חיפוש
חיפוש

איך עושים רישיון למלגזה

כלי רכב שונים מצריכים סוגי רישיון שונים. כך, למשל, לא כל מי שיש לו רישיון רכב יכול לנהוג על אוטובוס, ולא כל מי שיש לו רישיון לאופנוע יכול לנהוג על רכב. סיפור דומה מתרחש בנהיגה על כלי עבודה שונים וביניהם מלגזות. על מנת לנהוג על מלגזה ולהשתמש בה יש להוציא רישיון מיוחד, ואם כן נשאלת השאלה – איך עושים רישיון למלגזה? בשאלה זו נעסוק במאמר הבא.

מלגזה – מי היא ומה היא?

המלגזה היא למעשה כלי רכב ממונע שבאמצעותו מועברים כלים וציוד כבדים ממקום למקום. המלגזות כוללות, בין היתר, שתי זרועות פלדה שנשלטות על ידי הנהג. תפקיד זרועות הפלדה הללו הינו להשתחל מתחת למטען, להרים אותו ולשנע אותו בבטיחות ממקום למקום.

על המלגזה מורשים לנהוג אך ורק בעלי רישיון מסויים המתאים לנהיגה עליה.

מלגזה מקצועית
מלגזה מקצועית

סוגי רישיון למלגזה

רגע לפני שנענה על איך עושים רישיון למלגזה, נבין את סוגי הרישיון הקיימים.
למלגזה קיימים שני סוגי רישיון. סוג רישיון אחד הוא לנהיגה במלגזה של עד 20 טון. רישיון זה נקרא גם היתר 129, ועל מנת לקבל אותו אתם צריכים שיהיה בידכם רישיון לרכב פרטי או רישיון לטרקטור. סוג רישיון שני הוא לנהיגה במלגזה ללא הגבלת משקל. רישיון זה נקרא גם היתר 130, ועל מנת לקבל אותו אתם צריכים שיהיה בידכם רישיון בדרגה 3 – רכב משא. בשני סוגי הרישיון על המבקש להיות בן 18 ומעלה.

איך עושים רישיון למלגזה?

אז קודם כל חשוב לדעת – מלגזה הוא כלי רכב לכל דבר, והבטיחות הנדרשת בזמן השימוש בו היא לא קטנה משימוש בכל כלי רכב אחר.

על מנת לעשות רישיון למלגזה יש לעבור קורס מלגזה, המשלב גם לימודים תיאורטיים וגם לימודים מעשיים. השלב הראשון הוא השלב התיאורטי, הכולל היכרות עם כללי הבטיחות, סוגי המלגזות הקיימים, הפעלת המלגזה, העומסים שמלגזה יכולה לשאת, תחזוק המלגזה ועוד. ברגע שתעברו את השלב התיאורטי בהצלחה, תוכלו לגשת ללימודים המעשיים.

כחלק מהלימודים המעשיים תתנסו בהעמסה ופריקה של סחורה על המלגזה וכמובן תצטרכו לעבור טסט. אחרי הטסט, ובמידה ועברתם אותו בהצלחה, תקבלו את הרישיון המיוחל. הקורס בנוי מבין 8 ל-10 שעות, ומתפרש בדרך כלל על פני יומיים.

מלגזות לקנייה או להשכרה

אז הבנו איך עושים רישיון למלגזה, וככל הנראה לא עשיתם את הרישיון סתם, אלא כי יש לכם צורך בשימוש במלגזה. קיימות חברות רבות המספקות שירותים של השכרה או מכירה של מלגזות, חדשות או מלגזות יד 2, שיכולות לסייע לכם בביצוע משימת ההעמסה והפריקה אותה אתם צריכים למלא.

חברת אמקול היא אחת החברות האלו, ומתמחה בייבוא ושיווק של מלגזות. החברה הוותיקה והמנוסה בתחום מבטיחה לספק לכם שירות מקצועי ולא מתפשר עם מוצרים מעולים וחדשניים.

אולי יעניין אותך גם

פולוסה