חיפוש
חיפוש

איך תדעו שבחרתם בצלם מקצועי?

בעשור האחרון הרצון לתעד כל דבר בחיינו התגבר בצורה משמעותית, בין אם זה צילום רגעים קטנים יותר כמו הצעד הראשון של התינוק או אירועים יותר גדולים כמו צילומי הריון, צילומי חתונות ואפילו בוק בת מצווה.

עם התגברות הרצון לתעד הכל, עולה גם הרצון לצלמים מקצועיים לאירועים שונים בעיקר אם אלו אירועים גדולים.

 

אז איך תדעו שבחרתם בצלם מקצועי?

התאמה בין סוג האירוע לצלם

אירועים שונים דורשים צלמים שונים. ישנם צלמים המתמחים בצילומי הריון, שדורשים יותר הבנה במבנה גוף האישה והבלטת המשפחתיות. יש צלמים אשר מתמחים בצילומי זוגות לחתונה אשר יודעים להעביר דרך התמונות את התחושת האהבה והתשוקה שיש בין בני הזוג. עוד סוג של צלמים הוא צלמי בוקים שונים כמו בוק דוגמנות או בוק בת מצווה לדוגמא, אשר דורש מהצלם לתת לנערה המצטלמת תחושה של נוחות וביטחון לעמוד מול מצלמה.

 

אין הנחתום מעיד על עיסתו

במקרה של בחירת איש מקצוע, בין אם אתם מחפשים באינטרנט או דרך חברים ומכרים, אחד הדברים הכי חשובים הוא ביקורת טובה מאנשים אשר השתמשו בשירותיו של איש המקצוע.

במקרה בו אנו עוסקים, צלם מקצועי הוא צלם אשר לרוב תשמעו עליו ביקורות חיוביות ממספר אנשים שאין ביניהם קשר. כך תדעו שמספר לקוחות שונים בעלי דרישות שונות, יצאו מרוצים מאיש המקצוע אותו בחרתם.

 

היקר ביותר = המקצועי ביותר ?

בעידן המודרני בו אנו חיים, רבים נוטים לחשוב כי הדברים היקרים ביותר הם גם האיכותיים ביותר, אולם לא תמיד זה נכון.

ישנם הרבה צלמים צעירים אשר מתחילים בתור תחביב או עבודה צדדית ומועסקים בעיקר בתחום של צילום אירועים קטנים או צילומי כוכבי רשת ואינם לוקחים סכומי עתק, אך הכסף לא מעיד על מידת הפוטנציאל של אותו הצלם הצעיר ועל מקצוענותו לכן אנחנו תמיד מציעים לדבר עם איש המקצוע עצמו ולא לשלול לפי הסכום.

עם זאת, העצה שלנו תקפה גם כלפי הצד השני אשר כולל בתוכו צלמים יותר מנוסים ויותר עמוסים אשר לוקחים סכומים גבוהים יותר ממה שהייתם מצפים, אך אם הביקורת עליו טובה, כדאי שתשקלו לשכור את שירותיו בכל מקרה

 

תיק עבודות והיסטוריה

לפני כל העסקת צלם אחד הדברים הכי חשובים הוא לבדוק את תיק העבודות שלו או לפחות להסתכל על עבודות קודמות. דבר זה מעניק לכם את הידע על סגנון הצילום של איש המקצוע אותו אתם מעוניינים להעסיק, וכן גם תבינו האם הצלם אותו אתם בודקים מקצועי יותר או פחות. היסטוריית עבודות יכולה גם להעיד על האנשים אותם צילם איש המקצוע והאירועים בהם עבד, כך תוכלו גם להתאים את הצלם לסוג האירוע ולסגנון הצילומים אותם אתם מעוניינים לעשות.

 

הכל מתחיל בכם

הדבר הכי חשוב בהעסקת כל איש מקצוע ובצלם בפרט הינו החלטה מוקדמת על סגנון הצילומים שלכם וכן על הסכום שאתם מוכנים להשקיע בצילומים שלכם.

בסופו של דבר, מקצועיות הינה תכונה שנתפסת שונה אצל אנשים שונים, כך שצלם אחד ייתפס מקצועי בעייני אדם מסויים, אולם בעיניי אדם אחד הצלם אינו ייחשב מקצועי.

עליכם לזכור כי שביעות רצונכם היא הדבר החשוב ביותר פה ועל כן אתם לא צריכים להתפשר על אנשי מקצוע או סגנונות שלא מתאימים לכם. חפשו את איש המקצוע שהכי מתאים לכם ובחרו אותו, והכי חשוב אל תשכחו להנות מהחוויה!

 

אישה מצלמת

אולי יעניין אותך גם

מצלמה
צילום
פיתוח תמונות על 5 חומרי גלם שונים

הטכנולוגיה מתפתחת מיום ליום והדבר מוביל לשינויים לטובה בכל מיני תחומים. כחלק מסדרת מדריכים שאנו כותבים בנושא, בחרנו להתמקד הפעם במדריך שעוסק בהתפתחות הטכנולוגיה בכל

קרא עוד »
פולוסה