חיפוש
חיפוש

איך שונה חלון ממ"ד מחלון רגיל?

במדינת ישראל חשוב שיהיה לכם ממ"ד בבית, בבניין ובבית העסק. לכל ממ"ד יש תקנות שונות בהן הוא צריך לעמוד בכדי להיחשב לממ"ד תקני ומוגן, ביניהן גם תקנות בנוגע לחלונות. אז מהו חלון ממ"ד, במה הוא שונה מחלון רגיל אחר בבית שלכם, וכיצד מתקינים אותו?

 

חלון ממ"ד

בחדרי ממ"ד חייב להיות מותקן חלון שעומד בתקנות השונות. החלון חייב להיות אטום, בלתי חדיר לגזים ורעלים ועשוי מחומרים מסויימים. חלונות אלה צריכים גם לאפשר אוורור של החלל. יש להתקין את החלון בגובה של יותר מ-1.05 מטר מעל הרצפה.

ניתן למצוא מספר סוגים שונים של חלונות שעומדים בתקנות של פיקוד העורף. כיום גם אפשר למצוא חלונות משודרגים לצורך שימוש נוח יותר, סגירה שקטה וכדומה. לקטלוג המלא של חלונות הממ"ד של מז"מ טכנולוגיות לחצו כאן

חלון MMD

סוגי חלונות ממ"ד

סוג אחד של חלונות ממ"ד הוא חלון פלדה, שכשמו כן הוא עשוי מפלדה. מדובר בחלון חיצוני שנועד לצורך מניעת הדף וחדירת רסיסים אל החדר. חלון זה הוא חזק מאוד ועל כן נפוץ בממ"דים שונים ברחבי הארץ. סוג נוסף הוא חלון ממ"ד דו כנפי. מדובר בחלון שמצליח לייצר איטום חזק נגד גזים רעילים.

בכל אחד מהסוגים הללו יש אפשרות להוסיף רשתות, תריסים וכדומה, וזאת בכדי להפוך את השימוש בהם לנוח. מאחר וממ"דים רבים משמשים כחדרים אחרים במהלך היום, יש צורך גם להתאים אותם לשימוש יומיומי- לדוגמה בניצול האור הטבעי מבחוץ.

חלון MMD

מה ההבדל בין חלון ממ"ד לחלון רגיל?

יש כמה הבדלים בין חלונות תקניים לממ"ד לחלונות רגילים שיש לנו בבית. קודם כל, חלונות ממ"ד עשויים מחומרים ספציפיים שמטרתם להגן על השוהים בחדר מפני רסס, הדף, גזים ועוד. החלון אמור להיות אטום לחלוטין כדי לא לאפשר לשום דבר להיכנס פנימה ובכך לשמור על בריאות חברי הבית. זאת בניגוד לחלון רגיל שלא חייב להיות אטום עד הסוף ויכול להיות עשוי מחומרי פלסטיק וזכוכית רגילים.

הבדל נוסף הוא המראה. בעוד חלונות רגילים ניתן לעצב בצורה מיוחדת כך שיתרמו למראה החדר, יש דברים שאסור לעשות עם חלונות ממ"ד, כמו התקנת סורגים. חלון ממ"ד יכול לשמש כחלון רגיל, אך חלון רגיל לא יכול לשמש כחלון ממ"ד.

 

איך מתקינים חלון ממ"ד?

תהליך התקנת חלון ממ"ד הוא מורכב יותר מהתקנת חלון רגיל מאחר וצריך לבצע התאמה מיוחדת של החלון לממ"ד. המטרה של ממ"ד הוא שהוא יהיה אטום לחלוטין, ללא שום סדקים וחורים כאלה ואחרים. לכן בעת התקנה של חלון ממ"ד חשוב לוודא שהוא יושב בדיוק באופן הראוי. דייקנות זו תאפשר לכם לשמור על בריאותכם בצורה טובה יותר ותהפוך את הממ"ד לחדר שמותר להשתמש בו.  רצוי כמובן להשתמש באיש מקצוע לצורך ביצוע עבודה זו.

חלון MMD

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
יש לך עסק? כך תייעל אותו

מאחורי כל עסק מצליח עומד מנהל שבוחן בתדירות גבוהה את דרכי ההתייעלות האפשריות שיובילו לשיפור ההתנהלות היום יומית. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע בהליך

קרא עוד »
פולוסה