חיפוש
חיפוש

איך מבצעים הדברת פשפשים?

הדברת פשפשים הינה מההדברות המסובכות ביותר לביצוע. בעוד שבהדברות אחרות ניתן להסתפק בריסוס בלבד, הדברת פשפשים דורשת שילוב של מספר טכניקות הדברה וביצוען ברמה הגבוהה ביותר. מכיוון שכך, כאשר מזמינים מדביר לביצוע הדברת פשפשים יש להזמין מדביר מנוסה ומקצועי אשק בקיא בהדברות פשפשים ומבצע אותן בתדירות גבוהה. להלן נכיר את שלבי עבודתו של המדביר במסגרת הדברת פשפשים.

 

פשפש המיטה

פשפש המיטה הינו חרק טפיל זעיר, הניזון מדמם של בעלי חיים אחרים. הפשפש פעיל בשעות הלילה ומצוי במנוחה במסתור במהלך רוב שעות היום. מין הפשפש אשר נפוץ במיוחד בישראל, הוא פשפש המיטה. פשפש המיטה הסתגל לחיים במרחב האורבני והוא יודע כיצד לנצל אותם לטובתו. הפשפשים יתחבאו בבית שלכם במהלך היום ולעת ערב יטפס על מיטתכם ויעקוץ אתכם.

 

הדברת פשפשים

כאשר יש לכם פשפשים בבית, אין מנוס אלא לבצע הדברת פשפשים מקצועית על ידי מדביר מורשה. הדברת הפשפשים כוללת מספר שלבים. נסקור שלבים אלו כדי לדעת כיצד מבצעים הדברת פשפשים.

 

    1. זיהוי פשפשים בבית

השלב הראשון בהדברת פשפשים הוא זיהוי הימצאותם של הפשפשים בבית. כלל לא פשוט לאתר פשפשים, שכן הם זעירים, מתחבאים במהלך היום ופעילים אך ורק בלילה. הדרך הפשוטה ביותר לזהות כי מצויים פשפשים אצלכם בבית, היא באמצעות זיהוי העקיצות שלהם. עקיצות הפשפש גורמות להופעת עיגול אדמומי על הגוף ובמרכזו נקודה כהה. הופעה של מצבור עקיצות שכאלו על פלג גופכם העליון, תעיד על הימצאות פשפשים אצלכם בבית.

 

    2. איתור הפשפשים והכנת השטח

השלב הראשון בעבודתו של המדביר הוא איתור הפשפשים במקומות המסתור שלהם. המדביר יחפש את הפשפשים בכלל המקומות המועדים להימצאותם, דוגמת מזרון המיטה, מסגרות התמונות או שקעי החשמל. לאחר איתור מקומות המסתור של הפשפשים, המדביר יכין את החדר להדברה תוך פינוי רהיטים והכנת המרחב על פי צרכיו.

 

    3. ריסוס

לאחר איתור הפשפשים, המדביר יבצע ריסוס כנגדם באמצעות פחמן דו חמצני וחומרים כימיים נוספים. הריסוס ישמיד את רוב הפשפשים בשטח, אך בכך לא תמוצה פעולת ההדברה.

 

    4. שאיבה

כעת, המדביר ישאב את הפשפשים שנותרו בעזרת שואב תעשייתי עוצמתי. השאיבה תשלים את הדברת הפשפשים הבוגרים באזור המודבר. עם זאת, ביצי הפשפשים לא יושמדו בהכרח ועל כן יש להמשיך בהליך.

 

    5. קיטור

לבסוף, המדביר ידביר את ביצי הפשפשים באמצעות קיטור. המדביר יטיח קיטור באזורי המסתור של הפשפשים בטמפרטורה המדויקת. הקיטור, יוביל להשמדת הביצים ועיקורן. כך, המדביר יבטיח כי לא יקום דור חדש של פשפשים בשטח המודבר ותוכלו ליהנות מחדר ללא פשפשים לאורך זמן.

 

לסיכום

לסיכום, הדברת פשפשים מבוצעת באמצעות חמישה שלבים. ראשית, הלקוח מזהה כי יש לו פשפשים בבית. שנית, המדביר מאתר את מקום הימצאם ומכין את החדרים להדברה. לאחר מכן, תבוצע הדברה בריסוס, בשאיבה ובקיטור. בכך, תושלם ההדברה.

הדברת פשפשים

אולי יעניין אותך גם

פולוסה