חיפוש
חיפוש

איך לתכנן יום גיבוש מוצלח לצוות שלכם?

ימי גיבוש הם חלק מהמערך השנתי בכל ארגון מתוקן, ימים אלו יוצרים אווירה של אחדות ושיתוף פעולה בין העובדים, מעודדים אמביציה ומוטיבציה, ומחדשים את מאגרי הכוחות שאולי

הדלדלו מעט, לאחר תקופה שוחקת בעבודה.

מתעתדים לאסוף את העובדים שלכם ליום גיבוש חוויתי? לפניכם מספר עצות שעובדות בתכנון יום גיבוש לעובדים, לחוויה שלא תישכח.

 

הקונפליקטים שעלולים להטריד אתכם בתכנון יום גיבוש

כל ארגון מכיל צוות עובדים המורכב באופן הטרוגני. בבואכם לתכנן יום גיבוש, חשוב שתתנו את הדעת לשוני בין המשתתפים השונים: גילאים שונים, סטטוס משפחתי אחר והעדפות אישיות מנוגדות. אל תיבהלו מהתמהיל הלכאורה בלתי אפשרי הזה, עדיין תוכלו לארגן יום גיבוש מוצלח, הגם שחברי הצוות אינם עשויים כולם אותו חומר זהה.

בשלב הראשון, חשוב להכיר את אופי המשתתפים באירוע הגיבוש.

 

בניית תוכנייה של יום גיבוש, על סמך היכרות עם העובדים

מתוך היכרות עם אנשי הצוות העומדים להשתתף במיזם, תוכלו ליצור רשימה של תכונות משותפות בין קבוצות עובדים בחברה, כך ייתכן וכמה עובדים חובבים פעילות אתגרית, חלק אחר מעדיף לצאת יחד למסעדה, ורבים אחרים חולמים על מסלולי הליכה בשטח. בתכנון יום הגיבוש תוכלו לשלב את ההעדפות השונות, וכך לבנות יום שבו כל אחד מהעובדים ימצא חוויה המתאימה לו ולאופיו.

 

תיאום – ההבדל בין יום גיבוש ש"דופק" ליום גיבוש דפוק

בטח גם אתם השתתפתם בפעם בתוכנית שהייתה נשמעת מבטיחה, אולם באורח פלא, כל מה שיכול היה להשתבש השתבש בה, מה שהוציא את הטעם מהאירוע כולו.

כדי שיום הגיבוש שלכם יתנהל ללא דופי, חשוב שתתאמו מראש עם כל הגורמים הרלוונטיים, הכוללים את חברת ההסעות, מנהלי האתרים, בעלי המסעדה ומדריכי הטיולים. אירוע המנוהל היטב ללא תקלות, יוגדר לרוב בפי העובדים, כאירוע גיבוש מוצלח.

 

יום ללא היררכיה

את יום הגיבוש חשוב לערוך ללא סולם הדרגות הקבוע, המאפיין כל מקום עבודה. השחרור מכבלי התפקיד, ולו ליום אחד, משפיע בצורה חיובית על בני כל המעמדות והדרגים. פעילות ללא היררכיה משיגה גיבוש איכותי הרבה יותר, ומאפשרת לכל אחד מהעובדים להתבטא באופן חופשי.

 

תכנון פנימי או חברה חיצונית?

חברות רבות מעדיפות את שירותיה של חברה חיצונית להפקת יום גיבוש לצוות עובדים כדי להסיר מעצמם את עול התכנון והארגון. במרה זה חשוב להיפגש עם צוות ההפקה, ולהגיע לתיאום ציפיות מצד כל הצדדים.

 

אפשרו לעובדים שלכם לשבור שגרה

ימי כיף, נועדו כדי לספק לעובדים שעות של חילוץ עצמות מעבודה אינטנסיבית, דיבור פתוח שלא בנושאי עבודה עם עמיתים למקצוע במחלקות השונות בחברה, ואגירת כוחות חדשים לקראת תקופה נוספת של עבודה איכותית יותר. יום גיבוש מתוכנן היטב, יעניק לעובדים מענה חווייתי מעולה, ויגרום להם חיבור למקום העבודה, מה שיעלה את רמת המוטיבציה והתפוקה בחברה.

בליינים

 

אולי יעניין אותך גם

פולוסה