חיפוש
חיפוש

איך לפתוח סתימת שורשים בצורה מקצועית

סתימת שורשים בצנרת יכולה לגרום לנזקים רבים, הן לצנרת והן למבנה. הסתימה עוצרת את זרימת המים ועלולה לגרום להצפות. המאמר יתאר כיצד לפתוח סתימת שורשים בצורה מקצועית.

 

כיצד נגרמת סתימת שורשים?

הסתימות הנפוצות בבתים רבים קורות מהצטברות של פסולת וגבישים בתוך הצנרת. הסתימה בדרך כלל קשורה לכך שהדיירים זורקים לשירותים מגבונים, טמפונים, תחבושות היגייניות וכד'. סתימה אף עלולה להיווצר מהצטברות של שמנים למיניהם אשר מרוקנים לכיור או לשירותים. אך הגרוע מכל היא סתימת שורשים. סביב הבתים ישנם עצים אשר במשך השנים השורשים שלהם מסתעפים וחודרים לצנרת הביוב בתוך האדמה. כתוצאה מכך נוצרים סדקים בצנרת שגורמים לנזילת מים. למשל לפיקוס שניתן למצוא ליד בתים רבים, ישנם שורשים חזקים וארוכים שגורמים לתופעה זו.

 

מדוע אסור לתלוש את השורשים?

חברה מקצועית כמו ביובית בבאר שבע מטפלת בתופעת השורשים בצורה עדינה, זהירה ומקצועית. חל איסור לתלוש שורשים מכיוון שהם מתעבים ומתפצלים וכך נעשית פעולת זירוז ולא מניעה. השורש שמתעבה מרחיב את הסדק בצנרת או מועך אותה. סיבה נוספת היא שלשורש יש שרף השומר עליו מפני הרעלה ולכן לא ניתן לפזר חומרים שיעצרו את ההתרחבות שלו. השורש מאוד חזק ואם יתלשו אותו תיתלש גם הצנרת, חול יכנס אליה והיא תקרוס. מסיבות אלו השורשים אינם מקבלים טיפול כמו הסתימות הרגילות שאנו מכירים. אדם לא מקצועי שתולש את השורשים באמצעות מוט ברזל או ספירלה חשמלית יכול לגרום נזק רב לצנרת.

 

כיצד נלחמים בסתימת שורשים?

השיטה הטובה ביותר היא ניקוי השורשים על יד שטיפה בלחץ. זרם המים החזק יסיר את הסתימה באופן זמני ולכן לאורך זמן זה יש לחתוך את השורשים ולהשתמש בחומרים מאושרים כדי שהשורשים יפסיקו את צמיחתם. ישנם מקרים בהם החברה המקצועית תאלץ לכרות את העץ אך תעשה זאת רק באישור הרשויות. החומר בו משתמשים אנשי המקצוע הוא חומר אקולוגי שפעולתו לא רק קוטלת את השורשים, אלא אף מונעת את צמיחתם המחודשת. דרך נוספת היא שימוש ברובוט החותך את השורשים המטרידים. השורשים עלולים לגרום לתזוזת הבית ולכן הטיפול בהם קריטי אך חייב להיות זהיר.

 

איתור מקום הדליפה בצנרת

לפני קטיעת השורשים צריך לדעת מהו המקום ממנו יש נזילה. האיתור נעשה באמצעות רובוטים מיוחדים. את הרובוטים מציידים במצלמות סיבים אופטיים המחוברים למוניטור וכך ניתן לגלות את מקור הנזילה. גם שימוש במצלמה תרמית לזיהוי המקור הוא יעיל ומדויק. לסיכום, אל תתנו לשורשים להתפתח בצנרת ולגרום לנזק בלתי הפיך למבנה והזמינו עקירת שורשים מחברה מקצועית. חשוב לבחור בחברה מומלצת ובעלת ניסיון ומוניטין. לחברה יש עזרים טכנולוגיים מתקדמים והיא תפתור את הבעיה במהירות ובנחישות. זכרו שאין לתלוש את השורשים אלא לטפל בהם רק עם חומרים ידידותיים לסביבה.

ביוב

אולי יעניין אותך גם

פולוסה