חיפוש
חיפוש

איך לשמור על סדר במטבח?

המטבח זה הלב של הבית.

רוב הזמן אנחנו מבלים בו במיוחד כשאנחנו רעבים, ולכן חשוב שהוא יהיה נקי, מסודר ומאיר עיניים, שיהיה לנו כיף וחוויתי לבשל בו.

המטבח הוא אזור שתוך דקות יכול להתבלגן ולכן חשוב לשמור עליו מסודר על מנת לייעל אותו ולמצוא כל דבר תוך שניות מבלי לבזבז זמן על החיפוש.

 

אז איך נשמור עליו מסודר?

אילו דברים כדאי שיהיו טרם תחילת הסידור?

  • צנצנות אטומות
  • קופסאות סגורות שיכולות להיערם אחת על השנייה
  • סלסילות
  • בקבוקים
  • ווים לתלייה
  • קופסאות מודולריות – השומרות על טריות המזון
  • ועוד דברים שאתם חושבים שיכולים לעזור לכם, כל אדם והמטבח שלו.

במידה ואין לכם את הציוד הזה בבית תוכלו ללכת לכל חנות כלבו או סטוק ולמצוא אותו. זה נמצא בכל מקום ועולה שקלים בודדים.

 

חלוקה לפי אזורים

על מנת שהסדר יהיה יעיל תתחילו בדברים הכי מסובכים והם הסירים, המחבתות והכלים החד פעמיים. אין דבר יותר מעצבן מלריב עם המגירות על מנת שהסירים, המחבתות והכלים החד פעמיים ייכנסו אליהם ולכן, חשוב להכניס אותם בצורה מסודרת ונוחה ושיהיה אפשר גם להוציא אותם בצורה נוחה וקלה.

סירים – ערמו אותם אחד על השני, מהגדול עד לקטן. את הסירים שהכי פחות משתמשים בהם שימו הכי למטה או יותר בפנים על מנת שהסירים שמשתמשים בהם באופן קבוע יהיו בהישג יד. את המכסים הפכו ושימו אחד על השני, הם תופסים פחות מקום ככה.

מחבתות – אותו רעיון. הניחו אותן אחת על השנייה בתוך המגירה כאשר המחבתות שיש בהן הכי שימוש למעלה. אם אתם מרגישים שיש לכם יותר מדי מחבתות בדקו אם יש כאלה שאתם לא משתמשים בהן בכלל ושיקלו אופציית זריקה\תרומה.

כלים חד פעמיים – זה הדבר שהכי מתבלגן. עשו לכם ערימה לפי סוגים (כוסות, צלחות, סכו"ם). אם אתם מרגישים שהערימות לא שורדות מומלץ להכניס את הסכו"ם לתוך קופסאות (כמובן לחלק בין הסוגים – מזלגות, סכינים, כפות ועוד) ולחלק את המגירה, יעשה לכם סדר בעיניים.

 

ארונות

בארונות האוכל חלקו אותו לסלסילות לפי נושאים. סלסילת תבלינים, סלסילת מוצרי אפיה (שמרים, תמצית וניל, אבקת אפיה, סודה לשתייה ועוד), סלסילת שימורים, סלסילת פחמימות (פסטות, קוסקוס, פירורי לחם).

כמובן שמוצרים פתוחים ומוצרים סגורים שימו בסלסילות נפרדות, על מנת שלא ייצא מצב שיש בארון חבילת פתיתים פתוחה ופתחתם חדשה. כך תוכלו להשתמש באוכל בצורה יעילה מבלי לזרוק דברים פתוחים ששכבו המון זמן בארון.

 

בקבוקים

את כל הבקבוקים (שמן, שמן זית, חומץ ועוד) שימו במגירה נשלפת עם מספיק מקום שהבקבוקים יכולים לעמוד בהם על מנת שהנוזל שנמצא בהם לא יישפך. אם אתם לא סומכים על הבקבוקים שנמכרים בסופר תוכלו לקנות בקבוקים יותר הרמטיים ולהעביר את הנוזלים לשם. כמובן שחשוב להבדיל בין סוגי הנוזלים השונים ולכן במידה ובחרתם להעביר את הנוזלים לבקבוקים אחרים מומלץ לקנות מדבקות שם לבקבוק ולהדביק על כל סוג נוזל את שמו, אתם לא רוצים לגלות שטיגנתם שניצלים עם חומץ.

 

ניקיון ואסתטיות

דאגו לכסות אזורים שהסבירות שיישפכו עליהם דברים גבוהה במגבות נייר או בניילון המיועד לכך על מנת לשמור על סדר והיגיינה. זה ימנע מכם להוציא את הדברים כל כמה ימים ולנקות את האזור המלוכלך, ואם נשפך נוזל דביק שלא יתייבש ואז ההסרה תהיה יותר מורכבת.

 

לצמצם כלים

אין סיבה שהמטבח יהיה עמוס בכלים ישנים שלא משתמשים בהם. אם אתם רואים שיש יותר מדי דברים במטבח חסרי שימוש אל תפחדו לזרוק או למסור אותם, יהיה לכם הרבה יותר סדר בעיניים כאשר לא יהיו דברים מסוג זה במטבח.

כנ"ל לגבי מגבות ומוצרי חשמל, אין חובה לאגור דברים. אם המוצרים הלא שמישים עדיין במצב טוב תוכלו למסור אותם לאנשים שבאמת זקוקים להם ואין באפשרותם לקנות, כך גם תעשו מעשה טוב וגם תצמצמו את הבלגן במטבח.

שמירה על סדר במטבח זה לא דבר קשה במיוחד כאשר הוא מסודר בצורה יעילה מלכתחילה, שמרו על סדר וכך תימנעו ממטבח מבולגן והסדר בו יהיה פשוט ויעיל.

בהצלחה!

 

חלל נקי

אולי יעניין אותך גם

מים ראשית
ניקיון
מה זה דיגום מים?

דיגום מים הוא תהליך בו נלקחת דגימה ממקור מים, בכדי לבחון את איכות המים. הבדיקה נערכת באופן תקופתי באמצעות ניטור מדדים המאפשרים לאפיין את מרכיבי

קרא עוד »
פולוסה