חיפוש
חיפוש

איך לעצב חללים קטנים בבית ולגרום להם להראות גדולים יותר?

עברתם לדירה חדשה ואתם תוהים איך לעצב אותה? או שסתם נמאס לכם מהעיצוב הישן של הבית שלכם ובא לכם לחדש? תנו לי לספר לכם איך ניתן להרחיב את החלל גם הוא קטן, מהו תפקידו של הריהוט ובמה עוזרת מעצבת הפנים.

 

לגרום לחלל החדר להיראות גדול יותר

גם אם אין לכם בית גדול והחדרים קטנים, יש כמה שיטות שיעזרו לכם ליצור אשליה שהחלל גדול יותר ממה שהוא באמת. בואו נראה מהם העקרונות המנחים העומדים מאחורי עיצובים של מעצבת פנים לעיצוב יוקרתי:

  1. יצירת קו הפרדה ברור בין החללים השונים – צביעת הקירות במטבח ובסלון בצבעים שונים יצור אפקט עומק לכל חלל.
  2. שימוש בחפצים ארוכים – מזנונים אופקיים, ספות לאורך, שטיחים וטפטים עם פסים, נותנים תחושה של אורך לחלל.
  3. צביעה של התקרה, תלייה של הוילונות כמה שיותר גבוה, והוספה של פריטים גבוהים בחדר – כל אלו גורמים למבט לזנק כלפי מעלה ונותנים תחושה של גובה.
  4. השארת מרווח בין הרהיטים לקירות – נותן תחושה של מרחב ואוויריות.

 

עד כמה הריהוט באמת משפיע?

קירות ריקים ולבנים נראים לנו ריקניים. משרד בלי חפצים יראה לנו קר ומנוכר. בכל חלל בו אנחנו נמצאים אנחנו שואפים להרגיש אווירה של חמימות ותחושה של בית. צמחים ופרחים טריים מוסיפים לחלל תחושה של רעננות, שמחה ואופי. רהיטים בצבעים חמים (אדום, חום, כחול) מוסיפים תחושה של חמימות. שימוש במשטחים מבריקים או במראות, יגרום להחזר אור ויאיר את החדר (אפקט נוסף של עומק ואווריריות).

 

אור טבעי כחלק מעיצוב הבית

מלבד היתרונות הבריאותיים והכלכליים של האור הטבעי, לאור הטבעי תפקיד חשוב בעיצוב הבית. תאורה זו היא התאורה האיכותית ביותר והיא משרה אווירה נעימה יותר במהלך היום מאשר תאורה מלאכותית. בנוסף, אלמנטים שונים בחלל, כמו עציצים ושילוב של צבעים שונים, זקוקים לאור טבעי בכדי להיראות במיטבם.

 

איפה מעצבת פנים נכנסת לתמונה?

בואו נודה באמת, לא כולנו אנשים יצירתיים ולא כולנו יודעים להסתכל על הקיר ולקבוע איזה צבע יתאים לו ואיפה כדאי לתלות את המדף הבא. מעצבת פנים היא אשת מקצוע מומחית בתחומה, היא מסוגלת להסתכל על שלמות החלל ולעשות שימוש מרבי בו. היא תוכל לשלב בין הטעם האישי שלכם, לבין הצרכים שלכם בבית לבין האופנה שקיימת בשוק. כשמעצבים, נדרש זמן רב על מנת למצוא את הפריטים בהם אתם מעוניינים, אין ספק שאשת מקצוע תדע איפה ניתן למצוא כל פריט ולחסוך לכם כאב ראש.

 

לסיכום

כשאתם חושבים על עיצוב הבית, חישבו על יצירת אשליה של חלל גדול, בחירת הריהוט השונה לבית ושימוש באור. ואם אתם לא בטוחים שאתם יכולים לעשות עבודה טובה – אין בושה בלפנות לאשת מקצוע.

חלל מעוצב

 

אולי יעניין אותך גם

מעצבת פנים
עיצוב
עיצוב פנים באזורים שונים בארץ

עיצוב פנים הוא השתקפות של ניואנסים תרבותיים, מסורות והעדפות סגנון חיים. כאשר אנו חוקרים אזורים שונים במדינה, אנו מגלים אסתטיקה עיצובית ייחודית המושפעת מגיאוגרפיה, אקלים,

קרא עוד »
פולוסה