חיפוש
חיפוש

איך לעצב בוק בת מצווה חלומי?

בת המצווה היא חוויה עוצמתית ומדהימה לחוגגת ומשפחתה, שפעמים רבות מסתיימת ברצון של החוגגת או הוריה לעצב בעצמם את בוק בת המצווה ולבחור בעצמם את התמונות, האווירה של אלבום התמונות, האיכות וכד'. אז איך לעצב בוק בת מצווה חלומי וייחודי, המתאים באופן אישי לחוגגת המקסימה? הטיפים הבאים יעזרו לכם לעשות זאת בקלות:

 

בחירת התמונות מתוך המאגר

מובן שהרצון הוא לבחור בתמונות הפוטוגניות והיפות ביותר, אבל לפעמים קשה לעשות זאת בצורה מוצלחת, גם משום שקיימות יותר תמונות שאהבנו מאשר מקום באלבום וגם משום שישנן לא מעט תמונות שהן רצף כמעט זהה של אותה הפוזה/ המבט/ הפעולה/ הלוקיישן.

ולכן זה הזמן להפשיל שרוולים ולהתנהג כמו עורכים מקצועיים ש"קוטלים" את התמונה החוזרת על עצמה ובוחרים ממנה רק אחת בלבד. זה קשה בסטים הראשונים, אבל ככל שתהיו יותר מהירי החלטה לגבי התמונה הנכונה כך תוכלו להמשיך לברור בקלות. נסו לשמור על מגוון רחב ככל האפשר של תמונות, כדי שהבוק לא יכיל רק סגנון אחד או תנוחה אחת.

ועכשיו – כשסיימתם "להפיל תמונות בעריכה", הגיע הזמן לבחור את גודל האלבום.

אלבום תמונות

עיצוב האלבום והקונספט

כיום אפשר למצוא שפע של תוכנות ליצירת אלבומים – חלקן מקוונות בתשלום וחלקן יינתנו לכם מבית הדפוס שבחרתם בו. רוב התוכנות פועלות באותו האופן והן ידידותיות ופשוטות מאוד לעבודה.

העיצוב מתחיל בפורמט הבוק והמידות שלו – קיימים אינספור גדלים לבחירה: 20*20 האינטימי, 30*30 המרשים, 30*20 המעניין, האלבום השוכב, האלבום העומד, האלבום הפנורמי ועוד ועוד. חישבו אמנם על הצורה שהכי מושכת אתכם, אבל גם על הדרך הכי פרקטית לאחסון. בסופו של דבר, הבוק יהיה שמור במקום מסויים לשארית חייו ורצוי שהוא יתאים מהבחינה הזו לבית. לכן בחרו בפרופורציה לא גדולה מאוד וגם כזו שתקל עליכם בשיבוץ התמונות.

כעת הזמן לעיצוב בוק בת מצווה: תצטרכו לבחור את סוג הנייר (כרומו העבה והאיכותי נחשב לפופולרי מכולם), את סוג העיצוב על פי תבניות המוצעות בתוכנה וכמות התמונות לכל דף ולהעלות את התמונות שבחרתם לתוך התוכנה. מקווים שהשכלתם לקבץ את כולן לתיקייה אחת כך שהמלאכה תהיה נוחה יותר.

דגש חשוב: אם אתם משתמשים בתבנית מוכנה בתוכנה, שימו לב שחלק מהתבניות הקיימות לא עומדות באותו יחס עם התמונה המקורית (יחס סטנדרטי של תמונות בת מצווה הוא 2:3) והן יחתכו חלק מהתמונה אוטומטית (קרופ). לכן קיימת אופציה גם לעצב בעצמכם ולהגדיר את היחס.

 

טיפים לעיצוב הבוק המושלם

בוק בת מצווה יפה ואיכותי שכיף לעיין בו גם שנים לאחר מכן, צריך לשמור על גוונים יחסית רגועים ולהימנע מתוספות של טרנדים חולפים. חפשו צבע ומרקם שמחמיאים לתמונות ומבליטים אותן מבלי לבלוט בעצמם (לא רק שחור ולבן אפשריים כאן אלא גם הבורדו והסגולים למיניהם, הפסטלים, הנקודות העדינות ועוד).

חשבו על השלב שבו תשבו לעיין בבוק ושאחרים יציצו בו גם. כיצד הוא נראה? מה הוא משדר? האם התמונות מועברות באופן חווייתי? האם כל דף מציג רעיון אחר בצורה זורמת? האם אפשר לקבל דרך הבוק "טעימה" מעולמה של החוגגת? ככל שתקפידו לחשוב יותר על התוצאה הסופית, כך הבוק יהיה קל יותר לעיצוב ומהמם יותר בפועל.

אולי יעניין אותך גם

פולוסה