חיפוש
חיפוש

אילוף כלבים – עשה ואל תעשה?

הכלב שלכם צריך לגרום לכם לתחושת גאווה, לשמחה ולחברות אמיצה. אך בעוד הוא בכל רגע נתון לא מציית לכם, או חווה בעיות התנהגותיות, ההתמודדות עם הכלב שלכם עשויה להיהפך בן רגע למקור של סטרס, אף לכלב שלכם, והן לכם. על הכתפיים שלכם מוטלת האחריות לאילוף הכלב שלכם, בשביל השקט הנפשי שלכם, ובשביל הרווחה הכללית של הכלב שלכם. ואם תמשיכו לקרוא, תגלו את המענה לשאלה – אילוף כלבים – עשה ואל תעשה?

 

האם אילוף כלבים יסייע לכלבים להיות חברותיים יותר?

קיימות כל מיני סיבות אשר תומכות בפעולות של אילוף כלבים. ואלו הן לפניכם בסדר רנדומלי –

  • עם התגברות השליטה שלכם על הכלב שלכם, על ידי פקודות קוליות, באופן הזה יהיה באפשרותכם להגן על הכלב שלכם יותר טוב כשהוא חסר מעצורים, וזה יועיל לביטחון האישי שלו.
  • עם למידת הכלב שלכם להתנהג כנדרש במצבים חברתיים, כלפי בני אדם ושאר הכלבים, ושילמד לכבד גבולות, יהיה לכם הרבה יותר נוח בקרבתו. כפועל יוצר, תמצו יותר אינטראקציות של חוויות חיוביות בשביל הכלב שלכם, ותסייעו לו להיות חברותי יותר.
  • כשדנים על אילוף כלבים, הכלב שלכם בהכרח לא יהיה היחידי ליהנות מכל העוגה. עבודת אילוף באופן קבוע מסייעת לכם להגיע להבנה יותר מעמיקה של הצרכים של הכלב שלכם ושלכם, מה שבתורו יהפוך אתכם לבעלי כלבים יותר טובים, שיהיה אפקטיבי אף לכם ואף לכלב שלכם.

 

אילוף כלבים – עשה ואל תעשה?

והנה אנו כבר בסוף המאמר, ונסקור את התשובה לשאלה הפנומנלית – אילוף כלבים – עשה ואל תעשה? והרי לפניכם-

  • כלבים מרגישים צורך טבעי ללעוס כל דבר. זה מאוד חשוב לבריאות הפיסית והנפשית המיטבית שלהם כאחת. ברם, אין שום סיבה שהם ילעסו לכם חפצי ערך, נעליים, שטיחים, או לחלופין רהיטים, וכיוצא בזאת. רק באם ממש לא אכפת לכם מהדברים האישיים שלכם, טוב תעשו באם תלמדו את הכלב שלכם מה מותר ומה אסור ללעוס.
  • הרבה בעלי כלבים נוהגים, כאשר הכלב שלהם איננו מתנהג כשורה, לסלק אותם לפינות נידחות בבית, כמו גם לגינה. בדיוק כמו ילדים, הכלב שלכם צריך ללמוד מחדש כיצד להיות מנומס, וכן להבין מה הם החוקים הבסיסיים של הבית שבו הוא גר. אתם צריכים לתת לכלב שלכם תשומת לב רק על ידי "הזמנה". כל ילד מסוגל לומר סליחה ולא להטריד אתכם שאתם מדברים עם מישהו. ההבדל בין כלבים לילדים הוא שלא ממש אפשר להסביר לכלב באופן מילולי, הנכם צריכים ללמד אותו על ידי פעולות. מה שאתם צריכים לעשות זה רק להתעלם מהצורך שלו לקבלת תשומת לב. בעוד הוא יהיה במצב נפשי רגוע כהלכה, ולא יבקש את מלוא תשומת הלב שלכם, זה הזמן להעניק לו תשומת לב. אם אתם רוצים לכעוס עליו, הכול בסדר, בזמן המתאים, אך הנכם נדרשים בכל רגע נתון להיות מי שיוזמים את "המשחק".

שיעור לכלב

 

אולי יעניין אותך גם

פולוסה