חיפוש
חיפוש

איך מתכננים מדפים במחסן שיקלו על העבודה?

כדי לשמור על פעילות מחסן יעילה, תקינה ובטיחותית, חשוב להסתמך על מערכות אחסון שתוכננו בקפידה. בין אלה נמצא כמובן תהליך תכנון נכון של המדפים שלכם, שיכול להשפיע באופן משמעותי על העבודה הפרודוקטיבית במחסן. אז איזה שיקולים מהותיים כדאי לבחון בעת תכנון מדפים במחסן? נבחן את כל אלה לפניכם.

 

ניתוח צורכי האחסון

לפני שאתם ניגשים לתכנון של מידוף מחסנים, חשוב שתנתחו את צרכי האחסון שלכם. חישבו מה המלאי שלכם כולל, איזה סוגים וגדלים של פריטים אתם צריכים לאחסן, מהי תדירות התזוזה שלהם וכדומה. סווגו את הפריטים השונים לפי גודל, משקל, שבריריות וכדומה. על סמך הנתונים הללו תוכלו לקבוע איזה סוגים של מערכות מדפים אתם צריכים בכדי שהם יוכלו לענות על הצרכים שלכם ולשמור על הבטיחות במחסן.

מדפים במחסן

ניצול שטח

ניצול מיטבי של השטח שלכם הוא חיוני בעת תכנון מדפים למחסן. חישבו על החלל הפנוי, לאורך ולרוחב, כך שתוכלו למקם מדפים באופן שעושה בו שימוש יעיל. חישבו גם על הטמעת מערכות מדפים מתכווננות שיאפשרו לכם גמישות להתאמה של המדפים לגדלי פריטים שונים. בנוסף, חישבו על פתרונות "מחוץ לקופסא" בכל הנוגע לצמצום שטח, לדוגמה יצירת מעברים צרים במחסן.

 

נגישות

אחת הדרכים להפוך את העבודה במחסן לקלה יותר היא נגישות רבה לפריטים השונים שמאוחסנים בו. חשבו על פריטים מבוקשים יותר ומבוקשים פחות ומקמו את המדפים בהתאם לכך. כך פריטים שצריך לעיתים קרובות יותר יהיו מקדימה ויאפשרו עבודה זורמת, קלה ויעילה יותר.

חשוב גם לארגן את המדפים ולקטלג אותם כך שיהיה סדר ושכל מי שצריך משהו- תמיד יידע כיצד להגיע אליו. אפשר לעשות עם זה עם תגיות, עם צבעים שונים למדפים בקטגוריות שונות ועוד. בנוסף- הקפידו על תאורה טובה על המדפים בכל האזורים, כך שניתן יהיה לראות הכל כמו שצריך. כך אפשר גם לעזור לעובדים וגם למנוע תאונות.

מדפים במחסן

אמצעי בטיחות

בעת תכנון של מדפים במחסן חשוב מאוד שבטיחות תהיה בראש סדר העדיפויות. עצבו מדפים כך שיעמדו במשקל של הפריטים המאוחסנים ויבטיחו חלוקת משקל נכונה שלא תייצר נזק. חשוב גם לבחור במדפים שעשויים מחומרים איכותיים ועמידים. גם אם הם עולים יותר כסף- זה חשוב וימנע גם פגיעה במלאי שלכם וגם בעובדים שלכם.

 

אל תפחדו לבצע שינויים

גם אם סיימתם לתכנן את מידוף המחסן שלכם והתחלתם להשתמש בו- זה לא אומר שפה נגמרה העבודה. חשוב שתמיד תשימו לב האם זרימת העבודה היא חלקה, האם השטח מנוצל כמו שצריך והאם הציוד והמוצרים השונים נשמרים היטב. אם צריך לבצע שינוי כלשהו- אל תהססו לעשות זאת. אופטימיזציה של התהליכים השונים יכולה להפוך את העסק שלכם ליעיל יותר- מה שבסופו של דבר יניב לכם רווחים.

מדפים במחסן

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
יש לך עסק? כך תייעל אותו

מאחורי כל עסק מצליח עומד מנהל שבוחן בתדירות גבוהה את דרכי ההתייעלות האפשריות שיובילו לשיפור ההתנהלות היום יומית. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע בהליך

קרא עוד »
פולוסה