חיפוש
חיפוש

איך מבקשים החזר מס וכמה זמן זה לוקח

בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים מתוודעים לאפשרות שלהם לקבלת החזר מס.

אם לאורך השנים מעט מאוד אנשים היו מקפידים על מעקב צמוד בנושא המיסים, הרי שהיום מדובר על מצב אחר לחלוטין.

המצב הזה יכול להיווצר הודות לכניסתן של חברות רבות לשוק של החזר מס, והן מאפשרות היום תהליך פשוט של בדיקה, הגשת מסמכים וקבלת החזר מס בקלות לחשבון הבנק.

אז איך מבקשים החזר מס וכמה זמן זה לוקח? יצאנו לבדוק וחזרנו עם תשובות שיפתיעו גם אתכם.

 

החזר מס – מה זה בכלל?

עוד לפני שנדבר על כמה, למה ואיך, חשוב שנבין מהו החזר מס. החזר מס הוא למעשה תשלום שאותו חלק מהאנשים זכאים לקבל בסוף כל שנת מס, היות ולאורך השנה הם שילמו מיסים גבוהים יותר מאלו שאותם הם היו צריכים לשלם.

 

הקשר בין החזר מס לבין מדרגות מס

כל אחד ואחת מכם משלמים מיסים דרך תלוש השכר שלהם, או באופן עצמאי. המיסים משולמים באופן חודשי, אך השקלול שלהם מתבצע באופן שנתי. לכן, לעיתים נוצרים פערים בין מה ששולם בפועל לבין מה שאמור היה להיות משולם. לדוגמה: שמואל הכניס בחודש ינואר 10,000 ש"ח, ושילם מס בהתאם למדרגת המס הרלוונטית, שעומדת על 20%. לעומת זאת, בחודש פברואר הכניס שמואל 6,000 ש"ח, ושילם מס בהתאם למדרגת המס הרלוונטית, שעומדת על 10%. בסוף השנה, ייתכן ויוכל שמואל לבצע בדיקה שתניב תוצאה שעל פיה הוא זכאי לקבלת החזרי מס.

 

בקשת החזר מס – כך זה עובד

על מנת לקבל החזר מס, שיכול להגיע גם לסכומים של אלפי ועשרות אלפי שקלים בשנה, יש להגיש בקשה לרשות המיסים, בצירוף כל המסמכים הרלוונטים. הבקשה הזו בדרך כלל תאושר או תסורב בתוך כארבעה חודשים, ובהתאם יוכל להתבצע ההחזר בפועל אל חשבון הבנק של המבקש.

התהליך עלול להיות ארוך יותר מהרגיל בעקבות תקופות חגים או תקופות עמוסות יותר ברשות המיסים, אולם היות והסכומים המתקבלים יכולים להיות גבוהים ביותר – שווה להמתין בסבלנות.

 

סיכומו של עניין: להגיש בקשה להחזר מס בצורה פשוטה ונוחה

היות ומדובר על הליך בירוקרטי שדורש איסוף מסמכים, הגשת המסמכים ולאחר מכן בקרה על ההליך שאותו עוברת הבקשה, רצוי לפנות אל חברות שעוסקות בהחזר מס באופן מקצועי. בצורה הזו, תוכלו לקבל ליווי צמוד מהחברה, שכבר מכירה את ההליך בצורה מעמיקה ויודעת כיצד לנהל אותו באופן מקצועי.

חברה שכזו עשויה לדרוש תשלום מסוים במידה ותימצאו זכאים לקבלת החזר מס, אך מרבית החברות אינן דורשות תשלום על שלב הבדיקה, והוא בדרך כלל יתבצע באופן חינמי לחלוטין. זה הזמן שלכם לבדוק את האופציה של החזר מס עבור שנת המס האחרונה ועבור שש השנים הקודמות לה, ומי יודע – אולי תמצאו את עצמכם מקבלים את הכספים ששייכים לכם בחזרה. בהצלחה!

 

שטרות

אולי יעניין אותך גם

דולרים
פיננסים
התנהלות פיננסית בגיל השלישי

לא קל להתנהל נכון פיננסית בגיל המבוגר. כאשר אנחנו מתבגרים אנחנו מוצאים את עצמנו זקוקים לכנסה גבוהה יותר למרות שגובה ההכנסה הצטמצם. לא מעט מבוגרים

קרא עוד »
פולוסה