חיפוש
חיפוש

איך תבחרי את המקצוע המתאים עבורך?

בחירת מקצוע לימוד אינה עניין של מה בכך. הרצון למצוא תחום עיסוק מעניין שמתאים לאופי האישי, יחד עם הצורך בפרנסה מניבה ובשילוב עם תנאים ומשימות נוספות, מביאים לכך ששאלת בחירת המקצוע עשויה להתגלות כשאלה

מאתגרת למדי.

בכתבה הבאה ננסה לשפוך מעט אור על הנושא: איך תבחרי את המקצוע המתאים עבורך?

 

נעזרים בעצת מומחים

לבחור את המקצוע המתאים באקדמיה זה לא דבר שקל לעשות. משפט זה נכון על אחת כמה וכמה למגזר החרדי, שמתמודד עם אתגרים ספציפיים עבורו. הוא עוד יותר נכון לחרדיות, שצריכות להתמודד עם לא מעט דברים שסטודנטים מהשורה אינם חווים על בסיס יומיומי.

לכן, בדרך למציאת מקצוע מומלץ מאוד להתייעץ בבעלי מקצוע. כלומר, חברות ואנשים מומחים יודעים כיצד לבצע השמה אקדמית למגזר החרדי באופן נח, מותאם וקל. כך לדוגמה, כתובת האתר של חוי ארנפלד https://e-academic.co.il היא מקום טוב להתחיל בו.

 

מסתכלים לטווח הארוך, קולעים לטווח הקצר

כל אדם מגיע ללימודים גבוהים מסיבותיו שלו. אחד מחפש מקצוע שיביא לשכר מכובד, אחר רוצה להעשיר את הדעת בתחום מסוים, ואילו השלישי רוצה בכלל לשנות כיוון בחיים ולחפש דבר חדש להתנסות בו. הסיבות לבחירת מקצוע אקדמי מגוונות כמספר הסטודנטים במכללות ובאוניברסיטאות.

התמקדות בסיבות שמביאות אותנו למקומות שונים עוזרת לנו להתמקד בבחירה של המקצוע המותאם עבורנו. כך למשל, סטודנטית חרדית שמעוניינת בלימודים לשם הגדלת ההכנסה תעדיף אולי להתמקד במקצוע ריאלי או כלכלי כגון מנהל עסקים. סטודנטית אחרת תרצה לחשוב על שילוב חיי המשפחה ותרצה לפנות לחינוך. מתוך מחשבה עמוקה על כלל החיים שלנו ועל המטרות אליהם אנו מעוניינים להגיע, אפשר להגיע לבחירה נבונה של מקצוע הלימוד.

 

ללמוד מניסיונם של אחרים

בחירת מקצוע לימוד היא לא פעם מסע של ממש. כך למשל, תואר באקדמיה נמשך לרוב כשלוש שנים, פרק זמן מכובד שכדאי לחשוב מראש איך להשקיע אותו על מנת שלא "לבזבז" סתם שנים. לכן מומלץ מאוד לפנות לבוגרים או סטודנטים של המקצועות המעניינים אתכם ולנסות לגבש בעזרתם נקודת מבט ריאלית וכוללת ככל הניתן של תחום הלימוד: אפשרויות תעסוקה, עניין בחומר, קשיים במהלך הלימודים התאמה למגזר החרדי וכל נושא שעשוי לעניין אתכם או לגרום לכם ללבטים.

בוגרים או סטודנטים רבים אוהבים לספר על מה שהם עוסקים בו או לומדים ולכן מומלץ לנצל קשרים ולעשות איתם ראיון מקיף עם כל השאלות שצרך לשאול. כך ניתן ליצור תמונת מצב מלאה של המקצוע העתידי ולהיות בטוחים יותר (או פחות) בכיוון האקדמי אליו אתן פונות.

 

אף פעם אי אפשר לדעת בוודאות

חשוב להחזיק בראש, שאף פעם אי אפשר לדעת בוודאות כיצד ייראה העתיד. לכן כדאי לא לחשוש ולהתנסות במה שנשמע מושך או מתאים לכם. יכול להיות שתתבדו אך גם מאוד אפשרי שלא, ולנסות תמיד אפשר.

 

אולי יעניין אותך גם

פולוסה