חיפוש
חיפוש

איך עובד קודן לרכב?

ללא קודן לרכב, הרכב שלכם יכול להיפרץ בקלות ובמהירות. במאמר הבא נסביר מהו קודן לרכב, איך הוא עובד ומה חשוב לדעת לגבי פיתוחים חדשים אשר נעשו בענף הרכב, לשם שכלול הקודן.

קודן לרכב – אלמנט בטיחותי מהמעלה הראשון

קודן לרכב (אימובילייזר) הוא התקן בטיחות אלקטרוני אשר באמצעותו ניתן לפתוח או לנעול את הרכב, בלחיצת כפתור. לכל קודן מערכת ייחודית המותאמת למפתח ספציפי, ולמעשה מטרתו היא למנוע גישה לרכב וניסיונות פריצה, כאשר במערכות אבטחה אשר כוללות קודן מתוחכם ניתן להפעיל מערכת נעילה חכמה אשר משגרת התראה אל בעלי הרכב, ובכך מאפשרת לו להגיע לרכב ולבחון האם מישהו מנסה לפרוץ. על כן, מדובר באלמנט בטיחות מהשורה הראשונה אשר יאפשר לכם להגן על הרכב שלכם מפני פריצות, כמו גם לקבל אפשרות אבטחה מתקדמת וטכנולוגית, כפי שנפרט כעת בהמשך המאמר.

צרור מפתחות

איך עובד קודן לרכב?

בענף הרכב, קודן נחשב לפרצת דרך משמעותית בתחום האבטחה, כאשר עד לפני תחילת הייצור רכבים ננעלו באמצעות מפתח  קל לשכפול, ומשום כך נגנבו עשרות אלפי כלי רכב, גם כאשר היה מדובר ברכבי יוקרה. החל משנת 1997 החלו להתקין בכל רכב בישראל כמו גם בעולם שבבים אלקטרונים. לכל רכב הותקן שבב אלקטרוני ייחודי לו, כאשר השבב מותקן באופן סמוי במפתח הרכב וכן במערכת ההנעה. בעת הכנסת המפתח לסוויץ', מתבצע חיווט באמצעות חיישנים המזהים את השבב האלקטרוני, ומקנים אפשרות להתנעת הרכב. עם השנים, החלו לפתח מערכות חכמות ודיגיטליות של קודן אלקטרוני ולכן כיו ניתן לראות כיצד בכל כלי הרכב מותקן קודן לרכב המותקן ביחד עם לוח מקשים, כאשר הקודן פועל באופן כזה שבו יש להכניס את המפתח לסוויץ', להקליד קוד בין ארבע ספרות ולאחר מכן ניתן להתחיל בנסיעה. יחד עם זאת, קודן לרכב עשוי להתקלקל עם הזמן, ולכן חשוב לדעת מה לעשות במקרה של תקלה.

תקלה בקודן הרכב? יש מה לעשות בעניין

על אף הקדמה הטכנולוגית פורצת הדרך, רבים מאיתנו מכירים סיטואציות בהן הרכב לא מתניע או לא נפתח כתוצאה מקודן תקול.  מדובר בסיטואציה לא נעימה ואפילו מלחיצה, ולכן מומלץ שלא לנסות ולטפל בעצמכם אלא ליצור קשר עם בעל מקצוע אשר בהסמכתו הוא חשמלאי רכב, זאת בכדי לעלות על התקלה ולתקן אותה בהקדם. תקלות קודן ברכב יכולות להיות רבות, אולם הנפוצות שבהן הן ניתוק קודן מהמערכת, בעיה בלוח המקשים של הקודן, קודן לא מגיע וכן בעיות בחיווט. צרות עם קודן הרכב עשויות להתרחש ברגעים שאנו הכי לא מוכנים, ולכן זכרו כי לכל תקלה יש פתרון אשר נמצא ממש בהישג יד. לקבלת מידע נוסף אודות קודן לרכב וכן פתרון תקלות נפוצות במהירות ובעיליות, אנו מזמינים אתכם להיכנס לאתר בכתובת https://www.carservice.co.il.

אולי יעניין אותך גם

פולוסה