חיפוש
חיפוש

איך ניתן לטפל בשיניים רקובות?

כאמור, לא צריך להכביר במילים על מנת להמחיש את מידת חשיבותן של שיניים בריאות ואסתטיות.

ניתן לומר כי אם הפנים הן כרטיס הביקור של האדם, אז השיניים והחיוך הן הלוגו.

החיוך והשיניים שהוא חושף הינם נקודת המיקוד הראשונה אשר תופסת את תשומת הלב של הצופה שמולכם. בעוד שאת צבע השיניים לא תמיד ניתן לראות מרחוק, חיוך שחושף שיניים לבנות ובריאות בהחלט מרשים למרחקים.

אבל מה קורה כשהחיוך חושף שיניים שחורות ורקובות? כנראה שהרושם האינטואיטיבי שיתקבל אצל מרבית האנשים יהיה רושם של הזנחה, חוסר רצון או יכולת להתמודד עם הבעיה וכמובן חולי.

 

הגורמים לשיניים רקובות

גורמים פסיכולוגיים

הסיבה העיקרית שאנשים מגיעים למצב של שיניים קרובות, הינה שאינם טיפלו בבעיה שהייתה קיימת בשן מבעוד מועד לאורך פרק זמן ממושך, והבעיה החריפה עד רמת הריקבון.

לדוגמא, עששת שלא טופלה לאורך זמן, עלולה להוביל לריקבון של שן.

אנשים רבים חוששים מהטיפול עצמו ולכן דוחים את ההתמודדות עמה, אחרים חוששים לגשת ולבדוק מתוך הפחד שלא יעמדו בתשלומים. למעשה, מדובר בפוביה חסרת היגיון שהרי הטיפול בשיניים רקובות הינו יקר בהרבה מאשר טיפול בשלבים מוקדמים יותר.

 

סגנון חיים

עישון למשל, ידוע מאוד כמזיק לבריאות השיניים. העישון לבדו כנראה שלא יביא להירקבות השיניים כל כך מהר.

אך אם נחבר ביחד מספר גורמים נוספים כמו אכילת מזונות עתירי סוכר, או אי הקפדה על שגרת ניקוי מספקת ועישון כרוני – תרחיש של הירקבות השיניים הופך ללא דמיוני כלל וכלל.

 

גורמים גנטיים

בעניין זה, קיימות מספר אסכולות. ישנם רבים הסבורים כי הנטייה לריקבון הינה גנטית, וקיימות לכך דוגמאות בשטח.

מצב של הזנחת שיניים עד כדי מצב של ריקבון אצל ההורים ואז אצל הילדים וכן הלאה. גם כאן כמובן קיים אלמנט פסיכולוגי שמשפיע – אם ההורים מכתיבים נורמה כי שיניים רקובות הינן מצב תקין, הילדים כנראה יגדל לחשוב שזהו אכן מצב נורמטיבי.

אולם, אף אדם אינו חי באמת בשלום עם שיניים שחורות ורקובות, לכן בכל מה שקשור בבריאות השיניים, כדאי מאוד לא להסתמך על גנטיקה, וכן לקחת אחריות אישית ולייצר לעצמנו את המציאות הרצויה.

 

מה הטיפול לשיניים רקובות?

כיום, ישנן מספר שיטות לטיפול בשיניים רקובות. הדרך הפופולארית היותר הינה השתלות שיניים.

תהליך שתמיד יתחיל מדיאגנוזה טובה של צוות מומחים, פיודונט שמומחה לחניכיים, וכן כירורג שמתמחה בחיתוכים שיש לבצע בתהליך ההשתלה, וכמובן רופא שיניים מצוין.

כל אחד יתרום מהידע שלו על מנת לגבש ביחד את תכנית הפעולה הטובה ביותר, לכל מקרה לגופו.

אנשים רובים נוטים לחשוב כי הליך השתלת שיניים הינו יקר ומסובך, וכנראה שלא יעמדו בתשלומים. אולם, כיום ישנם מספר פתרונות המתאימים לרבים, ופריסת תשלומים אשר כמעט כל אחד יוכל לעמוד בה. לפרטים נוספים והצעת מחיר היכנסו לאתר דוקטור שיניים.

 

 

קליניקה

אולי יעניין אותך גם

בֶּקַע
בריאות
מה זה בקע ואיך מטפלים בזה?

במצב של בקע, איבר פנימי בולט באופן לא תקין, דרך דופן שרירית פגומה. בקע יכול להתרחש באזורי הגוף השונים אבל עיקר המקרים הנפוצים מתארים בקע

קרא עוד »
פגיעה באיכות השמיעה
בריאות
פגיעה באיכות השמיעה

השמיעה שלנו היא חוש חשוב שאנחנו נוטים לקחת לעיתים כמובן מאליו. אלא שחשיבות השמיעה מתגלה כאשר יש ירידה באיכות שלה. פתאום התקשורת עם חברים משפחה

קרא עוד »
איך לטפל בנשירת שיער
בריאות
איך לטפל בנשירת שיער

נשירת שיער, היא מצב שכיח המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית על ההערכה העצמית והרווחה הכללית של האדם. למרבה

קרא עוד »
פולוסה