חיפוש
חיפוש

איך לפתוח סתימה בביוב

סתימה בביוב נגרמת כתוצאה מהשלכת מוצרים וחומרים שאינם מתכלים, מליקויים במבנה וכתוצאה מהסתעפות שורשים של עץ במערכת הביוב. המאמר יפרט כיצד ניתן לפתוח סתימה בביוב.

 

פתיחת סתימה באופן עצמאי

אם גיליתם סתימה קלה בשירותים או בכיורים נסו לשחרר אותה באמצעות פומפה. בנוסף, יש לפתוח את הניקוז הקרוב לאזור הסתימה ולבדוק באמצעות מקל או ספירלה לפתיחת סתימות אם אין גופים זרים העוצרים את זרימת המים. במידה וכל אלו לא הועילו שפכו מים רותחים לתוך הניקוז. אם הגורם לסתימה הוא גוש שומני, הוא יישטף והבעיה תיפתר. ישנו גם חומר חומצתי לפתיחת סתימות שבו ניתן להשתמש, אך בזהירות. הוא אינו בריא לנשימה ולסביבה ואין לגעת בו. לכן חשוב להצטייד בכפפות ולהרחיק אותו מאזורי הנשימה ומהעיניים. כאשר גם לשכנים יש סתימה ייתכן והבעיה נובעת מהצנרת המשותפת והוועד צריך להזמין אינסטלטור. כאשר לכל דיירי הרחוב יש סתימה, הבעיה היא במתקן הניקוז של העירייה והם מחויבים לטפל בבעיה.

 

סיוע של אינסטלטור

ככל שהסתימה מורכבת יותר יש להסתייע באינסטלטור מקצועי. אינסטלטור בדרום, בצפון או במרכז יאבחן את מקור הסתימה וייתן לכם את המענה הטוב ביותר. לחילופין, ניתן להזמין חברה המתמחה בפתיחת סתימות בביוב. כאשר יש הצפת ביוב חשוב לנקות את המקום וליבש אותו עד להגעת האינסטלטור ולהימנע משימוש במקום הסתימה. כשיש סתימה בשירותים אין להדיח את המים כי הסתימה תעלה למעלה. אותו הדין גם לגבי הכיורים. פתיחת המים לא תהדוף את הפסולת אלא רק תגדיל את הנזק ותעלה את המים והלכלוך עד לכדי הצפה.

 

פתיחת סתימה בביוב

סתימה מורכבת בביוב ניתן לפתוח באמצעות לחץ או שאיבה. לאחר זיהוי מקור הסתימה באמצעות מכשור מתקדם במצלמות טרמיות עם אינפרה אדום או רובוטים מיוחדים, האינסטלטור יעשה שימוש בלחץ חזק של מים בתוך צנרת הביוב. הלחץ יוציא את הגוף הזר או הפסולת התקועה בצנרת וישחרר אותה. לחילופין, האינסטלטור יעשה שימוש במשאבה היונקת את הפסולת מהצנרת ומשחררת אותה. הטכניקות הללו אינן פוגעות בצנרת או בבית והן יכולות לפתור בעיות רבות. כאשר מדובר בהסתעפות שורשים בצנרת יש להסיר אותם. במידה וזה לא מתאפשר יהיה צורך לחתוך את הצנרת ולהרכיב חדשה. גם אם הסתימות נגרמות כתוצאה מליקויים בבנייה, יש לחדש את הצנרת ולשפץ אותה אך זה מצריך שיפוץ של כל הבית והרמת הריצוף.

 

פעולות המונעות סתימה בביוב

כדי למנוע סתימות בביוב חשוב להיות מודע למה שזורקים לחורים שלו. אין לזרוק חומרים שאינם מתכלים כמו: תחבושות היגייניות, תחתוניות, טמפונים, פדים, חיתולים, מגבונים לחים ומזון שומני. על מנת שמקור שומני לא יגרום לסתימה, מומלץ להתקין בצנרת מפריד שומן שיעיל לכך. על כל דיירי הבניין המשותף להקפיד על כך כדי שלא תהיה הצפת ביוב גם אצל השכנים.

ביוב

אולי יעניין אותך גם

פולוסה