חיפוש
חיפוש

איך מתאימים שתלים לשיניים לגיל השלישי?

ככל שאנו מתבגרים, השיניים שלנו הופכות רגישות יותר לנזק וריקבון. זו הסיבה שבריאות השיניים הופכת חשובה יותר ככל שאנו נכנסים לשנות הזהב שלנו. השתלות שיניים הפכו לפתרון פופולרי עבור קשישים שאיבדו שיניים עקב הזדקנות, פציעה או עששת. במאמר זה נבדוק כיצד השתלות שיניים מתאימות לגיל השלישי.

 

מהם השתלות שיניים?

שתלים דנטליים הם שורשי שיניים מלאכותיים המושתלים בניתוח לתוך עצם הלסת. הם עשויים מטיטניום וחומרים אחרים התואמים את גוף האדם. לאחר הנחת השתל, מחברים אליו כתר או גשר כדי להחליף את השן או השיניים החסרות. שתלים דנטליים הפכו לחלופה פופולרית לתותבות וגשרים מכיוון שהם נראים ומרגישים כמו שיניים טבעיות. יש להם גם אחוזי הצלחה גבוהים ויכולים להחזיק מעמד שנים רבות עם טיפול נאות.

מהם השתלות שיניים

מדוע השתלת שיניים מתאימה לגיל השלישי?

ככל שאנו מתבגרים, השיניים והחניכיים שלנו הופכות פגיעות יותר לנזק וריקבון. קשישים רבים חווים אובדן שיניים עקב מגוון סיבות, כולל:

– מחלת חניכיים

– עששת

– פציעה או טראומה

– בלאי לאורך זמן

השתלות שיניים מציעות פתרון לקשישים שאיבדו שיניים ורוצים להחזיר את החיוך ואת בריאות הפה שלהם. הנה כמה סיבות מדוע השתלת שיניים מתאימה לגיל השלישי:

1. שיפור בריאות הפה

שתלים דנטליים יכולים לשפר את בריאות הפה על ידי מניעת אובדן עצם ושמירה על השיניים שמסביב. כאשר שן אובדת, עצם הלסת יכולה להתחיל להידרדר עם הזמן. זה יכול לגרום לשיניים שמסביב להזיז ולהיות לא מיושרות, מה שמוביל לבעיות שיניים נוספות. שתלים דנטליים עוזרים למנוע אובדן עצם ולהשאיר את השיניים מסביב במקומן.

 

2. שיפור איכות החיים

השתלת שיניים יכולה לשפר את איכות החיים של קשישים על ידי החזרת יכולתם לאכול, לדבר ולחייך בביטחון. שיניים תותבות וגשרים עלולים להיות לא נוחים ועלולים להחליק או להזיז בפה, מה שמקשה על אכילת מזונות מסוימים או דיבור ברור. השתלת שיניים היא פתרון קבוע שנראה ומרגיש כמו שיניים טבעיות, המאפשר לקשישים ליהנות מהמאכלים והפעילויות האהובים עליהם ללא כל הגבלה.

 

3. תוצאות לאורך זמן

להשתלות שיניים יש אחוזי הצלחה גבוהים ויכולים להחזיק מעמד שנים רבות עם טיפול נאות. הם מהווים פתרון לטווח ארוך שיכול לספק לקשישים תחליף קבוע ואמין לשיניים חסרות. בניגוד לשיניים תותבות וגשרים, שתלים דנטליים לא צריכים להיות מוחלפים או להתאים לאורך זמן, מה שהופך אותם לאופציה נוחה וחסכונית עבור קשישים.

 

4. הערכה עצמית משופרת

לאובדן שיניים יכולה להיות השפעה משמעותית על ההערכה העצמית והביטחון העצמי של האדם. השתלת שיניים יכולה לעזור להחזיר את הביטחון של קשישים על ידי כך שהם מספקים לו חיוך טבעי ומושך. זה יכול לשפר את איכות החיים הכללית שלהם ולעזור להם להרגיש יותר בנוח במצבים חברתיים.

 

כיצד מתקינים שתלים דנטליים?

תהליך השתלת שיניים כולל בדרך כלל מספר שלבים. השלב הראשון הוא התייעצות עם רופא שיניים כדי לקבוע אם השתלות שיניים הן אופציה מתאימה למטופל. זה עשוי לכלול בדיקת שיניים, צילומי רנטגן ובדיקות אבחון אחרות.

אם מומלצים שתלים דנטליים, השלב הבא הוא הליך הנחת השתלים. זה כרוך בניתוח הנחת השתל לתוך עצם הלסת. לאחר מכן השתל יצטרך להתמזג עם העצם במשך תקופה של מספר חודשים. תהליך זה נקרא אוסאואינטגרציה והוא חיוני להצלחת השתל בטווח הארוך.

לאחר שהשתל התמזג עם העצם, יוצמד לשתל כתר או גשר כדי להחליף את השן או השיניים החסרות. הכתר או הגשר ייוצרו בהתאמה אישית לצבע ולצורה של השיניים שמסביב, מה שמבטיח תוצאה במראה טבעי.

כדאי לבחור ברופא שיניים בקרבתכם, למשל למי שמעונין בשתלים לשיניים בירושלים כדאי לבקר במרפאה ירושלמית, שכן לעתים נחוץ להגיע לביקורת ורצוי מרפאה בקרבת מקום.

 

סיכום

השתלת שיניים היא אופציה מתאימה לקשישים שאיבדו שיניים עקב הזדקנות, פציעה או עששת. הם מציעים פתרון לטווח ארוך שיכול לשפר את בריאות הפה, איכות החיים וההערכה העצמית. אם אתם קשישים השוקלים השתלת שיניים, חשוב להתייעץ עם רופא שיניים על מנת לקבוע אם זו האופציה הנכונה עבורכם.

אם אתם מחפשים מרפאת שיניים בירושלים המציעה שירותי השתלות שיניים, קיימות אפשרויות רבות. הקפידו לבחור רופא שיניים בעל מוניטין ומנוסה שיוכל לספק לכם את הטיפול האיכותי ביותר ואת התוצאות הטובות ביותר.

אולי יעניין אותך גם

רופא שיניים
רפואת שיניים
מתי צריך לבקר רופא שיניים?

ביקורי שיניים קבועים חיוניים לשמירה על בריאות הפה המיטבית. עם זאת, אנשים רבים לעתים קרובות מזלזלים בחשיבותן של בדיקות שיניים שגרתיות ופונים לטיפול שיניים רק

קרא עוד »
מה ההבדל בין סתימה לטיפול שורש
רפואת שיניים
מה ההבדל בין סתימה לטיפול שורש?

שניים מטיפולי השיניים הנפוצים ביותר, הם סתימה וטיפול שורש. שני הטיפולים משמשים לטיפול בבעיות שיניים מסוג חורים וריקבון. רבים מהאנשים נוטים להתבלבל בין הטיפולים ולחשוב

קרא עוד »
פולוסה