכן את המפה. הכלים יישארו איתכם ומחירם יקר בהרבה ממחיר המפה. אם גם המפה וגם הכלים רב פעמיים, כדאי שיהיו תואמים כך שיתאימו לעיצוב של ארוחת החג הבאה.

לסיכום, עיצוב שולחן הפסח הוא משימה לא פשוטה אך מספקת ביותר. יש לזכור כי אנשים אוכלים עם העיניים וגם אם תכינו את האוכל הטעים ביותר, ולא תשקיעו בעיצוב, התוצאה לא תהא מושלמת. השקיעו ותצרו את הארוחה החגיגית ביותר ללילה משפחתי זה.

שולחנות אוכל

 

אולי יעניין אותך גם

מעצבת פנים
עיצוב
עיצוב פנים באזורים שונים בארץ

עיצוב פנים הוא השתקפות של ניואנסים תרבותיים, מסורות והעדפות סגנון חיים. כאשר אנו חוקרים אזורים שונים במדינה, אנו מגלים אסתטיקה עיצובית ייחודית המושפעת מגיאוגרפיה, אקלים,

קרא עוד »
פולוסה